massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2015-09-09, 07:31 Asany i masaże jak ajurweda uzupełnia pracę z ciałem
Legenda mówi, że starożytni mędrcy, riszi, medytując i ćwicząc jogę doświadczali licznych ułomności ciała. Aby je przezwyciężyć, udali się po pomoc do boga Wisznu. Ten, aby ulżyć ich cierpieniu inkarnował się jako pan Dhanvantari i przekazał im „wiedzę o życiu” – czyli ajurwedę, która jest najstarszym i w pełni zintegrowanym systemem leczniczym. Holistyczna koncepcja istoty ludzkiej sprawia, że ajurweda jest uważana za źródło wszystkich przekazów dotyczących naturalnych metod leczenia, określając ją mianem „matki medycyny”.
Ajurweda oferuje szeroki wachlarz wskazówek dotyczących diety, zdrowia i stylu życia, leczenia ewentualnych schorzeń i chorób, a także zabiegów, masaży i terapii służących poprawie naszej egzystencji. Jej celem jest życie przeżyte w pełni, a potrzeba duchowego rozwoju i osiągnięcie osobistego sukcesu powinny być zaspokajane w jednakowym stopniu.
W jaki sposób masaże ajurwedyjskie uzupełniają praktykę jogi? Poza typowymi korzyściami płynącymi z dowolnego masażu, masaże i zabiegi ajurwedyjskie mają unikatowe działanie, którego nie odnajdziemy nigdzie indziej. Ajurweda postrzega masaż jako pasywną formę ćwiczeń. Zacznijmy od tego, że ćwiczenie jogi wzmaga poziom vata w stawach, co oznacza, że stawy się wysuszają.
Oleje wspomagają proces ich lubrykacji, a w połączeniu z odpowiednimi ruchmi dłoni zgodnymi z kierunkiem przepływu energii – likwidują napięcie mięśniowe poprawiając elastyczność stawów – co następnie może się przełożyć na codzienną praktykę i głębsze wchodzenie w asany. Co więcej, zabiegi ajurwedyjskie wspierają proces regeneracji ciała po wysiłku fizycznym. Wyrównują zaburzenia vata, pita i kapha mogące powstawać na wskutek niewłaściwego doboru asan do indywidualnej konstytucji psycho-fizycznej.
Tak jak wykonując poszczególne pozycje jogi lub ćwiczenia oddechowe możemy wpływać terapeutycznie na narządy wewnętrzne, podobnie zabiegi ajurwedyjskie przepisuje się na konkretne dolegliwości, czy choroby. Ponadto, w ajurwedzie dużą wagę przykłada się do specjalnie skomponowanych mieszanek ziołowych, które wzbogacając olej do masażu, potęgują jego działanie terapeutyczne. Dzięki temu lecznicze właściwości ziół docierają do tkanek głębokich organizmu, co może znaleźć zastosowanie w leczeniu konkretnych schorzeń lub ewentualnych urazów i kontuzji.
Podstawowym masażem całego ciała jest abhyanga, która ma za zadanie poruszenie energii w organizmie i przywrócenie naturalnej równowagi. Abhyanga usprawnia funkcjonowanie wszystkich układów wewnętrznych, pobudza krążenie płynów ustrojowych i oczyszcza z toksyn. Ma działanie regenerujące i odmładzające. Pozostawia skórę jędrną, elastyczną i doskonale nawilżoną, dając uczucie relaksu i odprężenia.
Dopełnieniem abhyangi może być shirodhara, prastara indyjska technika polegająca na laniu strużki ciepłego oleju na czoło, co wprowadza w głęboki stan medytacyjny. Stanowi ona doskonałe antidotum na napięcie i stres, pobudza pracę gruczołów dokrewnych (przysadka, szyszynka) odpowiedzialnych za zrównoważoną gospodarkę hormonalną. Shirodhara uspokaja pracę autonomicznyego systemu nerwowego (nadpobudliwość, bezsenność, lęki, stres), łagodzi chroniczne bóle głowy (migreny), stany depresyjne i przeciążenia umysłowe, przynosząc przy tym głębokie doświadczenie wewnętrznej harmonii.
Co więcej, poprawia pamięć, zdolność koncentracji, poszerza percepcję i rozwija intuicję. Jest zabiegiem niezwykle przyjemnym – relaksuje mięśnie twarzy, dodając jej blasku i łagodząc rysy, a także przeciwdziała wypadaniu włosów.
Poza poziomem fizycznym masażu, działanie zabiegów ajurwedyjskich zachodzi na poziomie subtelnym i ma za zadanie przywrócić równowagę energetyczną. Według ajurwedy na naszym ciele znajduje sie 108 podstawowych punktów marma, które podobnie do meridianów w medycynie chińskiej, łączą subtelne kanały przepływu energii zwane nadi.
Tak jak na poziomie ciała nadmiar toksyn może zaburzyć prawidłową pracę organizmu, nawet najmniejszy stres jest w stanie zablokować przepływ energii życiowej poprzez te subtelne punkty, tym samym rozstrajając nasz system energetyczny. Delikatny nacisk na punkty marma uwalnia blokady i pozwala energii życiowej, pranie, na swobodny przepływ do narządów lub tkanek wzmacniając nasz system odpornościowy oraz pobudzając siły witalne organizmu.
Marma jest uważana za najbardziej regenerujący ze wszystkich zabiegów ajurwedyjskich, ponieważ doskonale harmonizuje system energetyczny organizmu. Praktyka ta przynosi doświadczenie stanu medytacyjnego, wewnętrznej ciszy i spokoju, jest też wspaniałym panaceum na zmęczenie i osłabienie.
Do innych kluczowych zabiegów ajurwedyjskich zaliczamy panczakarmę, która jest już bardziej skomplikowanym procesem. Ma ona na celu oczyszczanie całego ciała na poziomie komórkowym. Panczakarmę z uwagi na jej złożoność mogą przeprowadzać wyłacznie wykształceni lekarze medycyny ajurwedyjskiej o specjalizacji w kierunku panczakarmy w renomowanej klinice w Indiach.
Zdecydowanie nie polecamy przeprowadzania zabiegów panczakarmy na własną rękę, bez specjalistycznej opieki. Panchakarma to pięć oczyszczających zabiegów:
Vamana – lecznicze wymioty, mające na celu zredukowanie nadmiaru doszy kapha, która wpływa ns gromadzenie się śluzu w płucach, co może objawiać się w postaci astmy, chronicznego kaszlu, przeziębienia, czy zapalenia oskrzeli.
Virechana – terapeutyczny proces przeczyszczający. Pomaga uwolnić nadmiar doszy pitta nagromadzonej w wątrobie, jelicie cieńkim i woreczku żółciowym, skutecznie eliminuje wszelkie problemy związane z zaburzeniem dróg żółciowych
Basti – lecznicze lewatywy, najbardziej efektywny zabieg harmonizujący doszę vata, głównie zalegającej w okrężnicy.
Nasya – ajurweda uważa nozdrza za bramę do mózgu, a co się z tym wiąże – świadomości. Poprzez aplikowanie leczniczych substancji do nosa harmonizuje się i leczy wszelkie zaburzenia związane z przepływem energii życiowej, prany, która zarządza między innymi funkcjamy czuciowymi i ruchowymi mózgu. Nasya zalecana jest na wszelkie dolegliwości w obrębie szyi i głowy.
Rakta Moksha – tradycyjna ayurwedyjska metoda oczyszczania krwi.
Informacje praktyczne:
Ajurwedy NIE nauczymy się na weekendowym kursie więc warto sprawdzić kwalifikacje masażysty, do którego chcemy się wybrać.
Poddając się zabiegom ajurwedyjskim w Indiach należy zwrócić uwagę na to, czy poziomu higieny danego miejsca jest dostosowany do standardów europejskich.
Konsultacja z vaidhyą, czyli wykwalifikowanym lekarzem medycyny ajurwedyjskiej, pozwoli precyzyjnie dobrać właściwy rodzaj masażu oraz herbalizowany olej odpowiadający naszym potrzebom.
Literatura:
Avinash Lele, Subhash Ranade, David Frowley „Secrets of Marma – the Lost Secrets of Ayurveda”
Deepak Chopra „Zdrowie doskonałe”
Ernts Schrott „Ajurveda na codzień. Naturalne metody osiągnięcia doskonałego zdrowia”
Vasant Lad „Ajurveda. Starożytna medycyna Dalekiego Wschodu”
Z chęcią bym spróbowała takiego masażu, w połączeniu z jakimiś egzotycznymi zapachami z Indii. Kadzidełko, świeczki i taki cudowny masaż czerpiący z mocy prawdziwych ziół! To naprawdę byłoby coś ciekawego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były
zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane.
Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13