Polecane produkty

Stoły do masażu

Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Internauci to Wasi klienci?
Autor Wiadomość
administrator
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3134
Wysłany: 2010-11-08, 22:37   Czy Internauci to Wasi klienci?

Skoro czytacie tego bloga, prawdopodobnie jesteście już objęci poniższymi statystykami, tj. regularnie korzystacie z Internetu. Dlatego zgaduję, że jeżeli macie swoje salony, zleciliście już wykonanie ich stron WWW. Jeśli w dalszym ciągu nie… Zobaczcie.
Jest nas 57% – czyli ponad połowa ludności Polski w 2009 roku korzystała z Internetu.

Jest to o 4,4 % więcej niż w 2008 roku i liczba ta będzie wciąż rosła! Widać, że mamy sporo do nadrobienia, gdy porównamy się do krajów takich jak Islandia (93%), Norwegia i Szwecja (ponad 90%), Holandia (90%), Dania i Luksemburg (po 87%).

Nie tylko liczba internautów wzrasta. Rośnie również ilość czasu spędzonego w sieci przez przeciętnego internautę. Pod koniec 2009 roku czas ten wynosił przeciętnie 50 godzin na miesiąc (czyli 4 godziny dłużej niż rok wcześniej)
Rośnie liczba najstarszych internautów

Mimo, że osób powyżej 65 roku życia w Internecie jest wciąż najmniej (7% wszystkich internautów) ich udział nieustannie rośnie. A jak jest z przedstawicielami innych grup wiekowych?:

* 86% osób w wieku 18-24 lata korzysta z Internetu.
* 68% osób w wieku 25-34 lata korzysta z Internetu.
* 61% osób w wieku 35-44 lata korzysta z Internetu.

Jakie wykształcenie mają Wasi klienci?

Czy są to osoby z wyższym lub średnim wykształceniem (odpowiednio 88% i 62% z nich jest online)? Czy są to osoby z wykształceniem zawodowym, lub podstawowym (odpowiednio 33% i 20% z nich jest online). Podejrzewam, że większość Waszych klientów należy do tej pierwszej grupy. Jak widzicie wspomniany odsetek 57% jest nieco mylący, gdy patrzymy pod kątem efektywności promocji salonów urody w Internecie. Okazuje się, że o wiele większy odsetek Twoich potencjalnych klientów jest podpiętych do sieci!

A gdzie najczęściej surfują oni po Internecie?

We własnym domu (90%), oraz w pracy (22%)

Więc dotrzyj do nich właśnie tam!
Jak myślisz, ile zarabiają Twoi klienci?

To, czy gospodarstwa domowe korzystają z Internetu, zależy od ich dochodów. Osoby które stać na usługi kosmetyczno-fryzjerskie prawdopodobnie stać też na stałe łącze. Wcześniej wspomniano, że 57 % gospodarstw domowych korzysta z Internetu. Aż 81% gospodarstw domowych mających miesięczny netto powyżej 3351 zł stale wertuje zasoby Internetu!
A jakie grupy najrzadziej korzystają z Internetu?

Część osób w wieku 55-64, grupa osób w wieku 65-74 lata, osoby z wykształceniem średnim lub niższym, bierne zawodowo oraz o najniższych dochodach.
Wśród polskich internautów mężczyzn jest niemal tyle samo co kobiet.

To istotna informacja z punktu widzenia salonów, których klientami w większości są kobiety. Jeżeli myśleliście, że promocja w Internecie ma sens tylko w przypadku męskiego grona odbiorców – myliliście się.
Myślicie sobie że najwięcej internautów jest w dużych miastach? To błąd.

