6. oddzwon wszystkie telefony w przeciagu kilku godzin, nigdy nie zostawiaj tego na nastepny dzien - zarezerwuj sobie na to czas miedzy zabiegami
7. badz przygotowany, zeby opisac swoje uslugi: jakie zabiegi wykonujesz, twoj cennik
8. prowadz karte klienta - daty zabiegow, jakie maja problemy fizyczne
9. wyjmi z kieszeni przed zabiegiem wszystkie przedmioty, np monety
10. zdejmij z palcow i nadgarstkow wszystka bizuterie, jeszcze przed przybyciem klienta
11. nie pal na co najmniej 1h przed zabiegiem
12. badz swiadom, jak twoj wydech i twoje cialo pachnie (cebula i czosnek sa naszymi najgorszymi przyjaciolmi, mozna je rowniez wyczuc w pocie)
13. miej w zapasie kilka poduszek i cieplych recznikow
14. jesli nie mozesz wykonac zabiegu, daj znac na co najmniej 24h wczesniej. Obiecaj nastepny zabieg po znizonej cenie
15. zaplanuj co najmniej 15-30 minutowa przerwe miedzy zabiegami
16. nie uzywaj perfum/wody kolonskiej czy innych zapachow na sobie
17. sprawdz swoj wyglad
18. sprawdz temperature w gabinecie na pol godzina przed pierwszym klientem, jesli za niska, to wlacz farelka
19. ubieraj sie schludnie, ale nie przesadzaj
20. przygotuj dla siebie ubranie zapasowe, gdybys pobrudzil sie olejem w czasie wczesniejszych zabiegow
21. nie zakladaj ubran, ktore szeleszcza w czasie ruchu
22. sprawdz czy masz zapas wszystkich materialow do masazu na caly dzien
23. obcinaj i czysc codziennie paznokcie
24. myj rece przed i po zabiegu, latwo zlapac kurzajki, a masowanie z kurzajkami nie jest przyjemne
25. trzymaj swoj olej w zamknietym pojemniku w lodowce, stary olej nieprzyjemnie pachnie, plami i ciezko sie pierze z ubrania. Dodaj 600 jednostek witaminy E na litr oleju, zeby przedluzyc jego uzywalnosc
26. nie trzymaj w gabinecie niepotrzebnych przedmiotow
27. sprawdzaj codziennie jakosc swojego sprzetu, przy okazji jego czyszczenia
28. przypominaj o rezerwacji zabiegu swoim zapominalskim klientom
29. uzywaj olowka w kalendarzu
30. zwiaz swoje dlugie wlosy
31. badz swiadomy pierwszego wrazenia, jaki wywierasz na klienta i jak cie oni postrzegaja
32. trzymaj poduszki, reczniki, przescieradla blisko stolu, nawet pod nim
Linki sponsorowane
massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2009-01-16, 15:19 http://massagethai.info kurs masaz tajski warszawa kursy
PRZYBYCIE KLIENTA
33. przedstaw sie, uscisnij przyjacielsko dlon klienta, gdy przychodza na pierwszy zabieg
34. spytaj klienta jakim imieniem do niego sie zwracac
35. przejrzyj razem z klientem karte klienta, jeszcze zanim zaczniesz masowac. Poswiec na to 5-10 minut
36. sluchaj uwaznie i notuj ich odpowiedzi/uwagi
37. spytaj klienta, czy chce skorzystac z lazienki przed rozebraniem sie
38. ocen poziom stresu klienta
39. podgrzej olej i rece przed zabiegiem
40. spytaj klienta, czy latwo siniaczy sie
41. spytaj o powod do masazu
42. powiedz klientom, ktorzy maja zabieg pierwszy raz w zyciu, czego moga sie spodziewac po masazu. Jesli mieli juz zabieg wczesniej, powiedz, ze twoj moze sie roznic od wszystkich poprzednich.
43. omin czesci ciala, gdzie klient nie chce byc masowanym
44. popros klienta o rozebranie sie do ich komfortowego poziomu i nakrycie sie recznikiem/przescieradlem. Jesli jest stanik, to spytaj, czy mozesz go rozpiac w czasie masazu plecow i zapiac zaraz po skonczeniu plecow
45. wskaz klientowi miejsce, gdzie polozyc bizuterie i ubranie
46. uwazaj na olejki eteryczne, pozwol klientowi powachac olej przed masazem
47. wylacz dzwonek telefonu i domowy, jesli tylko ty jestes w gabinecie
48. masz prawo odmowienia klientowi zabiegu czy jego przerwania w dowolnym czasie, zapisz to w karcie klienta
49. klient ma prawo odmowy zabiegu od ciebie
50. spytaj, czy zaczac zabieg twarza do gory czy do dolu
51. spelnij oczekiwanie klienta, a nie to co wydaje ci sie jest dla niego najlepsze
52. spytaj klienta na jakich miesniach i problemach skoncentrowac zabieg
53. spytaj, co zdarzylo sie od ostatniego zabiegu
54. jesli uwazasz, ze klient nie powinien miec zabiegu, popros o pisemna zgode lekarza
55. jesli klient jest zraniony, spytaj, w jaki sposob to sie stalo
56. zawsze zapukaj i spytaj, czy mozesz wejsc do gabinetu zabiegowego
57. nie mow klientowi swoje wolne godziny, spytaj, jakie godziny preferuja
ale poradniczek dobijemy do 100? byłoby wtedy 100 przykazań masazysty
massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2009-01-16, 17:26 masaz warszawa
W CZASIE ZABIEGU
59. zacznij zabieg od dotyku przez recznik/przescieradlo, zeby nastepnie nalozyc oliwke na skore
60. w trakcie rozprowadzania oliwki sprawdzaj, czy nie ma odkrytych ran skory. Nie nakladaj za duzo oliwki
61. jesli klient ma szkla kontaktowe, nie masuj wokol oczu
62. staraj nie uzywac oliwki na twarzy. Nie wszyscy tez chca masaz twarzy.
63. nigdy nie komentuj rozmarow ciala klienta czy tatuazy
64. nie masuj zbyt dlugo w tym samym miejscu
65. unikaj silnych i gwaltownych ruchow, poniewaz klient moze obawiac sie zranienia
66. nigdy nie masuj silnie przeciwko kierunkowi przeplywu krwii zylnej
67. klientach otylych masuj silniej, ale nadal nie wywolujac bolu
68. wyzwolenie emocjonalne moze objawic sie w rozny sposob: placz, drzenie ciala, ziewanie, wzdychanie, krzyk.
69. w czasie masazu informuj klienta, ze za chwile zajmiesz sie czesciami ciala bardziej wrazliwymi na nacisk, jak twarz, czesc przednia szyi, klatka piersiowa, brzuch, wewnetrzna strona uda.
70. jesli nie mozesz sobie poradzic z bolem owlosionych klientow, masuj w kierunku zgodnie z ulozeniem wlosow
71. poinformuj klienta na 5 minut przed koncem masazu, ze zabieg sie wkrotce konczy i spytaj na jakie czesci ciala chca skierowac twoja uwage
72. w czasie calego zabiegu pytaj od czasu do czasu, jak klient sie czuje
73. przez caly zabieg skup sie na kliencie, staraj sie nie myslec o niczym innym
74. w czasie zabiegu temperatura ciala klienta spada, miej pod reka koc do przykrycia w czasie zabiegu i po jego zakonczeniu
75. miej w gabinecie wiatrak, jesli jest ci za cieplo - ale kieruj go bezposrednio na siebie
76. nos ubranie z materialow naturalnych, bedziesz sie mniej pocic
77. wymyslaj nowe techniki, inaczej tobie i klientowi znudzi sie wkolko to samo
78. umyj/przetrzyj recznikiem higienicznym rece przed masazem twarzy, jesli wczesniej masowales stopy
79. uzyj technike masazu co najmniej 3 razy pod rzad, nie zmieniaj ciagle
80. staraj sie stale dopasowac rece do ksztaltu ciala i staraj sie uzywac ubu rak do pracy, a nie tylko jedna
81. tylko rozmawiaj z klientem, gdy chce on rozmawiac. Jesli milcza, nie inicjuj rozmowy
82. obserwuj oddech klienta, gdy masujesz silnie - wstrzyma on oddychanie, jesli jest za silnie.
83. ostroznie uzywaj lokcia czy kolana
84. jesli masujesz dluzej niz zaplanowane, poinformuj o tym klienta, ale nie licz wiecej niz uzgodnione, chyba ze sami prosza o przedluzenie zabiegu
85. nigdy nie rozmawiaj z klientem o innych klientach
86. nigdy nie rzuj gumy do rzucia w obecnosci klienta
87. nie diagnozuj
88. nie wywoluj zamierzonego bolu
89. nie oddychaj na klienta
90. utrzymuj role masazysty w czasie zabiegu, a nie role przyjaciela
91. nie wykonuj zabiegow ponad swoje kwalifikacje
92. nie kladz butelki z olejkiem na stole czy na podlodze - poloz na polke, umiesc pod stolem albo w kieszeni
93. miej przynajmniej minimalne oswietlenie w gabinecie
94. na poczatek masuj lzej, w miare rozgrzania miesni - glebiej
95. masuj caly miesien, wlacznie ze sciegnami, a nie tylko sam brzuch miesnia
96. poczyjesz lepiej miesnie pod rekoma, gdy zamkniesz oczy
97. uzywaj masc tygrysia na obolale czy napiete miesnie, masc zrobi za ciebie polowe pracy a przy okazji twoje rece tez cos z tego skorzystaja
98. nie masuj tylko dlonmi, ale przedramieniem, lokciem czy kolanem
massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2009-01-16, 19:52 masaz warszawa
PO ZABIEGU
99. pozwol klientowi odpoczac kilka minut po zabiegu
100. zadzwon dzien czy dwa po zabiegu i spytaj o rezultat masazu (tylko, jesli masz ich wczesniejsze pozwolenie)
101. nie bierz tego osobiscie, jesli klient nie umawia sie na kolejny zabieg i nigdy nie wroci
102. uzupelniaj karte klienta, gdy klient ubiera sie
103. wyjasnij klientowi, ze jest powszechne, ze moga czuc bol lub bol moze nasilic sie w ciagu najblizszych dni
104. polec klientowi pic duzo wody, poniewaz w czasie zabiegu uwalniaja sie z organizmu trucizny, ktore trzeba wyplukac
105. polec klientowi wstawac powoli ze stolu
106. pierz reczniki i przescieradle jak najszybciej po zabiegu - zjelczaly olej ciezko sie spiera
107. jesli wyprane reczniki nadal sa poplamione albo pachna olejem - wypierz je ponownie
108. spytaj klienta, czy chce umowic kolejny zabieg
109. nie umawiaj klienta na wiecej niz na miesiac naprzod, inaczej bedziesz musial mu przypominac o zabiegu
110. zalec kilka cwiczen rozciagajacych (nie za wiele, bo nie zapamieta wszystkich), pokaz jak je poprawnie wykonac
111. upewnij sie, ze klient nie zapomnial niczego w gabinecie
Piotr Lis
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-10, 01:22
Kolega troche pocisnoł ale ale ma racje z tymi poradami nie powiem wiem z autopsji
massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2010-08-30, 17:24 kurs masaz tajski
dawaj swoje porady - kazdy ma cos w rekawie, swoje wlasne doswiadczenie i przemyslenia.
Dobra, to ja tak teraz pytanie trochę z innej beczki. Porady wyglądają na takie... hm.. masz czas to możesz się "bawić", ale miałam praktyki w NFZ i wiem, że w praktyce gdy trzeba zrobić 1 masaż w ciągu 20 minut i w tym czasie pacjent ma się jeszcze rozebrać i ubrać to niestety pewne sprawy nie wyglądają już tak różowo. Jakieś złote rady jak radzić sobie w sytuacjach ekstremalnych?
massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2010-08-31, 10:46 kurs masaz tajski
20 minutowy masaz, to nie masaz - rzeczywiscie, w tak krotkim czasie, nie ma wiele mozliwosci na kurtuazje wobec pacjenta. Natomiast dobry recepcjonista moze sie zajac wieloma z tych funkcji.
jesli mam tak krotkie zabiegi, np w biurze, i widze, ze jest jakis problem zdrowotny, to pozwalam sobie na rozmowe w czasie zabiegu, zeby zachecic do przyjscia do gabinetu na dluzej
Massage mówisz 20 minut to nie zabieg.... Owszem ale popracuj w przychodni albo gdzieś gdzie jest umowa z nfz.. Ja robię 15-20 minutowe zabiegi bo mam je tak ustawione. A na fundusz są jeszcze większe jaja ponieważ jadą plecy odcinkowo tzn jak na skierowaniu z zabiegami jest masaż to pytają który boli i robią tylko ten zamykając się często w 7-8minut... To jest dopiero nieporozumienie i największa kupa wymyślona przez fundusz.. masaże odcinkowe kręgosłupa....
Truskawa nie wiem co masz do masazy odcinkowych kregoslupa... Sa jednostki chorobowe i dolegliwosci gdzie masaz czesciowy jest dobrym rozwiazaniem przynoszacym efekt...Co do nfz to wytyczne sa takie ze masaz musi trwac conajmniej 20 min... ja w przychodni robie masaze 10-15 minutowe i to czesto wystarcza....Nie trzeba masowac 1 godziny zeby usunac problem...5 min zeby rozgrzac tkanki...troche palpacji i terapi manualnej na tkankach miekkich i po klopocie...mnie osobiscie smiesza masaze godzinne czy 40 minutowe jesli mowa o masazu leczniczym bo to nie ma sensu i przeczy regula samym w sobie... zreszta nigdy nie masuje sie na czas tylko na uzyskany efekt...
Niestety teoria a praktyka to dzień a noc,szczególnie przy kontraktach z NFZ, ja to porównuje do taśmy produkcyjnej, pacjent góra 15 minut, chwila przerwy i następny i tak dalej, coś się nie podoba? stos CV leży na biurku,tyle.
Wysłany: 2011-02-15, 21:30 co mówić, a czego nie mówić do klienta
witam,
A może by ktoś jeszcze podpowiedział jakich "tekstów" unikać aby nie zrazić do siebie klienta, a co mówić, aby klient jeszcze do nas chętniej wrócił?
Oczywiście sam masaż, technika i odczucia po masażu jest decydującą sprawą do powrotu klienta, ale jak wiadomo ludzie są rożni, masaże są różne, często się spotykam z tym że ktoś nie przychodzi dalej na masąz bo nic po wczesniejszym nie czuł, było mu tylko "fajnie". Albo ktoś nie czuł się "połamany" więc stwierdził że za lekko i nic mu nie pomoże ten masażysta,
Jak rozmawiać już przez telefon jeśli dzwoni osoba zainteresowana masażem np z bólem pleców, aby ostatecznie przyszła do gabinetu? Co trzeba podkreślić? ( skutecznośc masażu, że masąż ma mnóstwo innych zalet, że należy wykonać kika zabiegów aby był efekt?)
Jak uciszyć grzecznie aby klient nie opowiadał o wszytskim innym w czasie masażu, zamiast się skupić na odczuciach? Z obserwacji wiem że Ci "gadatliwi" nie wracają już po pierwszym masażu.
Po masazu pytać się co czuje? jeśli wiem że powinien wykonać np lżej odwiedzenie kończyny to czy zapytać o to czy czuje?
Była porada aby nie diagnozować, ale własnie o to chodzi aby dość do tego skąd zaczął się ból, i klient chce wiedzieć co mu jest, czy masaż i w jakim czasie mu ulży? jak to ominąć w takim razie, aby się nie wplątać w złą diagnostykę ( tym bardziej że nie jest się fizjoterapeutą, rehabilitantem z kilkuletnią praktyka)?
Co najlepiej odpowiedzieć jak ktoś odpowie na pytanie: "czy w tym miejscu czuje Pan ból?"on odpowie " no coś tam czuję, ale jestem odporny na ból, juz tak długo mnie boli, że już się do tego przyzwyczaiłem"
Słowa...słowa a jak bardzo istotne.
massagewarsaw leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka
Pomógł: 15 razy Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7180 Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:05 kurs masaz tajski
jesli obawiasz sie zrazic klienta jakas wypowiedzia, to po prostu badz malomowna - przynajmniej klient nie odbierze tego jako brak profesjonalizmu.
klienci przychodza z roznych powodow: jedni, zeby sie wygadac (bo maja taka potrzebe i to im jakos tam pomaga), inni dla relaksu (bo jest fajnie), inni sa "polamani" i potrzebuja rozwiazania problemu (czy to beda techniki silne czy bardzo delikatne - warto pytac o odczucia klienta w czasie zabiegu i dostosowac sie do jego preferencji).
jesli ktos do ciebie dzwoni, to chce masaz - nie musisz go do niczego przekonywac, oprocz zaoferowania jednego zabiegu, po ktorym klient zdecyduje, czy byl skuteczny i czy zechce kontynuowac masaze u ciebie.
najlepszy, sposobem na uciszenie klienta jest nie odpowiadanie, po paru minutach monologu w koncu sie wylaczy. Oczywiscie, musi to byc grzeczne. Mozesz wyjasnic, ze twoja praca wymaga skupienia, a rowniez wieksza kozysc dla klienta, jesli bedzie milczal.
112. Tylko i wyłącznie dobra komunikacja i umiejętność dopasowania się do pacjenta spowoduje to, że pacjent się rozluźni.
113. Zawsze rozluźniaj pacjenta, zawsze należy informować pacjenta, by świadomie się nie spinał, tylko rozluźniał.
114. Kluczem do wykonania dobrego masażu jest zawsze odpowiednie ułożenie pacjenta, nie ma uniwersalnej pozycji, optymalną tylko pacjent może sam znaleźć, choćby leżał krzywy jak paragraf, dla niego może być to wygodne.
115. Pamiętaj o neuronach lustrzanych - czyli drugi człowiek odczytuje z twarzy innych ich nastrój wewnętrzny i podejście do innych, a wiadomym jest, że większość ludzi woli przebywać z ludźmi radosnymi i pogodnymi.
116. Masażysta musi dużo wiedzieć o tym co robi, tylko wrażenie pacjenta, że jest u specjalisty daje efekt w formie renomy, a masażysta z renomą nigdy z głodu nie umrze, bez renomy będzie się męczył sam ze sobą.
117. Jedna niepochlebna opinia o masażyście jest niestety katastrofą i trzeba przeanalizować, skąd się wzięła i co było źle, bo jedna katastrofa wróży koniec świata.
118. Pamiętaj, zawsze znajdzie się lepszy masażysta niż ty.
119. Jeżeli po masażu ciało pacjenta jest całe w siniakach, oznacza to że spowodowałeś rozległe uszkodzenia, które nie są spowodowane zbyt dużą siłą, tylko nieodpowiednią techniką i nieodpowiednią częścią dłoni, czy też ciała użytego do masażu. Siniaki też są spowodowane przez nadmierne eksploatowanie jednego punktu.
Książkowo relaks ciała następuje po około 7 minutach leżenia, masaż powyżej 15-20 minut wywołuje niepożądanie reakcje ogólne, które mogą korelować z pewnymi nieznanymi przez nas ukrytymi chorobami, zwłaszcza, jeżeli ktoś przychodzi na masaż bez skierowania lekarskiego - wtedy stąpa się po kruchym lodzie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były
zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane.
Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12