Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak nie popaść w zimową depresję
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7221
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 05:24   Jak nie popaść w zimową depresję

Grudzień to miesiąc świąt, zakupów i spotkań. Dla wielu osób jest to również jeden z najtrudniejszych okresów w roku, gdyż świat pogrążony jest w ciemnościach. Brak światła słonecznego może być zjawiskiem sprzyjającym depresji. Jak radzić sobie z zimowymi ciemnościami?

O tym, czy dopadnie nas zimowa depresja, w dużej mierze decydujemy sami. Jest bowiem cały szereg czynności, które mogą nas od niej uchronić. Problem w tym, że ciemność za oknami i bardzo niska temperatura sprawiają, że łatwo jest znaleźć usprawiedliwienie do zalegania w fotelu i rezygnacji z jakiejkolwiek aktywności fizycznej.

Nie chodzi o to, aby na siłę biegać po śniegu lub chodzić na basen, gdy nie mamy na to najmniejszej ochoty. – Róbmy cokolwiek, byleby sprawiało nam to przyjemność i zmuszało nas do aktywności fizycznej – radzi fizjoterapeutka Izabela Nowaczek. Podkreśla także, że właśnie w grudniu szczególnie powinniśmy zadbać o swoją formę.

– Sport pomaga odzyskać nie tylko sprawność fizyczną, ale i psychiczną. Podczas uprawiania sportu wytwarzają się w naszym ciele endorfiny, które niwelują grudniowe tendencje do popadania w apatię czy grudniową depresję – zauważa fizjoterapeutka.

Masaż to coraz częstszy sposób na walkę z grudniową depresją

Grudniowe ciemności nie powinny usprawiedliwiać braku aktywności fizycznej, ale są świetną okazją by zrobić coś dla duszy i ciała. Przyjemnością, na którą szczególnie w grudniu pozwala sobie wielu Polaków, jest masaż.

– W tym okresie zdecydowanie więcej osób decyduje się na masaż. Taka chwila przyjemności bardzo szybko podnosi nasze samopoczucie. Ludzie którzy do nas przychodzą narzekają właśnie na ciemne i zimne wieczory – mówi Izabela Nowaczek.

Doświetl swoją szyszynkę

Apatia spowodowana ciemnościami nie powstaje jedynie w umyśle. Ma na nią wpływ brak światła, którego potrzebuje nasz organizm. Jednak jest na to sposób. – Gdy jest bardzo małe nasłonecznienie możemy korzystać z solarium.

Nie chodzi oczywiście o względy estetyczne, a raczej o naświetlenie szyszynki. To część w naszym mózgu niezwykle wrażliwa na światło. Wystarczy, że pójdziemy do solarium co dwa – trzy tygodnie – mówi właścicielka krakowskiego gabinetu odnowy.

Kolejną rzeczą, którą możemy zrobić dla duszy i ciała, to zadbanie o powietrze w naszym domu. – Nie zapominajmy o głębokim oddychaniu. W okresie zimowym powietrze jest zdecydowanie bardziej suche. Najlepszą metodą jest tradycyjne postawienie na kaloryferze pojemników z wodą.

Można też użyć elektrycznego nawilżacza, ale tylko gdy temperatura w pomieszczeniu nie przekracza 20 stopni Celsjusza. W przeciwnym razie może dojść do rozwoju bakterii w mieszkaniu i naszym organizmie – wyjaśnia Izabela Nowaczek.

Psycholog: Róbmy wszystko, co sprawia nam przyjemność

Długie zimowe wieczory to nie jest czas, gdy powinniśmy robić coś na siłę. Jeśli za oknami jest szaro zimno i nieprzyjemnie, nie silmy się na dotlenianie organizmu. Lepiej zostać w domu i zrobić to, co najbardziej lubimy. – Zdecydowanie lepsze od zimnych spacerów są w tym czasie spotkania ze znajomymi lub dobra książka – uważa psycholog Małgorzata Jedlecka.

Powinniśmy robić wszystko, co pozwoli nam nie myśleć o ciemnościach, mrozie i nieprzyjemnej pogodzie. – Jedzmy pomarańcze, urządzajmy sobie kąpiele z plastrami cytryny. Zróbmy to nie tyle dla ciała, co dla ducha. Można też używać kolorowych soli do kąpieli. Cieszmy się tym, co radosne i kolorowe – podpowiada psycholog.

Dietetyk: Nie odchudzajmy się na zapas

Aby nie popaść w grudniową depresję i uodpornić się na brak światła powinniśmy także pomyśleć o odpowiedniej diecie. Wiele osób w tym czasie nie odżywa się dobrze, mając w pamięci świąteczne obżarstwo. Dietetyk radzi jednak, aby przez cały grudzień pamiętać o piramidzie zdrowego żywienia.

– Zimą jest większe zapotrzebowanie na tłuszcze. Mam na myśli szczególnie te lepsze tłuszcze, jak na przykład ten który znajduje się w rybach, a także w olejach z nasion – radzi dietetyk Anna Prendka. Wskazuje jednocześnie, że odchudzanie się "na zapas" przed świętami nie ma najmniejszego sensu. – Jeśli w pierwszej części grudnia zjemy za mało, to później i tak będzie trzeba uzupełnić braku – ostrzega.
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
Linki sponsorowane
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7221
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2016-01-06, 02:11   

artykul powiazany
Jak zapobiec zimowej depresji?
http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=2637
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
sylwia4012

Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 12
Wysłany: 2016-02-25, 20:34   

Ja stawiam na solarium. Zawsze trochę wit. D.
 
     
mysza7 

Dołączyła: 13 Mar 2016
Posty: 8
Wysłany: 2016-03-13, 20:06   

Na mnie działa rewelacyjnie wysiłek fizyczny zazwyczaj to zajęcia fitness lub wizyta na basenie i wygrzanie w saunie. Dodatkowo staram się w okresie zimowym jechać na krótkie wakacje. Nie zawsze mi się to udaje w zależności od zasobności portfela.
 
     
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7221
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 03:28   

to brak swiatla i slonca wywoluje depresje, wiec cwiczenia na swierzym powietrzu w ciagu dnia. Narty biegowe i lyzwy, a rowniez pies do wspolnego spacerowania, to dobre zimowe atrybuty
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
e-Masaz.pl
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3077
Wysłany: 2016-03-14, 08:23   

mysza7 napisał/a:
Na mnie działa rewelacyjnie wysiłek fizyczny zazwyczaj to zajęcia fitness lub wizyta na basenie i wygrzanie w saunie. Dodatkowo staram się w okresie zimowym jechać na krótkie wakacje. Nie zawsze mi się to udaje w zależności od zasobności portfela.

Dokładnie bieganie plus siłownia i jakoś ten ciężki okres można przeżyć.
_________________
Polecam: Blog masażysty pisany przez masażystę w którym opisane są techniki masażu. Zapraszam! Wyposażenie gabinetów.
 
     
mysza7 

Dołączyła: 13 Mar 2016
Posty: 8
Wysłany: 2016-03-14, 18:47   

massagewarsaw napisał/a:
to brak swiatla i slonca wywoluje depresje, wiec cwiczenia na swierzym powietrzu w ciagu dnia. Narty biegowe i lyzwy, a rowniez pies do wspolnego spacerowania, to dobre zimowe atrybuty


Wysiłek fizyczny poprawia mi nastrój. Masz rację mówiąc, że powinien on odbywać się na świeżym powietrzu, wtedy człowiek inaczej go odczuwa niż po zajęciach na sali. Posiadanie psiaka mobilizuje do spacerów w ciągu dnia, nieważne czy pada śnieg czy leje, trzeba i już. Wiem coś o tym mam pięcioletnią suczkę.
 
     
gosienka

Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-05-10, 14:22   

Też polecam sport :) na smutki nie ma nic lepszego niż porządny wycisk :)
 
     
moniszka 

Wiek: 29
Dołączyła: 08 Maj 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-05-10, 15:53   

Ja nie do końca wiedziałam jak sport może poprawiać humor, aż nie zaczęłam go w miarę regularnie uprawiać. Po każdym treningu faktycznie dużo lepiej mi się funkcjonowało. Nie mówiąc już o samopoczuciu. I co najważniejsze, nie musi być to wielki wysiłek, wystarczy nawet godzinka zajęć fitness czy szybkiego spaceru po okolicy i jakoś lepiej się żyje. :)
Także, jeśli ktoś nadal myśli, że to tylko mit, polecam sprawdzić na własnej skórze :D
 
     
izabella_123

Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 12
Wysłany: 2017-05-21, 10:09   

Dobrze, że już mamy lato za pasem:) Można w ten sposób zebrać siły przed kolejną zimą.
_________________
http://mestetyczna.pl/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama