Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Elastyczność mięśni warto o nią zadbać
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7161
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 17:24   Elastyczność mięśni warto o nią zadbać

Elastyczność mięśni to inaczej ich zdolność do rozciągania się. Im bardziej elastyczne są mięśnie tym mamy większy zakres ruchu w naszych stawach. Na przykład, w ekstremalnych przypadkach możemy dotknąć głową do kolan. Zatem, jak ćwiczyć i jak poprawić elastyczność naszych mięśni? Oto kilka zasad.

Naucz się i pokochaj rozciąganie statyczne

Rozciąganie statyczne od wielu lat niesłusznie cieszy się złą sławą. Naukowcy odkryli, że po wielu sesjach takiego rozciągania może, ale nie musi spaść siła naszych mięśni. Dlatego też wiele osób wyeliminowało rozciąganie statyczne ze swojego treningu. Wynik tego badania to jednak nic w porównaniu z korzyściami, jakie uzyskasz stosując sesje rozciągania statycznego.

Z biegiem czasu u sportowców często dochodzi do przeciążeń i urazów. Winowajcą tych zdarzeń jest często brak równowagi mięśniowej. Ból i uraz hamują treningi oraz osiągane efekty i mają niestety wpływ na codzienne życie. Nierównowaga mięśniowa to stan, w którym jedne mięśnie są bardziej napięte niż inne.

Rozciąganie statyczne ukierunkowane no konkretne grupy mięśniowe, wykonywane w odpowiednim czasie i z umiarkowanym natężeniem to doskonała broń w walce z nierównowagą mięśniową.

Elastyczność mięśni jako priorytet

Niestety często rozpoczynając trening na siłowni czy inne rodzaje aktywności sportowej skupiamy się na tym, aby osiągnąć jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Zależy nam na rozwoju siły, szybkości czy przyroście masy mięśniowej, a zapominamy o rozciąganiu i elastyczności mięśni, które wydają się być niepotrzebną stratą czasu.

Okazuje się, że wielu kontuzji, urazów i problemów zdrowotnych związanych z wszelką aktywnością sportową można by uniknąć, gdyby rozciąganie i stan elastyczności poszczególnych grup mięśniowych uznać za priorytet.

Możesz być pewny – jeśli włączysz elementy rozciągania na stałe do swojego treningu to z całą pewnością bardzo szybko zauważysz jak Twoje ciało i poszczególne mięśnie wracają do równowagi i balansu, a Ty łapiesz mniej kontuzji.

Praca siedząca – nie zapomnij o rozciąganiu!

Zastanów się ile godzin w ciągu tygodnia spędzasz siedząc w pracy, przed telewizorem, z komórką w ręku czy dojeżdżając do pracy? Zapewne tych godzin uzbiera się naprawdę dużo.

Być możne nie wiesz, ale także w pozycji siedzącej Twoje mięśnie pracują – jedne bardziej, inne mniej. Również sama pozycja siedząca wymusza to, że pewne grupy mięśniowe są bardziej napięte inne natomiast mniej.

Zapewne znasz to uczucie, kiedy po 8 godzinach za biurkiem masz po prostu ochotę wstać i się przeciągnąć. I jest to zdecydowanie dobra droga! Dlatego też, jeśli większość swojego dnia spędzasz w pozycji siedzącej koniecznie poświęć kwadrans wieczorem na ćwiczenia rozciągające. Zdziwisz się jak wiele korzyści dostrzeżesz po tej już niewielkiej dawce ćwiczeń.

Rozciąganie – ale to boli

Być może masz złe wspomnienia z podstawówki, kiedy to nauczyciel zmuszał Cię do zrobienia szpagatu, a ćwiczenia rozciągające kojarzą Ci się tylko z bólem.

Otóż nic bardziej mylnego – ćwiczenia rozciągające to nie ćwiczenie szpagatów! To szereg ćwiczeń czy pozycji statycznych związanych z relaksacją i uelastycznianiem poszczególnych mięśni.

A co jeśli próbowałem i boli? Prawdopodobnie musisz zmienić sekwencję ruchu. Być może zacząłeś od dystalnej grupy mięśni (np. prostowników nadgarstka), a mięśnie bliższe tułowia (zginacze łokcia) są wciąż napięte. Spróbuj zmienić sekwencję ruchu i ciesz się przyjemnością rozciąganych mięśni.

Pamiętaj, że elastyczność mięśni oraz związane z nią ćwiczenia rozciągające są kluczowym elementem każdego programu treningowego. Elastyczność ma również niebagatelne znaczenie dla naszego codziennego funkcjonowania. Ćwiczenia zwiększające elastyczność mięśni wpłyną na osiągane przez Ciebie zakresy ruchu w stawie, zmniejszą sztywność mięśni, zniwelują ból (np. pleców) i pozwolą Ci cieszyć się życiem.

Wiesz już jakie są korzyści, zatem nie pozostaje nic innego jak życzyć Ci powodzenia!

z mobilemed.pl
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoły masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+