Pomimo zdecydowanie większej dostępności Internetu w największych miastach i aglomeracjach najliczniejszą grupę internautów ze względu na miejsce zamieszkania stanowią osoby mieszkające na wsi (30% wszystkich internautów), oraz w miejscowościach powyżej 500 tys. mieszkańców (15,4 % internautów ), a tak że do 20 tys. mieszkańców (13,7 % internautów).
Gdzie klikają? Gdzie szukają? Co czytają?
Zakupy

Internet stał się miejscem wszelakich transakcji. Użytkownicy w celu oszczędzenia pieniędzy i czasu, jaki musieliby poświęcić na wycieczki po sklepach, coraz więcej przedmiotów kupują przez Internet. Jak wynika z badań Eurostatu, odsetek Polaków, którzy w ciągu 12 miesięcy zrobili choć raz zakupy w sieci, wzrósł z 18% w 2008 r. do 23% w 2009 r (w Wielkiej Brytanii, Holandii i Danii klienci sklepów internetowych stanowią ponad 60% ogółu mieszkańców, a w Norwegii aż 70% (dane za 2009 r.)).
Portale społecznościowe

Liczba użytkowników portali społecznościowych, takich jak Nasza Klasa, czy Facebook wciąż wzrasta. Nasza Klasa ma obecnie 14 milionów aktywnych użytkowników! W ciągu minionych 12 miesięcy serwis zwiększył liczbę użytkowników (+30%). Jednak najbardziej imponujący wzrost przypadł Facebookowi – 367% w liczbie użytkowników! W grudniu 2009 r. internauci spędzali na Facebooku średnio ponad 6 godzin miesięcznie, podczas gdy 12 miesięcy wcześniej była to 1 godz. 49 minut.
Wyszukiwarki

Tutaj liderem jest Google z ponad 91-proc. zasięgiem na koniec roku, oraz ze wzrostem liczby użytkowników (+18%). Jeszcze lepsze wyniki uzyskała jeszcze inna platforma – Youtube.com, która przyciągnęła w grudniu 2009 r. o 41% użytkowników więcej niż rok wcześniej.

Prawie 88% internautów korzysta z serwisów informacyjnych i publicystycznych. W 2009 r. o 128% wzrosła liczba odsłon dokonywanych na tych witrynach.

Jak widzicie Internet to medium którego nie można lekceważyć. Wasi klienci są w sieci, spotykają się że znajomymi na Facebook.com i Nasza-Klasa.pl, szukają firm w okolicy poprzez Google.com, oglądają interesujące ich materiały filmowe na Youtube.com, czytają wiadomości na Gazeta.pl czy też Onet.pl, oraz sporo czasu spędzają na portalach regionalnych oraz tematycznych. Na tych pierwszych szukają ciekawych informacji o swojej miejscowości, sprawdzają repertuar kin, czy dyskutują na forum, na tych drugich czytają, jak zadbać o siebie, jakie są nowości produktowe i sprzętowe w interesującej ich dziedzinie, starając się trzymać rękę na pulsie. Przyjrzyj się, czy Twoich klientów nie ma na popularnych serwisach dot. stylu życia takich jak Wizaz.pl, Polki.pl, Babyonline.pl i Uroda.pl. Dziewczyna.pl, Popcorn.pl i Students.pl, Koktajl24.pl i W-spodnicy.pl, Stylistka.pl, MagazynDomowy.pl lub FitnessOnline.pl i innych.

A jak podejmują decyzję o wizycie w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym pewnie sprawdzą jego stronę na Internecie. A może salon sam przyciągnie klientów interesującą reklamą na wybranym portalu?
Trochę techniki i człowiek się gubi? Zawsze będzie ktoś kto gubi się w Internecie. NIE TY bądź tą osobą. Daj sobie szansę i poznaj Internet, zaprzyjaźnij się z nim, a na pewno pomoże Ci on w prowadzeniu Twojej firmy. Twoi klienci już na to czekają.

Źródła:

Raport strategiczny IAB, Internet 2009, Pod. Red Anny Wątły

Raport, Internet standard, Internet 2k10, I edycja 2010

http://vbeta.pl/2008/09/11/kobiety-w-internecie/

http://www.egospodarka.pl...cie,1,39,1.html

Autorka:
Małgorzata Chlebek – Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dyrektor ds. Marketingu i PR systemu do zarządzania salonami Zapisy24.pl. W wolnych chwilach rzeźbiarka.

Źródło: http://zapisy24.pl/aktual...o-wasi-klienci/
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny, Regulamin forum

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoła masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB