Polecane produkty

Stoły do masażu

Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Gabinet masażu - ile trzeba wydać
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2010-10-24, 11:12   Gabinet masażu - ile trzeba wydać

artykul sprzed roku z gazety prawnej, ale ani podane ceny, ani prawo, nie zmienily sie od tamtego czasu.

http://biznes.gazetaprawn...html#komentarze

link do zalaczonej grafiki z cenami wyposazenia (raczej lepszego, ale mozna dostac znacznie taniej w wyprzedazach, uzywany czy na allegro) i stale miesieczne wydatki na gabinet
http://biznes.gazetaprawn...y_3_tys_zl.html

Ze względu na dużą konkurencję na rynku pracę masażysty warto zacząć od oferowania usługi w domu klienta. Dopiero po pozyskaniu stałych klientów można myśleć o uruchomieniu własnego gabinetu.

Gabinet masażu – ile trzeba wydać

Szacuje się, że w Polsce działa już ponad 11 tys. gabinetów odnowy biologicznej, w których można skorzystać także z usługi masażu. Mimo to zapotrzebowanie na takie usługi wciąż jest duże. Kiedyś gabinety masażu były odwiedzane przede wszystkim przez osoby poszukujące pomocy w uporaniu się z bólem kręgosłupa, barku czy krzyża. Dziś w tego rodzaju placówkach poszukuje się przede wszystkim relaksu oraz zabiegów, które poprawią urodę. Dlatego najczęściej poszukiwanymi masażami są leczniczy i relaksacyjny, a wśród kobiet wyszczuplający i antycellulitowy, który bije rekordy popularności przed sezonem wiosenno-letnim.

Ważne przepisy sanitarne

Skończyły się czasy otwierania gabinetów masażu w piwnicach domów i bloków mieszkalnych. Nie wystarczy też, by lokal, w którym powstanie salon, był funkcjonalny. Klienci zwracają obecnie znacznie większą uwagę na atmosferę, która w nim panuje, a ta ma być miła i sprzyjać relaksowi.

Przystępując do uruchamiania własnego gabinetu masażu, trzeba pamiętać, że musi on spełniać określone standardy, które znaleźć można w rozporządzeniu ministra zdrowia z 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej. Jego tworzenie powinno też opierać się na zatwierdzonym przez Sanepid projekcie budowlanym.

Przyjmuje się, że gabinet masażu powinien być w wydzielonym pomieszczeniu o wielkości 12 mkw. i wysokości przynajmniej 2 m. Trzeba w nim zainstalować umywalkę z dostępem do ciepłej wody bieżącej, wyposażyć ją w dozownik z mydłem oraz jednorazowe ręczniki papierowe. Ściana wokół umywalki powinna być łatwo zmywalna.

Oprócz tego w lokalu, w którym będziemy prowadzić działalność, należy wydzielić recepcję z poczekalnią oraz szatnię, do której będzie dostęp do toalety z umywalką. Jeśli nastawiamy się na oferowanie nie tylko masaży suchych, lecz także i mokrych, konieczna jest także instalacja prysznica.

Przepisy wymagają również, aby gabinet posiadał dostęp zarówno do światła naturalnego, jak i sztucznego, o natężeniu przynajmniej 150 luksów.

Ściany i podłogi w lokalu powinny być natomiast pokryte materiałami nienasiąkliwymi i łatwymi do czyszczenia. Na tym jednak wymogi sanitarne dotyczące gabinetów się nie kończą. Konieczne jest też utrzymywanie stałej temperatury w pomieszczeniu.

– Powinna ona oscylować w granicy 21–22OC. Dlatego konieczne jest zamontowanie w lokalu klimatyzacji – zauważa Joanna Rutkowska, właścicielka salonu masażu w Warszawie.
W gabinetach, w których będzie oferowany masaż mokry, należy również przygotować wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną.

Kolorystyka w gabinecie powinna być spokojna, sprzyjająca wyciszeniu i relaksowi. Ważna jest muzyka, która powinna pełnić tę samą rolę.

Przyjmuje się, że na remont lokalu trzeba przeznaczyć około 1 tys. zł na mkw. Koszt wyposażenia jednego stanowiska masażu waha się natomiast od 5 do nawet 20 tys. zł.

Wśród podstawowych urządzeń jest stół do masażu, taboret, najlepiej z ruchomym siedziskiem dla masażysty oraz parawan, który nie tylko stanowi dekorację, lecz także i wprowadza przytulną atmosferę oraz pozwala na większe odizolowanie klienta. Potrzebna jest także szafka na przybory i kosmetyki używane podczas masażu.

Do 20 tys. zł na wyposażenie

– Jeśli ograniczymy się do niezbędnego minimum na ich zakup wystarczy kwota 3–5 tys. zł. Jeśli chcemy postawić na kompleksowe wyposażenie o wysokim standardzie, musimy liczyć się z wydatkiem rzędu nawet 15–20 tys. zł – zauważa Krzysztof Urba z firmy Habys, specjalizującej się w dystrybucji sprzętu do gabinetów masażu.

Jeśli planujemy oferować usługi masażu nie tylko w gabinecie, ale i na zewnętrz, w domu u klienta, należy zainwestować w stół składany. Jego koszt to ok. 1,5 tys. zł.

– W przypadku gdy w naszym gabinecie zostanie zatrudnionych kilku masażystów, którzy będą pracowali na zmianę przy jednym stanowisku, konieczny będzie zakup stołu z elektryczną regulacją wysokości. Na taki trzeba przeznaczyć od 3 do 5 tys. zł – mówi Krzysztof Urba.

Na rynku dostępne są jeszcze leżanki do masażu, które posiadają manualną regulację wysokości. Zdadzą one egzamin w gabinecie, w którym każdy masażysta ma swoje stanowisko pracy. Ich koszt to 700–1500 zł.

Stoły do masażu można dodatkowo wyposażyć w półwałki czy podgłówki. Przy stołach o nieregulowanej wysokości konieczne jest umieszczenie schodków ułatwiających wchodzenie i schodzenie pacjentom.

Wyposażeniem gabinetów są także olejki do masażu oraz środki do dezynfekcji. Wszystkie stosowane w salonach muszą posiadać atest.

– Działalność polecam rozpocząć od oferowania usług na zewnątrz i to na własny rachunek. Szczególnie gdy myślimy o otworzeniu biznesu w mniejszym mieście, gdzie popyt na usługi masażu jest mniejszy, a w związku z tym trudniej o klienta. W takim przypadku odchodzą koszty związane z wynajęciem i utrzymaniem lokalu – wyjaśnia Grzegorz Małowiecki, który oferuje usługi na terenie Przecławia i Szczecina.

W wolnym czasie można świadczyć usługę na rzecz profesjonalnych gabinetów masażu.
Jeśli jednak marzy nam się własny salon, najlepiej jest zacząć od jednego stanowiska do masażu. Na taki salon wystarczy lokal o powierzchni 40 mkw.

– W przypadku działalności uruchamianej przy hotelu czy ośrodku SPA jedno stanowisko nie wystarczy. Konieczne będzie zatem uruchomienie gabinetu w większym lokalu o powierzchni ponad 100 mkw. – mówi Krzysztof Urba.

Dodaje, że w Polsce ciągle brakuje dużych, oferujących bogatą ofertę salonów do masażu. Przeważają małe gabinety, także w największych miastach w kraju.

Rok na rozruch

Ze względu na dużą konkurencję, zdobywanie klientów może trwać nawet rok. By działalność była opłacalna i przynosiła zysk, należy obsłużyć od kilku do kilkunastu osób dziennie. Na jeden masaż należy przeznaczyć od 20 minut do 2 godzin. Koszt jednego masażu to średnio 40–70 zł. W większych miastach ceny są znacznie wyższe i dochodzą do ponad 100 zł. Po opłaceniu kosztów związanych z prowadzeniem działalności na rękę właściciela gabinetu zostaje od 2 do 8 i więcej tys. zł.

Zyski będą większe, jeśli na terenie gabinetu będzie prowadzona sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji ciała i masażu.
 
     
Linki sponsorowane
Ronaldo 

Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-11-24, 19:38   

No wlasnie jak ze sprzedazą kosmetykow w gabinecie?
Chcialbym sprzedawac olejki eteryczne i moze sól leczniczą.... legalnie oczywiscie.
Bede mogl to robic?
 
 
     
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2010-11-24, 20:28   kurs masaz tajski

jasne, ze sprzedaz w gabinecie to dobry pomysl na zwiekszenie dochodu.

oprocz detalu, bezposrednio klientowi, mozesz zainwestowac w sprzedaz polhurtowa, dla innych masazystow.

obok olejkow eterycznych, moga byc inne towary - rzuc okiem na http://www.strefamasazu.p...a.html#comments

najlepiej ida w gabinetach masazu srodki przeciwbolowe (balsamy rozgrzewajace, kremy masci), po nich dopiero aromaterapia - z wiadomych wzgledow, klienci u ciebie beda miec zaufanie do produktow do masazu, a mniejsze do kosmetycznych (wlaczajac olejki).

Jakkolwiek na olejkach mozesz miec najwieksze przebicie, np jesli kupisz duze opakowanie i rozlejesz do butelek po kilkanascie/kilkadziesiat mililitrow. Oczywiscie, musisz sie wstrzelic w rynek z produktem unikatowym, bo olejki maja date waznosci. W ostatecznosci mozesz dawac prezent najlepszym klientom czy odsprzedac po cenie innym masazystom.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny, Regulamin forum

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoła masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB