Oglądanie filmów z kotami jest dobre dla zdrowia

Odpowiedz

Kod potwierdzający
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.

BBCode wyłączony
Emotikony wyłączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Oglądanie filmów z kotami jest dobre dla zdrowia

Oglądanie filmów z kotami jest dobre dla zdrowia

autor: massagewarsaw » 2015-11-08, 11:41

Wydrukuj ten tekst i powieś w pracy na ścianie. Niech szef wie, że gdy oglądasz koty na YouTube, nie tracisz czasu, tylko dbasz o siebie jako dobrego pracownika. Potwierdzają to naukowcy.

Wideo z kotami może dać więcej energii do pracy niż podwyżka. Rozładowuje negatywne emocje, relaksuje i obniża poziom stresu. W efekcie wielbiciel filmów z czworonogami pracuje efektywniej i łatwiej jest się mu skupić na obowiązkach – dowiedli naukowcy z The Media School at Indiana University. Wyniki swojej pracy opublikowali w czasopiśmie „Computers in Human Behavior”.

I nawet, jeśli pracownicy śledzą nagrania z kotami, żeby odwlec wykonanie zadania lub w godzinach pracy, to firmie i tak się to opłaca. – Poprawa nastroju po obejrzeniu filmiku rekompensuje straty czasowe, bo pozwala zatrudnionemu lepiej skupić się na większej liczbie zadań – twierdzi jedna z autorek badania Jessica Gall Myrick.

Słowa Myrick potwierdzają badania, w których udział wzięło 7 tys. osób. Naukowcy pytali ich w ankietach o zwyczaje związane z oglądaniem filmów z kotami oraz o ich samopoczucie przed obejrzeniem materiału i po nim.

– Nagrania z kotami poprawiały nastrój większości badanych – mówi Myrick w rozmowie z „Indiana Public Media”. – Po ich obejrzeniu czuli się pełni nadziei, nastawieni pozytywnie do życia i zmotywowani do działania. Stawali się też mniej agresywni i zestresowani. Zauważyliśmy u nich znaczne obniżenie poziomu negatywnych emocji – dodaje ekspertka.

Jak zauważyli badacze, ludzie najczęściej oglądają podobne filmiki, by odwlec obowiązki, np. w pracy lub podczas nauki do egzaminu. Śledzenie zabaw uroczych zwierząt nie powoduje u nich jednak poczucia winy z powodu straty czasu. Filmy z kotami są bowiem krótkie, dynamiczne, ciekawe i nie wymagają wysiłku intelektualnego. Poza tym włączenie nagrania nie jest poprzedzone długimi poszukiwaniami w internecie. Ludzie zwykle natykają się na nie przez przypadek, śledząc portale społecznościowe.

A natknąć się na czworonogi w sieci nie jest trudno. Według badań Pew Research Center, spośród wszystkich klipów o zwierzętach na YouTube aż 45 proc. stanowią koty. Tylko w 2014 roku na serwisie znajdowały się 2 mln tego typu nagrań, które „nabiły” w sumie 26 mld odsłon. Dzięki temu koty stały się najpopularniejszą kategorią wideo na portalu.

Oczywiście, osoby nielubiące kotów nadal będą potępiać oglądanie „słodkich zwierzaczków” w godzinach pracy, a obserwowanie zauroczonych internautów - uważać za bezużyteczne.

- Wielu ludzi może uważać, że oglądanie kotów nie jest na tyle poważnym tematem, by poświęcać mu prace naukowe. Faktem jest jednak, że tego typu filmy są najpopularniejszymi w sieci. Jeśli chcemy lepiej zrozumieć wpływ internetu na nas jako na konkretne osoby i całe społeczeństwo, nie możemy dłużej ignorować „kociego internetu” – twierdzą autorzy badania.

z newsweek.pl

Na górę