To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum.e-Masaz.pl
Internetowe forum o masażach, fizjoterapii, odnowie biologicznej i spa. Forum masażu. Forum masaże. Forum masaż. Forum spa. Forum masaze. Forum rehabilitacja. Forum fizjoterapia. Forum masażystów. Forum masażysty. Fizjoterapia forum, Rehabilitacja forum

Hyde Park forum ogólne - Działalność gospodarcza

Padma - 2011-03-13, 23:03

@dziku_SKA

Nie wiem, czy odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania są Ci nadal potrzebne, ale jeśli nie - być może przydadzą się komuś innemu.

Na pytanie 1. i 3. odpowiem jednocześnie.


Rozpoczynając działalność gospodarczą nie musisz od razu posiadać kasy fiskalnej (są oczywiście rodzaje działalności, które od razu mają taki obowiązek, ale nie dotyczy to masażystów).
Przychód z wykonanych usług wpisuje się do Ewidencji sprzedaży lub bezpośrednio do ewidencji księgowej, jeśli prowadzisz ją samodzielnie. Ja osobiście proponuję Ewidencję sprzedaży. A z niej na koniec miesiąca, łączną kwotę na dany okres do ewidencji księgowej.
Tak postępujemy do momentu, kiedy przekroczymy limit zwolnienia ze stosowania kasy fiskalnej, który wynosi 40 000 zł dla prowadzących działalność cały rok, oraz 20 000 zł dla tych którzy rozpoczęli działalność w trakcie roku. Limit dotyczy roku podatkowego. Od stycznia liczy się od nowa.
Nie ma obowiązku wystawiania rachunku (faktury jeśli jesteś podatnikiem VAT) każdemu klientowi. Robimy to tylko na jego życzenie.
Podkreślam, że do limitu zwolnienia bierzemy pod uwagę tylko sprzedaż usług na rzecz osób fizycznych. Jeśli świadczymy usługę dla firmy - wystawiamy rachunek lub fakturę - nie uwzględniamy tego przy obliczaniu sprzedaży "do kasy fiskalnej".

Ad. 2.
Jeśli zakupimy sprzęt przed rozpoczęciem działalności gospodarczej - możemy zaliczyć faktury lub rachunki na jego zakup w koszty.
Jeśli natomiast zakupimy przed rozpoczęciem działalności towary handlowe (przykładowo kosmetyki, które potem mamy zamiar sprzedać klientowi) - uwzględniamy je w remanencie początkowym. Będzie to mieć wpływ na dochód dopiero na koniec roku podatkowego.


Na resztę pytań nie umiem odpowiedzieć - nie moja działka ;)

Jeśli coś napisałam niejasno - pytać :)

RehWellness - 2011-03-14, 22:52

dziku_SKA napisał/a:
Mam kilka pytań.

1. Czy po wykonaniu masażu z automatu dajecie klientowi rachunek, czy tylko jeśli o niego poprosi? Jak to widzi skarbówka?

2. Czy otwierając własny gabinet masażu jako koszt mogę zaksięgować sprzęt, który kupiłam na kilka dni przed formalnym zarejestrowaniem działalności, czy kosztem może być tylko to, co kupiłam od dnia rejestracji?

3. Czy prowadząc drobną sprzedaż w gabinecie konieczne jest posiadanie kasy? Jeśli nie to czy zawsze dajecie klientowi paragon ręcznie wystawiony?

4. I wreszcie czy posiadacie "godziny otwarcia" (jeśli tak to jakie), czy może jesteście elastyczni i dostosowujecie się do klienta?

5. Gdzie się ubezpieczacie jeśli chodzi o OC? (interesuje mnie ubezpieczenie dla techników)

6. Czy prosicie nowych klientów o podpisanie jakiegoś "zabezpieczenia", w którym to klient oświadcza, że niczego przed wami nie zataił itd?

Będę wdzięczna za podpowiedź.

to ja odpowiem na pozostałe :)

1. Rachunki wystawiam tylko tym pacjentom, którzy tego chcą, resztę ewidencjonuję w kpir

4. Tak,posiadam acz klienci wiedzą, że pozostałe godziny są do uzgodnienia.

5. mam ubezpieczenie dla fizjoterapeutów,z tego co wiem, techników nie ubezpieczają

6.przed każdym zabiegiem pacjent wypełnia ankietę dot. stanu zdrowia, prócz tego podpisuje oświadczenie , że wyraża zgodę na zabieg, dodatkowo przed zabiegami terapeutycznymi przeprowadzam wywiad przedmiotowy i podmiotowy.

RehaT - 2011-03-14, 23:28

Oczywiscie ze technikow ubezpieczaja bo pol mojej przychodni razem ze mna wykupowalo takie ubezpieczenie
RehWellness - 2011-03-15, 09:45

a zastanawiam sie skąd to wiesz, skoro nie podałam nazwy ubezpieczyciela :o
mowa jest o firmie ,która mnie ubezpiecza

RehaT - 2011-03-15, 10:10

no wlasnie.Napisalas w sposob ogolny i tak to odebralem :)
wojtekk - 2011-03-15, 13:42

Witam,

chciałbym się Was poradziś w sprawie otwarcia swojego gabinetu masazu. Chodzi mi o jego lokalizacje zastanawiam się czy otworzyć go w centrum miasta czy też na jednym z nowych osiedli, które się rozwijają?.

Dzięki i Pozdrawiam :)

bobi - 2011-04-21, 23:56

witam. hotel chce mnie zatrudnić na umowę zlecenie, natomiast po kilku miesiącach zatrudnią mnie w tym samym hotelu na własnej działalności. podacie mi info jak i gzie wówczas załatwić wszystkie formalności i ile będę płacić zus? czy ten niższy zus dotyczy tylko osób bezrobotnych, które otwierają działalność czy ogólnie osób które mają pierwszą działalność i nie otwierają jej jako osoby bezrobotne?


a jeśli jestem zameldowany w innym miejscu niż chcę prowadzić działalność to muszę te sprawy załatwić w miejscu zameldowania czy po prostu mieście w którym chce wykonywać działalność ?

Padma - 2011-04-22, 08:25

Według projektów rządu - od 01-07-2011 będzie można zarejestrować działalność przez internet. Jeśli wolisz zrobić to osobiście - należy złożyć wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta lub Urzędzie Gminy - zależy od tego gdzie mieszkasz. Robi się to na formularzu EDG-1.

Urząd poinformuje o fakcie zgłoszenia otwarcia działalności takie instytucje jak: Urząd Statystyczny, Urząd Skarbowy, ZUS.
Otrzymasz w związku z tym drogą pocztową dokument dotyczący nadania numeru REGON oraz druk ZFA z ZUS dotyczący zgłoszenia płatnika.

Następnie musisz wybrać formę opodatkowania - to zrobisz w Urzędzie Skarbowym. (najlepiej zrobić to jeszcze przed datą rozpoczęcia działalności)

Potem składasz w ZUS zgłoszenie do ubezpieczenia - jeśli nie pracujesz - ZUA - wraz z oświadczeniem dotyczącym opłacania składek tzw. "małego ZUS" - niższy ZUS opłacasz, jeśli nie prowadziłeś działalności przez ostatnie 5 lat.
Jeśli pracujesz etatowo - zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego - na formularzu ZZA.
W ZUS dokładnie wszystko Ci wytłumaczą i pomogą złożyć odpowiednie deklaracje.
Na dokonanie zgłoszenia w ZUS masz 7 dni od daty rozpoczęcia działalności.

W chwili obecnej składki "małego ZUS" to 123,24 zł na ubezpieczenie społeczne oraz 243,39 zł na ubezpieczenie zdrowotne.

dziku_SKA - 2011-04-30, 17:13

wojtekk napisał/a:
Witam,

chciałbym się Was poradziś w sprawie otwarcia swojego gabinetu masazu. Chodzi mi o jego lokalizacje zastanawiam się czy otworzyć go w centrum miasta czy też na jednym z nowych osiedli, które się rozwijają?.

Dzięki i Pozdrawiam :)


Zdecydowanie centrum. Ja mieszkam na jednym z nowych osiedli i wiem, że trudno jest jakąkolwiek działalność utrzymać w takim miejscu. Większość i tak jeździ załatwiać sprawy do centrum, a osiedle to tylko sypialnia...

malenkka887 - 2011-10-23, 19:36
Temat postu: Własna działalność a NFZ
Witam. Dwa lata temu ukończyłam Policealną szkołę medyczną i udało mi się uzyskać dyplom technika masażysty. Moje pytanie dotyczy umowy z NFZ. Nie wiem do końca ale może udałoby mi się wynajmować pomieszczenie w miejscowym ośrodku zdrowia i tam też chciałabym zacząć swoją działalność. W związku z tym chciałabym podpisać umowe z NFZ , wiem że jest duuużo więcej chętnych osób na masaż przez NFZ niż przyjmowanych prywatnie. Czy może ktoś wie na jakiej zasadzie to działa? W jaki sposób obliczane byłoby moje wynagrodzenie? I czy w związku z tym mogłabym się starać o dofinansowanie z PUP?
Proszę o odpowiedź na forum lub na gg 19957045 z góry dziękuję za pomoc

massagewarsaw - 2011-10-23, 19:57
Temat postu: kurs masaz tajski
wynajmowanie pomieszczenia w osrodku to dobry pomysl, ale umowe to osrodek podpisze z fizjo, ktory ma szerokie wyksztalcenie (rozne kursy, techniki), doswiadczenie i sprzet. Przynajmniej on musialby to szyldowac. W zwiazku z tym, przypuszczam, ze male szanse na pup. Idz do admina/glownego lekarza osrodka i przedstaw sprawe, moze ma pomysl na wspolprace.

sa scisle ustalone, niskie stawki za zabiegi, niektorzy stosuja rozne chwyty, np podlaczanie pacjentow do roznych urzadzen, hydroterapia, wtedy jeden pracownik moze obsluzyc na raz wielu.

mam nadzieje, ze pojawi sie tu jeszcze ktos, kto ma bezposrednie doswiadczenie z nfz, swoja wypowiedz oparlem na wczesnieszych, ogolnikowych dyskusjach na forum. Moze jest lepiej dla ciebie, niz przypuszczam.

judyta - 2011-11-13, 11:31

Witam,
czy jest ktoś na tym forum kto ma już podpisaną taką umową z ośrodkiem? jak to wygląda? oczywiście lepiej umówić się na spotkanie niż załatwiać to telefonicznie, ale czy należy mieć jakiś przygotowany pisemny plan czy porostu słownie opowiedzieć o co chodzi?
Bardzo proszę o pomoc!

Daniel - 2011-11-14, 23:37
Temat postu: Re: Własna działalność a NFZ
malenkka887 napisał/a:
Witam. Dwa lata temu ukończyłam Policealną szkołę medyczną i udało mi się uzyskać dyplom technika masażysty. Moje pytanie dotyczy umowy z NFZ. Nie wiem do końca ale może udałoby mi się wynajmować pomieszczenie w miejscowym ośrodku zdrowia i tam też chciałabym zacząć swoją działalność. W związku z tym chciałabym podpisać umowe z NFZ , wiem że jest duuużo więcej chętnych osób na masaż przez NFZ niż przyjmowanych prywatnie. Czy może ktoś wie na jakiej zasadzie to działa? W jaki sposób obliczane byłoby moje wynagrodzenie? I czy w związku z tym mogłabym się starać o dofinansowanie z PUP?
Proszę o odpowiedź na forum lub na gg 19957045 z góry dziękuję za pomoc


Krótko na temat umowy z NFZ. żeby podpisać umowę z NFZ musisz mieć założony Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, aby utworzyć NZOZ musisz mieć wyższe wykształcenie i 6 lat praktyki w zawodzie. Albo możesz zatrudnić kierownika. Fundusz nie podpisuje umowy na wybrane zabiegi (tylko na masaż) ale na rodzaj zabiegów. Masaż kwalifikuje się do rehabilitacji - fizjoterapii ambulatoryjnej.
Zeby złożyc ofertę konkursową musisz zatrudnić magistra fizjoterapii, posiadać następujący sprzęt:
aparat do terapii polem magnetycznym,
aparat do laseroterapii
aparat do ultradźwięków
aparat do elektroterapii
wyposażenie gabinetu masażu ( to odrębny temat)
rototry kkg, kkd.
rowerek treningowy
UGUL
oraz pomieszczenie spełniające wymogi SSE

Jeszcze jedno jeśli piszemy o Funduszu
UWAGA:
Konkurs ofert nie jest ogłaszany co roku. np. w rejonie 09 obowiązują umowy 3 letnie do 2013 roku i w tym czasie żadna nowa umowa nie będzie podpisana. Jeśli ktoś otworzyłby gabinet w tym roku miałby ogromny problem

massagewarsaw - 2011-11-15, 10:34
Temat postu: kurs masaz tajski
judyta napisał/a:
Witam,
czy jest ktoś na tym forum kto ma już podpisaną taką umową z ośrodkiem? jak to wygląda? oczywiście lepiej umówić się na spotkanie niż załatwiać to telefonicznie, ale czy należy mieć jakiś przygotowany pisemny plan czy porostu słownie opowiedzieć o co chodzi?

just, dzwon i pisz @ czy listy, nastepnie umawiaj sie na spotkanie, jesli jest zainteresowanie osrodka. Do korespondencji mozna dolaczyc cv, kopie dyplomu, rodzaj biznes planu.

siymia - 2011-12-19, 15:40

Witam Was serdecznie :)
W przyszłym roku (2012) zamierzam otworzyć działalność, pracowałabym w sanatorium jako podwykonawca. Wiem, że PKD podam jako działalność fizjoterapeutyczna. Czy przy DG jest tylko jedno PKD czy można mieć kilka? Otóż zastanawiam się również nad tym z zabiegami relaksacyjnymi, czyli masaż gorącymi kamieniami, miodem itp - ponieważ one nie "wchodzą" pod PKD działalności fizjoterapeutycznej?

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group