Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
O czym zapomina nasze ciało?
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7182
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2013-08-02, 19:21   O czym zapomina nasze ciało?

Siedzący styl życia zmienia wiele zdolności i funkcji naszego ciała – jak sobie z tym radzić?

Nauczyciele WF-u często obserwują, że ich podopieczni nie potrafią poprawnie wykonać prostego przysiadu (jedni przewracają się do tyłu przy opuszczaniu nisko bioder, inni wybierają strategie oderwania pięt i wypchnięcia kolan w przód). Zwykle winą za taki stan rzeczy obarczają przykurcze mięśniowe lub problemy z równowagą. Bywa, że mają racje, ale dzieje się to bardzo rzadko.

W większości przypadków winę ponoszą niewydolne mięśnie pośladkowe. Amerykanie nazywają to zjawisko „gluteal amnesia”. Mięśnie pośladkowe są bardzo ważnymi mięśniami posturalnymi oraz prostownikami stawu biodrowego. Pozycja siedząca wyłącza całkowicie prace tych mięśni, a siedzący tryb życia prowadzi zwykle do ograniczenia ruchu wyprostu w stawie biodrowym.

Wydaje się zatem, że wyjście z tej sytuacji jest proste. Należy po prostu wzmacniać mięśnie pośladkowe oraz rozciągać przykurcze ograniczające wyprost w stawie biodrowym (mięśnie: biodrowo-lędźwiowy oraz czworogłowy). O ile odpowiedni stretching powinien przywrócić ruchomość w stawie biodrowym to odpowiednia aktywacja mięśni pośladkowych to nie lada problem.

Osoby cierpiące na „gluteal amnesia” przestały używać mięśni pośladkowych jako części całych taśm mięśniowych. Ich funkcje w tych taśmach przejęły inne mięśnie (zwykle dwugłowe uda w połączeniu z czworogłowymi uda). Dlatego też tradycyjne ćwiczenia na mięśnie pośladkowe takie jak wypady, czy wejście na wysoką ławkę na nic się tu nie zdadzą.

Reedukacje pobudzenia mięśni pośladkowych należy zacząć od pozycji, w których ich praca jest jak najbardziej izolowana np. wznos bioder z pozycji leżenia tyłem gdzie pięty zostają „wbite” w podłoże, a przodostopie uniesione. Bardzo dobrze jest również użyć dodatkowej stymulacji dla mięśni pośladkowych, jaką może być opór elastyczny gumy thera-band umieszczonej na wysokości kolan.

Tomasz Gać, fizjoterapeuta i trener indywidualny
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny, Regulamin forum

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Masaż

Masaż



Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama