massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2011-11-23, 23:29 Tajemnice marketingu zapachowego w SPA
W dzisiejszych czasach walka o konsumenta coraz częściej toczy się poza jego świadomością. Jest to bitwa o jego emocje, wrażenia, a co za tym idzie o jego zmysły, dzięki którym tworzy się w konsumencie pewna wizja rzeczywistości.
Ogromne znaczenie w tej gonitwie mają alternatywne metody komunikacji sensorycznej, a w szczególności zapach. W miejscach typu SPA czy w salonach odnowy biologicznej staje się on niezbędny. Tam ustępują miejsca wszelkie argumenty racjonalne. Prym wiedzie nasze doznanie zmysłowe. To dla niego w końcu zjawiamy się w SPA. Warto zatem zapoznać się z nową koncepcją marketingową zwaną marketingiem zapachowym.
Czym w istocie jest tajemniczy marketing zapachowy?
Najprościej rzecz ujmując, jest to wzbogacanie naszego miejsca niezwykłym i indywidualnie do nas dobranym zapachem. Działanie to może spełniać różne cele: od pobudzania do intensywnej pracy, motywowania po relaksowanie do przenoszenia w inny, magiczny świat doznań. Dla firmy go stosującej gwarantuje to wyróżnienie wśród konkurentów a nawet logo zapachowe, czyli taki klucz do zachowania firmy na bardzo długo w pamięci.
W przypadku ośrodków typu SPA, marketing zapachowy ma oczywiście spełniać dwa ostatnie cele. Ma on powodować pewne specyficzne wrażenia, czy wręcz przeżycia o takiej treści, jaki jest zapach. Może być to komunikat ocieplający (zapach cynamonu, miodu, wanilii), bądź ochładzający (zapach mięty, alg morskich). Można także połączyć wrażenia relaksu z morskimi obrazami. Siła i możliwość kreacji wyobrażeń o danym miejscu jest nieograniczona, tak jak zapach i przeżycia z nim związane nie mają granic.
Dla przykładu zastanówmy się nad zapachem, który wywołuje skojarzenia z morzem - rześkość oraz ciepło kamieni skąpanych w delikatnym słońcu, z zielonymi roślinami - obrazami kołyszącymi zmysły i oddalającymi troski. Zapach piasku i delikatnego wiatru odświeżają i przenoszą w inny, niemal bajkowy świat. Zapach pachnących słodyczą, zroszonych i muśniętych porannym słońcem kwiatów. Chwila wytchnienia, refleksji i rozpieszczenia zmysłów. Delikatne aromaty pozwolą przenieść się do krainy marzeń.
W zapachu jeszcze jedna rzecz jest warta uwagi - tyle mamy opisów zapachu, ile ulegających jemu osób. Każdy ma własne zapachowe obrazy i indywidualne przeżycia z nimi związane. Tak naprawdę każdy zapach tworzy bardzo indywidualne a nawet prywatne doznania.
Korzyści z marketingu zapachowego
Zapachy mogą silnie przekazywać emocjonalne wartości, które jako wewnętrzne obrazy zachowują się w pamięci i wywołują silny wpływ na zachowanie klienta. Powstałe wewnętrzne obrazy mogą być aktywowane zarówno za pomocą bodźców wizualnych jak i węchowych. Powiązane są silnie z emocjami i przywołują miłe wspomnienia od razu gdy pojawi się „zapachowy wyzwalacz". Jest to istotne dla pozycjonowania firm, gdyż dzięki niemu osiąga się upragniony i rozpoznawalny image danej marki. Dzięki niemu salon SPA pozostaje na długo w pamięci, ale - co ważniejsze - kuracjusz pełniej korzysta z pobytu.
Końcowe uwagi
Marketing zapachowy można stosować w różnych miejscach nie tylko w SPA. Mimo, iż ten temat jest niezwykle „wdzięczny", jest jednocześnie bardzo niebezpieczny w rękach laików [niestety ]. Z drugiej strony, jego wpływ na podświadomość jest nadal tematem badań.
Agnieszka Dąbrowska
Linki sponsorowane
massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2011-11-27, 13:15 kurs masaz tajski
na temat marketingu zapachowego mozna powiedziec znacznie wiecej, w tym artykule nie zostaly ujawnione wszystkie "tajemnice", a jest on raczej wprowadzeniem.
wedlug wielu opinii, zapachy syntetyczne nie maja tak silnego dzialania, jak zapachy naturalne. Do tego moga byc alergenne i zanieczyszczaja srodowisko. Jesli chcemy uzyskac najlepszy efekt, czy to w czasie masazu, czy w pomieszczeniach, to powinnismy stosowac olejki eteryczne.
oleki eteryczne sa drozsze od olejkow systetycznych, ale gdy kupujemy je w wiekszej ilosci, to ceny sa przystepne, w zasiegu kazdego gabinetu.
olejki eteryczne mozna mieszac w roznych proporcjach, zeby uzyskac niepowtarzalny dla naszego miejsca zapach. Dla oszczednosci, mozemy mieszac olejki tansze, np pomarancz, cynamon czy olejki lesne, z olejkami z wyzszej polki. Wystarczy dodatek kilku/kilkunastu %, zeby uzyskac zupelnie inna, unikalna dla nas, mieszanke.
zapach nie powinien byc bardzo silny, bo u niektorych wrazliwych osob moze wywolac np bol glowy, mdlosci czy inne zle reakcje. Powinien byc lekko wyczuwalny, rownomiernie rozprzestrzeniony w calym pomieszczeniu czy calym spa i byc stosowany przez dluzszy czas, np przez cala pore roku, ale nie roznic sie znacznie od zapachow stosowanych w innych porach.
czescia marketingu zapachowego w spa, moze byc rozdawanie probek mieszanek naszym klientom, zeby uzywali je w domu, przy kapieli czy w samochodzie i pamietali o milym czasie. Kilka/kilkanascie mililitrow wreczona klientowi bedzie dla nas tania reklama na wiele miesiecy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były
zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane.
Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13