To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum.e-Masaz.pl
Internetowe forum o masażach, fizjoterapii, odnowie biologicznej i spa. Forum masażu. Forum masaże. Forum masaż. Forum spa. Forum masaze. Forum rehabilitacja. Forum fizjoterapia. Forum masażystów. Forum masażysty. Fizjoterapia forum, Rehabilitacja forum

Masaż informacje ogólne - Tego nie ma w szkole - wszystko przychodzi z praktyką

massagewarsaw - 2009-01-16, 13:59
Temat postu: Tego nie ma w szkole - wszystko przychodzi z praktyką
PRZED PRZYBYCIEM KLIENTA

1. poniewaz wiekszosc zabiegow jest rezerwowana przez telefon, zapytaj klienta o jego numer

2. dzwon do klienta, jesli sie spoznia wiecej niz 15 minut

3. popros nowego klienta o przyjscie 10-15 minut przed czasem, zeby wypelnic karte klienta

4. przyjdz do gabinetu co najmniej 30 minut przed pierwszym zabiegiem

5. badz swiadomy, dlaczego klient potrzebuje masazu

6. oddzwon wszystkie telefony w przeciagu kilku godzin, nigdy nie zostawiaj tego na nastepny dzien - zarezerwuj sobie na to czas miedzy zabiegami

7. badz przygotowany, zeby opisac swoje uslugi: jakie zabiegi wykonujesz, twoj cennik

8. prowadz karte klienta - daty zabiegow, jakie maja problemy fizyczne

9. wyjmi z kieszeni przed zabiegiem wszystkie przedmioty, np monety

10. zdejmij z palcow i nadgarstkow wszystka bizuterie, jeszcze przed przybyciem klienta

11. nie pal na co najmniej 1h przed zabiegiem

12. badz swiadom, jak twoj wydech i twoje cialo pachnie (cebula i czosnek sa naszymi najgorszymi przyjaciolmi, mozna je rowniez wyczuc w pocie)

13. miej w zapasie kilka poduszek i cieplych recznikow

14. jesli nie mozesz wykonac zabiegu, daj znac na co najmniej 24h wczesniej. Obiecaj nastepny zabieg po znizonej cenie

15. zaplanuj co najmniej 15-30 minutowa przerwe miedzy zabiegami

16. nie uzywaj perfum/wody kolonskiej czy innych zapachow na sobie

17. sprawdz swoj wyglad

18. sprawdz temperature w gabinecie na pol godzina przed pierwszym klientem, jesli za niska, to wlacz farelka

19. ubieraj sie schludnie, ale nie przesadzaj

20. przygotuj dla siebie ubranie zapasowe, gdybys pobrudzil sie olejem w czasie wczesniejszych zabiegow

21. nie zakladaj ubran, ktore szeleszcza w czasie ruchu

22. sprawdz czy masz zapas wszystkich materialow do masazu na caly dzien

23. obcinaj i czysc codziennie paznokcie

24. myj rece przed i po zabiegu, latwo zlapac kurzajki, a masowanie z kurzajkami nie jest przyjemne

25. trzymaj swoj olej w zamknietym pojemniku w lodowce, stary olej nieprzyjemnie pachnie, plami i ciezko sie pierze z ubrania. Dodaj 600 jednostek witaminy E na litr oleju, zeby przedluzyc jego uzywalnosc

26. nie trzymaj w gabinecie niepotrzebnych przedmiotow

27. sprawdzaj codziennie jakosc swojego sprzetu, przy okazji jego czyszczenia

28. przypominaj o rezerwacji zabiegu swoim zapominalskim klientom

29. uzywaj olowka w kalendarzu

30. zwiaz swoje dlugie wlosy

31. badz swiadomy pierwszego wrazenia, jaki wywierasz na klienta i jak cie oni postrzegaja

32. trzymaj poduszki, reczniki, przescieradla blisko stolu, nawet pod nim

massagewarsaw - 2009-01-16, 15:19
Temat postu: http://massagethai.info kurs masaz tajski warszawa kursy
PRZYBYCIE KLIENTA

33. przedstaw sie, uscisnij przyjacielsko dlon klienta, gdy przychodza na pierwszy zabieg

34. spytaj klienta jakim imieniem do niego sie zwracac

35. przejrzyj razem z klientem karte klienta, jeszcze zanim zaczniesz masowac. Poswiec na to 5-10 minut

36. sluchaj uwaznie i notuj ich odpowiedzi/uwagi

37. spytaj klienta, czy chce skorzystac z lazienki przed rozebraniem sie

38. ocen poziom stresu klienta

39. podgrzej olej i rece przed zabiegiem

40. spytaj klienta, czy latwo siniaczy sie

41. spytaj o powod do masazu

42. powiedz klientom, ktorzy maja zabieg pierwszy raz w zyciu, czego moga sie spodziewac po masazu. Jesli mieli juz zabieg wczesniej, powiedz, ze twoj moze sie roznic od wszystkich poprzednich.

43. omin czesci ciala, gdzie klient nie chce byc masowanym

44. popros klienta o rozebranie sie do ich komfortowego poziomu i nakrycie sie recznikiem/przescieradlem. Jesli jest stanik, to spytaj, czy mozesz go rozpiac w czasie masazu plecow i zapiac zaraz po skonczeniu plecow

45. wskaz klientowi miejsce, gdzie polozyc bizuterie i ubranie

46. uwazaj na olejki eteryczne, pozwol klientowi powachac olej przed masazem

47. wylacz dzwonek telefonu i domowy, jesli tylko ty jestes w gabinecie

48. masz prawo odmowienia klientowi zabiegu czy jego przerwania w dowolnym czasie, zapisz to w karcie klienta

49. klient ma prawo odmowy zabiegu od ciebie

50. spytaj, czy zaczac zabieg twarza do gory czy do dolu

51. spelnij oczekiwanie klienta, a nie to co wydaje ci sie jest dla niego najlepsze

52. spytaj klienta na jakich miesniach i problemach skoncentrowac zabieg

53. spytaj, co zdarzylo sie od ostatniego zabiegu

54. jesli uwazasz, ze klient nie powinien miec zabiegu, popros o pisemna zgode lekarza

55. jesli klient jest zraniony, spytaj, w jaki sposob to sie stalo

56. zawsze zapukaj i spytaj, czy mozesz wejsc do gabinetu zabiegowego

57. nie mow klientowi swoje wolne godziny, spytaj, jakie godziny preferuja

58. skup sie przez chwile przed zabiegiem

Adam P - 2009-01-16, 17:22

ale poradniczek :) dobijemy do 100? :) byłoby wtedy 100 przykazań masazysty :)
massagewarsaw - 2009-01-16, 17:26
Temat postu: masaz warszawa
W CZASIE ZABIEGU

59. zacznij zabieg od dotyku przez recznik/przescieradlo, zeby nastepnie nalozyc oliwke na skore

60. w trakcie rozprowadzania oliwki sprawdzaj, czy nie ma odkrytych ran skory. Nie nakladaj za duzo oliwki

61. jesli klient ma szkla kontaktowe, nie masuj wokol oczu

62. staraj nie uzywac oliwki na twarzy. Nie wszyscy tez chca masaz twarzy.

63. nigdy nie komentuj rozmarow ciala klienta czy tatuazy

64. nie masuj zbyt dlugo w tym samym miejscu

65. unikaj silnych i gwaltownych ruchow, poniewaz klient moze obawiac sie zranienia

66. nigdy nie masuj silnie przeciwko kierunkowi przeplywu krwii zylnej

67. klientach otylych masuj silniej, ale nadal nie wywolujac bolu

68. wyzwolenie emocjonalne moze objawic sie w rozny sposob: placz, drzenie ciala, ziewanie, wzdychanie, krzyk.

69. w czasie masazu informuj klienta, ze za chwile zajmiesz sie czesciami ciala bardziej wrazliwymi na nacisk, jak twarz, czesc przednia szyi, klatka piersiowa, brzuch, wewnetrzna strona uda.

70. jesli nie mozesz sobie poradzic z bolem owlosionych klientow, masuj w kierunku zgodnie z ulozeniem wlosow

71. poinformuj klienta na 5 minut przed koncem masazu, ze zabieg sie wkrotce konczy i spytaj na jakie czesci ciala chca skierowac twoja uwage

72. w czasie calego zabiegu pytaj od czasu do czasu, jak klient sie czuje

73. przez caly zabieg skup sie na kliencie, staraj sie nie myslec o niczym innym

74. w czasie zabiegu temperatura ciala klienta spada, miej pod reka koc do przykrycia w czasie zabiegu i po jego zakonczeniu

75. miej w gabinecie wiatrak, jesli jest ci za cieplo - ale kieruj go bezposrednio na siebie

76. nos ubranie z materialow naturalnych, bedziesz sie mniej pocic

77. wymyslaj nowe techniki, inaczej tobie i klientowi znudzi sie wkolko to samo

78. umyj/przetrzyj recznikiem higienicznym rece przed masazem twarzy, jesli wczesniej masowales stopy

79. uzyj technike masazu co najmniej 3 razy pod rzad, nie zmieniaj ciagle

80. staraj sie stale dopasowac rece do ksztaltu ciala i staraj sie uzywac ubu rak do pracy, a nie tylko jedna

81. tylko rozmawiaj z klientem, gdy chce on rozmawiac. Jesli milcza, nie inicjuj rozmowy

82. obserwuj oddech klienta, gdy masujesz silnie - wstrzyma on oddychanie, jesli jest za silnie.

83. ostroznie uzywaj lokcia czy kolana

84. jesli masujesz dluzej niz zaplanowane, poinformuj o tym klienta, ale nie licz wiecej niz uzgodnione, chyba ze sami prosza o przedluzenie zabiegu

85. nigdy nie rozmawiaj z klientem o innych klientach

86. nigdy nie rzuj gumy do rzucia w obecnosci klienta

87. nie diagnozuj

88. nie wywoluj zamierzonego bolu

89. nie oddychaj na klienta

90. utrzymuj role masazysty w czasie zabiegu, a nie role przyjaciela

91. nie wykonuj zabiegow ponad swoje kwalifikacje

92. nie kladz butelki z olejkiem na stole czy na podlodze - poloz na polke, umiesc pod stolem albo w kieszeni

93. miej przynajmniej minimalne oswietlenie w gabinecie

94. na poczatek masuj lzej, w miare rozgrzania miesni - glebiej

95. masuj caly miesien, wlacznie ze sciegnami, a nie tylko sam brzuch miesnia

96. poczyjesz lepiej miesnie pod rekoma, gdy zamkniesz oczy

97. uzywaj masc tygrysia na obolale czy napiete miesnie, masc zrobi za ciebie polowe pracy a przy okazji twoje rece tez cos z tego skorzystaja

98. nie masuj tylko dlonmi, ale przedramieniem, lokciem czy kolanem

massagewarsaw - 2009-01-16, 19:52
Temat postu: masaz warszawa
PO ZABIEGU

99. pozwol klientowi odpoczac kilka minut po zabiegu

100. zadzwon dzien czy dwa po zabiegu i spytaj o rezultat masazu (tylko, jesli masz ich wczesniejsze pozwolenie)

101. nie bierz tego osobiscie, jesli klient nie umawia sie na kolejny zabieg i nigdy nie wroci

102. uzupelniaj karte klienta, gdy klient ubiera sie

103. wyjasnij klientowi, ze jest powszechne, ze moga czuc bol lub bol moze nasilic sie w ciagu najblizszych dni

104. polec klientowi pic duzo wody, poniewaz w czasie zabiegu uwalniaja sie z organizmu trucizny, ktore trzeba wyplukac

105. polec klientowi wstawac powoli ze stolu

106. pierz reczniki i przescieradle jak najszybciej po zabiegu - zjelczaly olej ciezko sie spiera

107. jesli wyprane reczniki nadal sa poplamione albo pachna olejem - wypierz je ponownie

108. spytaj klienta, czy chce umowic kolejny zabieg

109. nie umawiaj klienta na wiecej niz na miesiac naprzod, inaczej bedziesz musial mu przypominac o zabiegu

110. zalec kilka cwiczen rozciagajacych (nie za wiele, bo nie zapamieta wszystkich), pokaz jak je poprawnie wykonac

111. upewnij sie, ze klient nie zapomnial niczego w gabinecie

Piotr Lis - 2010-08-10, 01:22

Kolega troche pocisnoł ale ale ma racje z tymi poradami nie powiem wiem z autopsji
massagewarsaw - 2010-08-30, 17:24
Temat postu: kurs masaz tajski
dawaj swoje porady - kazdy ma cos w rekawie, swoje wlasne doswiadczenie i przemyslenia.

mozna sie nimi dzielic i dyskutowac

Necrii - 2010-08-31, 10:26

Dobra, to ja tak teraz pytanie trochę z innej beczki. Porady wyglądają na takie... hm.. masz czas to możesz się "bawić", ale miałam praktyki w NFZ i wiem, że w praktyce gdy trzeba zrobić 1 masaż w ciągu 20 minut i w tym czasie pacjent ma się jeszcze rozebrać i ubrać to niestety pewne sprawy nie wyglądają już tak różowo. Jakieś złote rady jak radzić sobie w sytuacjach ekstremalnych?
massagewarsaw - 2010-08-31, 10:46
Temat postu: kurs masaz tajski
20 minutowy masaz, to nie masaz - rzeczywiscie, w tak krotkim czasie, nie ma wiele mozliwosci na kurtuazje wobec pacjenta. Natomiast dobry recepcjonista moze sie zajac wieloma z tych funkcji.

jesli mam tak krotkie zabiegi, np w biurze, i widze, ze jest jakis problem zdrowotny, to pozwalam sobie na rozmowe w czasie zabiegu, zeby zachecic do przyjscia do gabinetu na dluzej

Truskawa - 2010-10-08, 18:37

Massage mówisz 20 minut to nie zabieg.... Owszem ale popracuj w przychodni albo gdzieś gdzie jest umowa z nfz.. Ja robię 15-20 minutowe zabiegi bo mam je tak ustawione. A na fundusz są jeszcze większe jaja ponieważ jadą plecy odcinkowo tzn jak na skierowaniu z zabiegami jest masaż to pytają który boli i robią tylko ten zamykając się często w 7-8minut... To jest dopiero nieporozumienie i największa kupa wymyślona przez fundusz.. masaże odcinkowe kręgosłupa....
RehaT - 2010-10-28, 22:29

Truskawa nie wiem co masz do masazy odcinkowych kregoslupa... Sa jednostki chorobowe i dolegliwosci gdzie masaz czesciowy jest dobrym rozwiazaniem przynoszacym efekt...Co do nfz to wytyczne sa takie ze masaz musi trwac conajmniej 20 min... ja w przychodni robie masaze 10-15 minutowe i to czesto wystarcza....Nie trzeba masowac 1 godziny zeby usunac problem...5 min zeby rozgrzac tkanki...troche palpacji i terapi manualnej na tkankach miekkich i po klopocie...mnie osobiscie smiesza masaze godzinne czy 40 minutowe jesli mowa o masazu leczniczym bo to nie ma sensu i przeczy regula samym w sobie... zreszta nigdy nie masuje sie na czas tylko na uzyskany efekt...
majkel - 2010-12-14, 23:33

Niestety teoria a praktyka to dzień a noc,szczególnie przy kontraktach z NFZ, ja to porównuje do taśmy produkcyjnej, pacjent góra 15 minut, chwila przerwy i następny i tak dalej, coś się nie podoba? stos CV leży na biurku,tyle.
sylaw - 2011-02-15, 21:30
Temat postu: co mówić, a czego nie mówić do klienta
witam,

A może by ktoś jeszcze podpowiedział jakich "tekstów" unikać aby nie zrazić do siebie klienta, a co mówić, aby klient jeszcze do nas chętniej wrócił?

Oczywiście sam masaż, technika i odczucia po masażu jest decydującą sprawą do powrotu klienta, ale jak wiadomo ludzie są rożni, masaże są różne, często się spotykam z tym że ktoś nie przychodzi dalej na masąz bo nic po wczesniejszym nie czuł, było mu tylko "fajnie". Albo ktoś nie czuł się "połamany" więc stwierdził że za lekko i nic mu nie pomoże ten masażysta,

Jak rozmawiać już przez telefon jeśli dzwoni osoba zainteresowana masażem np z bólem pleców, aby ostatecznie przyszła do gabinetu? Co trzeba podkreślić? ( skutecznośc masażu, że masąż ma mnóstwo innych zalet, że należy wykonać kika zabiegów aby był efekt?)

Jak uciszyć grzecznie aby klient nie opowiadał o wszytskim innym w czasie masażu, zamiast się skupić na odczuciach? Z obserwacji wiem że Ci "gadatliwi" nie wracają już po pierwszym masażu.

Po masazu pytać się co czuje? jeśli wiem że powinien wykonać np lżej odwiedzenie kończyny to czy zapytać o to czy czuje?

Była porada aby nie diagnozować, ale własnie o to chodzi aby dość do tego skąd zaczął się ból, i klient chce wiedzieć co mu jest, czy masaż i w jakim czasie mu ulży? jak to ominąć w takim razie, aby się nie wplątać w złą diagnostykę ( tym bardziej że nie jest się fizjoterapeutą, rehabilitantem z kilkuletnią praktyka)?

Co najlepiej odpowiedzieć jak ktoś odpowie na pytanie: "czy w tym miejscu czuje Pan ból?"on odpowie " no coś tam czuję, ale jestem odporny na ból, juz tak długo mnie boli, że już się do tego przyzwyczaiłem"


Słowa...słowa a jak bardzo istotne.

massagewarsaw - 2011-02-24, 10:05
Temat postu: kurs masaz tajski
jesli obawiasz sie zrazic klienta jakas wypowiedzia, to po prostu badz malomowna - przynajmniej klient nie odbierze tego jako brak profesjonalizmu.

klienci przychodza z roznych powodow: jedni, zeby sie wygadac (bo maja taka potrzebe i to im jakos tam pomaga), inni dla relaksu (bo jest fajnie), inni sa "polamani" i potrzebuja rozwiazania problemu (czy to beda techniki silne czy bardzo delikatne - warto pytac o odczucia klienta w czasie zabiegu i dostosowac sie do jego preferencji).

jesli ktos do ciebie dzwoni, to chce masaz - nie musisz go do niczego przekonywac, oprocz zaoferowania jednego zabiegu, po ktorym klient zdecyduje, czy byl skuteczny i czy zechce kontynuowac masaze u ciebie.

najlepszy, sposobem na uciszenie klienta jest nie odpowiadanie, po paru minutach monologu w koncu sie wylaczy. Oczywiscie, musi to byc grzeczne. Mozesz wyjasnic, ze twoja praca wymaga skupienia, a rowniez wieksza kozysc dla klienta, jesli bedzie milczal.

Grzegorz - 2011-08-18, 23:27

mogę dodać do tego jeszcze:

112. Tylko i wyłącznie dobra komunikacja i umiejętność dopasowania się do pacjenta spowoduje to, że pacjent się rozluźni.

113. Zawsze rozluźniaj pacjenta, zawsze należy informować pacjenta, by świadomie się nie spinał, tylko rozluźniał.

114. Kluczem do wykonania dobrego masażu jest zawsze odpowiednie ułożenie pacjenta, nie ma uniwersalnej pozycji, optymalną tylko pacjent może sam znaleźć, choćby leżał krzywy jak paragraf, dla niego może być to wygodne.

115. Pamiętaj o neuronach lustrzanych - czyli drugi człowiek odczytuje z twarzy innych ich nastrój wewnętrzny i podejście do innych, a wiadomym jest, że większość ludzi woli przebywać z ludźmi radosnymi i pogodnymi.

116. Masażysta musi dużo wiedzieć o tym co robi, tylko wrażenie pacjenta, że jest u specjalisty daje efekt w formie renomy, a masażysta z renomą nigdy z głodu nie umrze, bez renomy będzie się męczył sam ze sobą.

117. Jedna niepochlebna opinia o masażyście jest niestety katastrofą i trzeba przeanalizować, skąd się wzięła i co było źle, bo jedna katastrofa wróży koniec świata.

118. Pamiętaj, zawsze znajdzie się lepszy masażysta niż ty.

119. Jeżeli po masażu ciało pacjenta jest całe w siniakach, oznacza to że spowodowałeś rozległe uszkodzenia, które nie są spowodowane zbyt dużą siłą, tylko nieodpowiednią techniką i nieodpowiednią częścią dłoni, czy też ciała użytego do masażu. Siniaki też są spowodowane przez nadmierne eksploatowanie jednego punktu.



***************************************************************



Książkowo relaks ciała następuje po około 7 minutach leżenia, masaż powyżej 15-20 minut wywołuje niepożądanie reakcje ogólne, które mogą korelować z pewnymi nieznanymi przez nas ukrytymi chorobami, zwłaszcza, jeżeli ktoś przychodzi na masaż bez skierowania lekarskiego - wtedy stąpa się po kruchym lodzie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group