Polecane produkty

Stoły do masażu

Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Zakładamy spa
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2010-07-25, 23:45   Zakładamy spa

ponizej stary, ale nadal aktualny artykul, jak zalozyc spa - niestety, nie udaje mi sie znalesc zrodla tego artykulu i jego autora (mialem go pare lat na kompie).

artykul moze sie przydac rowniez planujacym nowy gabinet masazu, kosmetyki etc

==

W miarę, jak spa i wellness z modnej tendencji stają się ważną ofertą usługową, wielu chciałoby stworzyć swój własny, rentowny biznes. Istniejące i budowane hotele planują stworzenie segmentu usług spa. Dla sukcesu takiego przedsięwzięcia konieczne jest podjęcie niezbędnych kroków już na etapie planowania.

Właściwe opracowanie projektu pozwoli na efektywne wykorzystanie czasu i pieniędzy. Nawet pozornie drobne błędy mogą spowodować poważne finansowe niepowodzenia, jeżeli nie zostaną szybko wyeliminowane. Jednak przy odpowiednim podejściu strategicznym, dobrze zaplanowane i przygotowane spa może zapewnić klientom satysfakcję, a właścicielom ogromne zyski. Oto pięć wskazówek jak stworzyć spa, unikając powszechnych błędów i pułapek.

1. Rzetelna koncepcja

Podstawowym problemem w tym etapie przygotowywania spa może być to, że pomysłodawcy będą chcieli być wszystkim dla wszystkich.

Przede wszystkim zadbajmy, o to by nasza koncepcja była naprawdę rzetelna. Określenie "centrum spa" to za mało, nawet na początek. Chociaż spa i wellness to twory stosunkowo nowe, ulegają one szybkim przeobrażeniom. Podobnie jak dzienne spa, miejskie centra kosmetyczne, mają coraz częściej określone specjalizacje.

Początkowo dzienne spa usiłowały być wszystkim dla wszystkich. Oferując szeroki wachlarz usług pod jednym dachem niektóre dzienne spa proponowały zabiegi twarzy, ciała, włosów, paznokci, jogę, alternatywne zabiegi medyczne, medycynę chińską, Ajurwedę, solarium, itp. Wszystko, co miało coś wspólnego ze spa było wtłaczane w niewielką powierzchnię, a menu usług miało kilkanaście stron; samych zabiegów twarzy proponowano kilkadziesiąt rodzajów!

W rezultacie w takim ośrodku różne propozycje zamiast uzupełniać się konkurują ze sobą i żadna nie jest opłacalna. Kosmetyczka nie poleca solarium, specjalista od balneologii nie zaleci masażu, alternatywni terapeuci promujący medycynę naturalną są przeciwni stosowaniu chemicznych środków do włosów, etc. Obecnie coraz częściej, zarówno dzienne, jak i hotelowe spa mają charakter specjalistyczny; zajmują się jedną rzeczą i robią to dobrze. Jedne na przykład proponują zabiegi z użyciem klinicznych kosmetyków, inne ziołowe zabiegi twarzy i ciała, jeszcze inne stosują filozofię Ajurwedę połączoną z elementami jogi.

Medycyna konwencjonalna łączy swoje siły z usługami spa, tworząc trzy główne specjalistyczne koncepcje. Na czele są kosmetyczne spa łączące medycynę konwencjonalną z zabiegami kosmetycznymi uzupełniającymi terapię skórną. Inne medyczne spa łączą medycynę konwencjonalną z alternatywną: akupunkturą, masażem terapeutycznym, czy kręgarstwem proponującymi inne podejście do uzdrawiania. Najnowsza koncepcja to specjalistyczne spa skierowane do określonego pacjenta, gdzie medycyna konwencjonalna wspierana jest przez elementy kosmetyki i medycyny alternatywnej; w spa tego typu zatrudnieni są onkolodzy, ginekolodzy, a nawet dentyści!

Innym powszechnym błędem, obok oferowania wszystkiego, jest oferowanie zbyt mało lub wręcz żadnych dodatkowych usług uzupełniających praktykę lekarską. Istnieje wyraźna różnica pomiędzy medycznym spa a współużytkowaniem lokalu czy ośrodka. Zanim połączy się praktykę lekarską z innym terapeutą, należy zadać sobie parę pytań. W jaki sposób uzupełni to praktykę lekarską? W jaki sposób te zabiegi pomogą ją wzmocnić? Czy spowodują większy napływ klientów i/lub zwiększenie dochodu? Jakie pakiety usług można zaproponować w połączeniu z tymi zabiegami?

Waszym ostatecznym celem jest zabezpieczenie rzetelnej koncepcji, która uzupełni ofertę medyczną, zapewni wysoki poziom fachowości i skuteczności, a co więcej ma walor marketingowy i będzie generowała dochód.

2. Tworzenie business planu

Nie można nawet myśleć o poważnym przedsięwzięciu finansowym bez biznes planu.

Czy sami finansujemy przedsięwzięcie, czy szukamy inwestorów, musimy sporządzić biznes plan. Biznes plan to szkielet naszego projektu, to drogowskaz dla naszych pomysłów. Biznes plan powinien być tak skonstruowany, aby obejmować całe przedsięwzięcie. Jest to wszystko, co potencjalni inwestorzy muszą poznać by zdecydować czy są zainteresowani zainwestowaniem swoich pieniędzy w projekt. Nawet jeśli nie szukamy inwestorów, każdy kto poznaje nasz plan poznaje planowaną koncepcję.

Architekt i dekorator będą mogli na jego podstawie poznać wizję przedsięwzięcia. Konsultant będzie mógł opracować program i strategię marketingową. Kierownik przyszłego spa będzie miał wyobrażenie, kogo należy zatrudnić do zespołu i jak pokierować ich pracą.

Podczas całego procesu organizacyjnego program ten będzie stanowić źródło wskazówek prowadzących do celu, a po rozpoczęciu działalności będzie przypominał o wysokości miesięcznych dochodów, do jakich należy dążyć.

Cztery najistotniejsze działy waszego biznes planu to: opis zadań do wykonania, prognozy finansowe, zespół kierowniczy i marketing.

Zespół kierowniczy

Większość potencjalnych inwestorów nie planuje, że będą - nawet jeśli są właścicielami - kierować firmą. Dlatego potrzebny jest silny, profesjonalny, lojalny zespól kierowniczy z doświadczeniem i referencjami.

Marketing

Inwestorzy chcą widzieć, że naszych planów nie opieramy na kalkulacji, że to przechodnie zechcą wejść do środka i będą naszymi klientami.. Musimy mieć plan marketingowy, który przekona potencjalnych klientów, że rozumiemy potrzebę przyciągania klientów spa by generować planowany dochód.

3. Wynajęcie zespołu ludzi, którzy zrealizują naszą koncepcję

Częstym przypadkiem polskiego rynku spa jest brak odpowiednich ludzi przed otwarciem firmy.

Przygotowanie projektu i jego realizacja jest najkosztowniejszą, najbardziej czasochłonną częścią przedsięwzięcia, a także dziedziną, o której zwykle inwestorzy nie mają największego pojęcie. Dlatego też dobór osób do zespołu przygotowawczego jest niezwykle ważny. Nie można będzie oferować nienagannych usług, jeśli ośrodek nie jest profesjonalnie przygotowany. By mieć pewność, że taka sytuacja nie nastąpi w realizację ośrodka musi być zaangażowanych wiele osób.

Najważniejszy jest konsultant ds. spa, prawa ręka inwestora od początku do końca projektu. Uzupełnia on analizy finansowe, uściśla i precyzuje koncepcję, tworzy zestaw proponowanych usług, a także rekomenduje stosowne produkty i wyposażenie.

Współpracuje on z blisko z architektem i projektantem, aby upewnić się, że ośrodek jest funkcjonalny a założona koncepcja jest realizowana prawidłowo. Uzupełnia infrastrukturę ośrodka, angażuje i szkoli personel, pomaga doprowadzić do otwarcia ośrodka i generować zysk.

4. Znalezienie odpowiedniej lokalizacji

Jest to największy grzech zaniedbania większości polskich hotelarzy: nie docenianie współdziałania pomiędzy rynkiem docelowym a lokalizacją obiektu.

Markowy gabinet kosmetyczny nie musi być położony w najmodniejszym rejonie miasta. Klienci są gotowi podróżować, żeby skonsultować się ze swoją kosmetyczką. Dzienne spa to co innego; jego sukces zależy od lokalizacji. Medyczne spa jest kombinacją tych dwóch elementów. Przed wyborem lokalizacji warto się więc pokusić o dokonanie analizy wykonalności (feasibility) rynkowej i konkurencji. W zależności od wybranej koncepcji wiele czynników decyduje o właściwym wyborze lokalizacji.

Dane demograficzne

Do kogo skierowana jest wasza oferta? Jeżeli chcemy oferować drogie zabiegi kosmetyczne, należy upewnić się, czy mieszkańcy okolicznych miast mogą sobie na to pozwolić. Jeżeli spa ma stanowić centrum z elementami medycyny alternatywnej z powiewem duchowości, lepiej nie wybierać lokalizacji w rejonie o dużym skupieniu firm biznesowych. Jest to dobra oferta w ramach incentive travel.

Witryna frontowa

Jeżeli spa ma przeważający charakter kosmetyczny niezbędna jest doskonała lokalizacja. Jeżeli ośrodek jest dobrze widoczny, przylega frontem do ulicy może liczyć na zainteresowanie i wizyty przechodniów. Przynętą może być także zachęcający salon sprzedaży detalicznej.

Strefa lokalizacyjna

Należy upewnić się, że projektowana realizacja ośrodka spa nie koliduje z planem zagospodarowania przestrzennego miasta. Jest to stosunkowo nowy rodzaj przedsięwzięcia, ważne więc by wszelkie wątpliwości jakie mogą powstać na etapie uzyskiwania pozwolenia na realizację zostały wyjaśnione.

5. Stworzenie menu i wybór produktu

Personel kierowniczy musi być przekonany do koncepcji naszego produktu i usług. Poparcie kadry menagerów dla wszystkich usług i produktów jest kluczowe dla sukcesu centrum spa.

Problem polega na stworzeniu takiego zestawu usług, który nie godzi w uczciwość kadry, a jednocześnie jest produktem o potencjale rynkowym. Menagerowie często czują się rozdarci, jeżeli chodzi o korzyści z niektórych usług spa. Pamiętajmy o możliwości kreowania kilku opcji, gdy tworzymy zestaw usług i wybieramy produkt.

Przy wyborze zestawu zabiegów kosmetycznych dla spa, jedną z możliwości jest zakupienie istniejącej linii kosmetyki typu spa. Istnieją markowe koncerny, które oferują produkty zaprojektowane specjalnie do zabiegów twarzy i ciała w spa lub spa medycznym. Dołączona jest do nich precyzyjna instrukcja, w jaki sposób zabieg powinien być przeprowadzony (co zapewnia, że osoby wykonujące zabieg oferują usługi o takim samym standardzie).

Sprzedawane są w profesjonalnych rozmiarach, co oznacza, że kupuje się większe ekonomiczne ilości do stosowania w gabinetach. Większość z tych linii ma doskonałą literaturę marketingową, która pomaga personelowi przekonać klientów do stosowania produktu. Warto "odrobić pracę domową" i znaleźć taki zestaw produktów, który ma mocne naukowe podstawy i jest spójny z naszymi przekonaniami i koncepcją.

Jeżeli mamy problemy ze znalezieniem odpowiednich zestawów produktów spa, możemy skorzystać z produktów firm farmaceutycznych, które rozszerzają swoja ofertę, by zaspokoić potrzeby profesjonalnych centrów spa. Z takim wyborem związane są zarówno plusy jak i minusy. Korzystanie z zestawów farmaceutycznych pozwala na elastyczność przy planowaniu menu usług, pozwala stworzyć pakiety właściwe dla naszej wizji, które spowoduje bliską współpracę gabinetu lekarskiego i spa.

Jest to bardzo atrakcyjne rynkowo w Polsce i spotyka się z pozytywnym odbiorem klientów. Jednakże takie podejście związane jest z większym nakładem pracy. Firmy farmaceutyczne nie udzielają informacji na temat techniki wykonywania zabiegów. Musimy wówczas zatrudnić ekspertów, którzy zaprojektują autorskie zabiegi i wyszkolą personel. Jeżeli mamy kreatywne podejście, wybór zestawów farmaceutycznych pozwoli na opracowanie pakietu usług będących w idealnej równowadze pomiędzy zabiegami o różnych walorach (np. paramedyczne i kosmetyczne).
 
     
Linki sponsorowane
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2010-07-26, 00:10   

przy okazji wpadl mi troche gorszy (polaczony z reklama) artykul

"jak zalozyc osrodek spa"

http://www.przepisnabizne...odek-spa-2.html

Podstawą sukcesu SPA jest optymalne wykorzystanie potencjału ośrodka. Dlatego już na początku warto sobie zadać pytanie: czym dysponujemy i co jest naszą największą siłą. A potem należy bezwzględnie ten kapitał wykorzystać.

SPA jest SPA nierówne. Zupełnie inną klientelą są goście tzw. Day SPA (ośrodków ulokowanych w mieście), inną ci, którzy planują wyjazdy do Resortów SPA. Każda z grup gości ma pewne określone wymagania. Sukces ośrodków wypoczynkowych zależy od pomysłowości włodarzy SPA na wykorzystanie potencjału wynikającego między innymi z lokalizacji. Jak więc najefektywniej wykorzystać potencjał SPA ?

Po pierwsze: lokalizacja

W zależności od tego gdzie zlokalizowany jest ośrodek SPA należy adekwatnie zbudować ofertę. Zacznijmy od Day Spa. Jest to tzw. SPA „miejskie”. Charakterystyczną ich cechą jest inny proces decyzyjny klienta, który podlega działaniom impulsowym. „Dlatego na naszych klientów „w pogotowiu” czekają przez cały czas terapeuci” – uśmiecha się Elżbieta Żółtogórska, menadżer Day Spa przy ulicy Świdnickiej we Wrocławiu. „Nie jest to standard w każdym Day Spa. Koszty utrzymania obsługi przez cały czas są bardzo duże. Dla nas jednak priorytetem jest ciągła gotowość personelu. Bo zauważyliśmy że nasi klienci potrafią być kapryśni i wybierają bardzo różne pory odwiedzin”. A na jakie zabiegi warto stawiać w miastach ? Przede wszystkim zadbać powinno się o ich możliwie szeroki wachlarz. Głównie tych kosmetycznych. Goście Day Spa wymagają szerokiej oferty, a także profesjonalnej porady. Mieszkańcy miast większą uwagę przykładają także do cen – ponieważ SPA staje się zabiegiem kosmetycznym, elementem stylu życia, częścią dnia – co przekłada się na planowaną cześć budżetu codziennych wydatków, a nie dobrem stojącym ponad budżetem (wakacyjnym).

Zupełnie inaczej ofertę powinny konstruować resorty SPA. Resort, na co wskazuje definicja, jest ośrodkiem wyizolowanym, umiejscowionym poza dużymi skupiskami ludzi. Dlatego głównym motywatorem decyzji jest tu wartość dodana, która jest w stanie przekonać gościa o tym, że warto wydać niemałe pieniądze na pobyt w resorcie SPA. Co może być takim motywatorem ? W pierwszej kolejności atrakcyjna lokalizacja (bliskość atrakcyjnych szlaków turystycznych), dalej bogata oferta aktywności typu Wellness. Na koniec– filozofia. Intelektualna wartość dodana obiektów, która w dalszej kolejności implikuje pozytywne nastawienie gości.

Optymalnie wykorzystaj charakter miejsca

Jak widać powyżej – lokalizacja jest najważniejszym elementem budowania strategii i oferty ośrodka SPA. Są jednak jeszcze dodatkowe czynniki, wynikające z unikatowego charakteru miejsca.

W cenie dziś jest unikatowość. „Jedyne SPA mające w swojej ofercie rytualną turecką łaźnię – Hamam”; „jedyne SPA ALL Inclusive”, ”jedyne Spa oferujące zabiegi kosmetykami marki X” itp. To tylko niektóre z haseł, które można znaleźć na stronach kobiecych magazynów.

Najważniejszy jest pomysł. Marek Jankowski, właściciel Jeleniej Strugi SPA RESORT, tak wspomina początki swojej działalności „Dużo czytałem o zdrowej dla naszego organizmu działalności radonu. Postanowiłem to wykorzystać i dać ludziom możliwość inhalacji radonem w wyjątkowym miejscu, jakim niewątpliwie jest nieczynna kopalnia uranu w Kowarach”. Jelenia Struga SPA RESORT znajduje się w miejscu, gdzie jeszcze kilkadziesiąt lat temu znajdowała się kopalnia. Między innymi dzięki temu cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem gości. „Nasi goście przyjechali zainteresowani inhalatorium radonowym.

Na miejscu czeka ich jednak dużo więcej- doskonale przygotowane zabiegi a także zawsze uśmiechnięta, fachowa obsługa. Wracają ze względu na holistycznie rozumiany charakter ośrodka, a nie tylko ze względu na same inhalatorium radonowe” – tłumaczy Wiesława Grześków, dyrektor Jelenia Struga SPA RESORT.

Dodatkową korzyścią płynącą z unikalnych właściwości miejsca lub wykorzystywania oryginalnych pomysłów jest możliwość pozyskania unijnych funduszy. Jelenia Struga na projekt : ”Wzrost konkurencyjności PROFI przez skojarzoną terapię radonową z aquatermokinezyterapią” uzyskała przeszło 500 000 pln.

Podsumowanie: znaj swoje mocne punkty.

Nie ma dwóch takich samych lokalizacji. Każde miejsce ma jakąś swoją historię, legendę, opowieść – konotację, którą można efektywnie wykorzystać budując wizerunek lidera rynku SPA. Dobra lokalizacja to olbrzymi kapitał, ale fakt, że SPA znajduje się poza „centrum”, niekoniecznie musi oznaczać porażkę. Bo - jak wskazał Einstein - wszystko jest względne. I centrum rozrywkowe niekoniecznie pokrywać się musi z centrum biznesowym.

Moda na SPA stale się nasila. Zabiegani ludzie coraz częściej zaczynają poszukiwać możliwości relaksu i regeneracji oraz tzw. „poczucia wellness”. Włodarze Jeleniej Strugi nie tylko starają się optymalnie korzystać z atrakcyjnej lokalizacji ośrodka. Nieustannie pracują również nad kształtem samej oferty, czego efektem jest wprowadzenie w Jeleniej Strudze pierwszej w Polsce oferty Spa & Wellness All Inclusive PLUS.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny, Regulamin forum

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoła masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB