Wysłany: 2010-11-08, 22:32 Otwierasz Salon? Zastanawiasz się nad jego promocją?
Parę wskazówek na tą okazję
Wkrótce otwierasz salon. Myślisz, że zrobiłaś wszystko. Zadbałaś o lokalizację. Dobrałaś wystrój wnętrza, często tożsamy z twoim własnym gustem. Stawiasz na elegancję, przytulność, pomysł, oryginalność. Preferujesz kolorystykę ciepłą, chłodną, jaskrawą lub przygaszoną. Zainwestowałaś w dobre sprzęty. Zadbałaś o staranny dobór pracowników. To dobry początek, lecz to „tylko” początek. twoi pracownicy, wasza wspólna wiedza i doświadczenie, oraz sprzęt jakim dysponujecie składają się na jakość świadczonych przez twój salon usług. Masz argumenty za tym, by świadomy klient powrócił do ciebie. Lecz co zrobić by przyciągnąć go za pierwszym razem?
Po kolei.
Kim jest twój klient?
Czy zadecydowałaś już kto ma być klientem twojego salonu? Jeżeli jeszcze nie, zastanów się, czy są to kobiety bardzo młode, dojrzałe, średniozamożne, zamożne, mężczyźni z wyższym wykształceniem, czy osoby w podeszłym wieku z problemami zdrowotnymi. Te poszczególne grupy osób to tak zwane segmenty. Każdy z wybranych przez ciebie segmentów to twoja grupa docelowa. Ma ona odmienne cechy, gusta i problemy, więc inaczej reaguje na różne rodzaje reklam.
Gdy masz już grupę docelową możesz zająć się kolejnymi etapami promocji.
Wizerunek salonu
Zanim zostanie zaplanowana kampania reklamowa, zastanów się jak ma być postrzegany twój salon. Czy chcesz by klienci uważali że jest: idący z duchem czasów, elegancki, przytulny, nowoczesny, a może niszowy? Gdy odpowiesz sobie na to pytanie zastanów się, jakie wrażenia powinnaś wywołać na potencjalnych klientach, żeby tak właśnie postrzegali twój salon. Wrażenia te wzbudzamy wybranym kolorem, powtarzającą się twarzą pięknej, znanej kobiety, wyszukaną czcionką, stylem wypowiedzi, ciekawym logo, wyborną estetyką.
Poświęć planowaniu sporo czasu, skonsultuj swoje pomysły, wybierz „formę dotarcia” i …. trzymaj się jej konsekwentnie przy tworzeniu materiałów reklamowych. Pomoże to w utrwalaniu wizerunku salonu w umysłach twoich klientów.
Kampania reklamowa
Kampanie reklamowa powinna poprzedzać otwarcie salonu, więc potraktuj ją jako jeden z priorytetów w chwili obecnej. Przecież nie chcesz by nowo otwarty salon świecił pustkami. Gdy wiesz już jak kształtować wizerunek, musisz zastanowić się, jaką wybrać reklamę. Możliwości jest sporo, dlatego nie jest to łatwe zadanie.
Reklama zaczyna się od fasady budynku w którym znajduje się salon. Musisz zdecydować się na szyld, baner, lub ciekawe liternictwo. Zastanów się nad wizytówkami, ulotkami, lub folderami informacyjnymi. Materiały te mogą być rozdawane okazjonalnie lub w sposób przemyślany w konkretnych lokalizacjach. Pamiętaj jednak, że rozpowszechnianie tego typu materiałów reklamowych może wzbudzać irytację i mieć odwrotny efekt do pożądanego. A nie o to ci przecież chodzi.
Gdy nie wiesz, czy wybrać reklamę prasową, radiową czy telewizyjną zastanów się, jakie magazyny i czasopisma czytają członkowie wybranej grupy docelowej, jakie przeglądają strony www, jakie oglądają programy telewizyjnie, jakie stacje radiowe wybierają, gdzie się udają. Przyjrzyj się statystykom, porównaj oferty. Poświęć sporo czasu na analizę. Te same fundusze można wydać na wiele sposobów. Uważaj, żeby nie wyrzucić pieniędzy w błoto.
Promocja w Internecie
W czasach elektronicznych sądów, urzędów, oraz portali społecznościowych, Internet to medium reklamowe, którego nie warto lekceważyć. Salon usługowy nie posiadający strony internetowej nie istnieje w umysłach wielu potencjalnych klientów.
Gdy klient szuka odpowiedniego dla siebie salonu zazwyczaj stara się znaleźć go w okolicy za pomocą wyszukiwarki internetowej. Pozwól mu odkryć twój salon! Stwórz stronę internetową, lub skorzystaj z gotowych stron oferowanych na rynku.
Jak dotrzeć do klienta, który surfuje po Internecie, nie szukając salonu, ale chętnie skorzysta z twoich usług, gdy spojrzy na twoją stronę internetową? Rozwiązaniem jest reklama w Internecie. Newsletter, mailing reklamowy, baner, skyscraper, buton to przykładowe reklamy internetowe. Bądź widoczny na portalach chętnie odwiedzanych przez członków twojej grupy docelowej.
Załóżmy, że masz już stronę i klienci docierają na nią dzięki reklamie internetowej. Obserwujesz statystyki odwiedzin i spodziewasz się sukcesu. Ale czy osoby oglądające twoją stronę www to rzeczywiście przyszli klienci twojego salonu? Spraw żeby się nimi stali. Nie pozwól, by otwarcie twojej strony internetowej miało na celu porównanie jej do strony konkurencji i… wybranie innego salonu.
Czym można zatrzymać gościa na twojej stronie i sprawić by pojawił się wkrótce w salonie? Z pewnością pomoże w tym rezerwacja on-line. Dzięki niej klient chętnie zapisze się na wykonanie usługi właśnie w twoim salonie. Powodzenia!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były
zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane.
Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12