Polecane produkty

Stoły do masażu

Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Częste bóle pleców - czy siłownia jest wskazana?
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2015-06-28, 21:53   Częste bóle pleców - czy siłownia jest wskazana?

Bóle dolnego odcinka kręgosłupa są już tak powszechne, że traktuje sie to jako "normę". Plecy bolą? To dobrze, " znaczy, że żyjesz"

Wszechobecny pośpiech, stres, siedzący tryb życia to wszystko wpływa niekorzystnie na nasz układ mięśniowo-powięziowy. " Zesztywniałe" mięśnie są bardziej podatnie na urazy, są osłabione i nie chronią wystarczająco mocno naszego kręgosłupa.

Szukając rozwiązania tego problemu wśród lekarzy, fizjoterapeutów, trenerów personalnych itp. można natrafić na sprzeczne informacje. Jedni zachęcają do ćwiczeń na siłowni inni wręcz zakazują. Poniżej postaram się przedstawić sytuację z mojego pkt. widzenia. Ból kręgosłupa/pleców jest tematem rzeka. Przyczyn jest wiele i nie da się ich zdiagnozować na podstawie przeczytanego jednego postu, artykułu itd.

Hipotetycznie mamy Państwo Kowalskich. Pan Kowalski mam ciężką fizyczną pracę, a żona pracuje jako pracownik biurowy. Oboje mają bóle w dolnym odc. kręgosłupa. W obu przypadkach doszło do nadmiernego usztywniania mięśni, skrócenia ich i zmniejszenia wytrzymałości.

Pan Kowalski pracując ciężko fizycznie ma siłę ale jego elastyczność mięśni ma wiele do życzenia. Pani Kowalska z racji spędzania w pozycji siedzącej 8h dziennie mięśnie są osłabione i usztywnione w wyniku małej ilości ruchu. Pójście na siłownię i wykonywanie mocnego treningu siłowego w tym przypadku jest niezalecane. W pierwszej kolejności należałoby zacząć się rozciągać. Ale któż to lubi?? Czy można jakoś to ominąć? Otóż tak...

Można wykonać trening siłowy z jednoczesną poprawą elastyczności. Z pomocą przychodzi tutaj trening powięziowy.

Małżonka Pana Kowalskiego raczej będzie unikała podnoszenia ciężarów stąd propozycją może być aerobik, stretching ( stepowanie raczej bym odpuścił zwłaszcza na początku !) lub ćwiczenia na siłowni z wolnymi ciężarami. Z punktu funkcjonalności treningu zdecydowanie odradzam korzystanie z maszyn. Praca na maszynach jest jedno osiowa, izoluje mięśnie i nie zmusza do pracy układu nerwowego.

Jednym z pierwszych ćwiczeń, które bym preferował jest najzwyklejszy (prawidłowy technicznie) przysiad. Poprawne wykonanie przysiadu poprawia zakres w stawie skokowym, kolanowym, w biodrze. Wykonanie tego ćwiczenia wymaga włączenia mięśni tułowia oraz buduje nawyk poprawnego podnoszenia przedmiotów. Kolejnym ćwiczeniem jest swing z kettlem lub hantlą.

Propozycji ćwiczeń jest wiele i ustala się je w oparciu o indywidualne potrzeby. W tej sytuacji zaleca się skorzystać z pomocy trenera lub fizjoterapeuty. Wykonywanie ćwiczeń bez konsultacji może być niebezpieczne z racji braków technicznych, źle dobranych ćwiczeń (kolejność ich wykonywanie) oraz zbyt szybkiego progresu.

Reasumując uważam, że w obu przypadkach należałoby zacząć ćwiczenia funkcjonalne z masą własnego ciała i stopniowo dokładać obciążenie. O ile panowie "rwą" się do coraz większego obciążenia o tyle panie panicznie się tego boją a nie słusznie. Robienie przysiadu z 20kg obciążeniem nie spowoduje, że stanie się Pani kulturystką:) poziom testosteronu u kobiet jest zbyt niski aby doszło do tak drastycznych zmian. Więc śmiało można ćwiczyć z obciążeniem. Noszenie "10 kg torebki " jest równie ciężkie a nie powoduje transformacji w NRD-owską kulomiotkę,

Wykonywanie tylko ćwiczeń z masą własnego ciała jest również wysoko skuteczne i ma swoje plusy,

Fizjoterapia Andrzej Krajnik
 
     
Linki sponsorowane
bonka 


Dołączyła: 08 Lis 2017
Posty: 313
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-10, 08:21   

Ja 3 lata myślałam, ba byłam pewna że robię wszystko technicznie dobrze. Teraz mam trenera personalnego z pojęciem i pasja i zaczynam od podstaw bez obciążenia. Tak, że postaraj się zasięgnąć opinii specjalisty.

W przypadku bóli na ćwiczeniach dobrze jest zastanowić się nad swoją techniką.

W przypadku gdy ból jest naprawsdę duży, można wypróbowac plastry przeciwbólowe:
https://www.aptekagalen.pl/plastry-przeciwbolowe

Dostępne sa w aptekach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny, Regulamin forum

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoła masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB