Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Co to jest Wellness ?
Autor Wiadomość
e-Masaz.pl
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3082
Wysłany: 2008-02-09, 16:11   Co to jest Wellness ?

Co to jest Wellness?

Wellness - historia i definicja

Filozofię Wellness stworzył amerykański lekarz Dr. Halbert Dunn w 1959r.
W swojej teorii po raz pierwszy połączył on dwa pojęcia: fitness i dobrego samopoczucia.
Twierdził, że ciało i umysł powinny pozostać w równowadze.
W latach 80-tych wellness utożsamiano z bardzo dynamicznie rozwijającym się ruchem fitness.
Chęć osiągnięcia odpowiedniego statusu społecznego nabrała dużego znaczenia i doprowadziła do tego, że ludzie zaczęli zwracać szczególną uwagę na swój wygląd.
Atrakcyjny wygląd i dobra kondycja fizyczna stały się bowiem synonimem sukcesu.
Ciągły pośpiech, stres, życie pod presją, konieczność dokonania wyboru pomiędzy życiem prywatnym a pracą, zmusiły ludzi, a zwłaszcza kobiety, do poszukiwania równowagi.
Dziś wellness to znacznie więcej niż tylko fitness, to styl życia, który ma zapewnić dobre samopoczucie, doprowadzić do harmonii pomiędzy ciałem, duchem i umysłem.
Na wellness składa się wszystko, czym ludzie się otaczają, co robią, co konsumują, aby czuć się dobrze.
Wellness uwzględnia psychologiczne, emocjonalne, intelektualne, towarzyskie, finansowe i fizyczne potrzeby człowieka.
Z badań przeprowadzonych w Europie Zachodniej wynika, że Wellness kojarzy się nieodłącznie ze zdrowym trybem życia, który zapewnia gimnastyka, relaks i odpowiednia dieta.

Program Wellness to relaks i energia, czyli harmonia duszy i ciała.
Miałaś stresujący dzień?
Teraz musisz odreagować.
Spotkanie w gronie najbliższych przyjaciół lub błogie lenistwo - gorąca kąpiel, sauna, masaż, pobyt na farmie piękności, lektura ulubionej książki, medytacje zapewnią nam relaks.
Do tego spokojna muzyka, świece i olejki aromatyczne, filiżanka zielonej herbaty - to wszystko wprowadzi nas w pogodny nastrój.
Natomiast orzeźwiający prysznic i odrobina wysiłku fizycznego, np. ćwiczenia na siłowni, aerobik, jazda na rowerze, pozwolą odzyskać energię.
Jeżeli do tego zadbamy o odpowiednią dietę, dobre samopoczucie mamy zagwarantowane.

Sauna
Zarówno sauna fińska, jak i łaźnia parowa mają zbawienny wpływ na nasz organizm, gdyż przede wszystkim oczyszczają go z toksyn.
Poza tym rozluźniają napięcie mięśni, poprawiają przemianę materii.
Sauna hartuje - podnosi odporność na przeziębienia, wzmacnia układ krążenia i system nerwowy.
Po 15 minutowym pobycie w saunie lub w łaźni, ciało należy ochłodzić pod zimnym prysznicem.
Zalecane jest 2-3 krotne powtórzenie cyklu.

Aromatyczna kąpiel
Jeżeli nie mamy możliwości skorzystania z sauny, możemy przynajmniej w części zastąpić ją kąpielą.
Ciepłe kąpiele (temperatura wody 34-37 stopni Celsjusza) działają kojąco, relaksująco i uspokajająco.
Tuż przed snem warto jest wziąć gorącą kąpiel (temperatura wody 38-42 stopnie), która usuwa wszelkie napięcia, uspokaja organizm, rozluźnia mięśnie, silnie rozgrzewa, łagodzi niektóre bóle (nerwobóle, bóle gośćcowe), działa usypiająco.
Aby zrelaksować się, odprężyć lub ożywić, do kąpieli warto dodać płynu o odpowiednim aromacie.
Zapachy działają bowiem na najbardziej wrażliwy ze zmysłów.
Dwa nerwy węchowe prowadzą bezpośrednio do części mózgu kontrolującej emocje, poziom stresu i pamięć.
Dzięki temu organizm bardzo szybko na nie reaguje.
Zapachy mogą działać na człowieka relaksująco (np. zapach pomarańczy) lub pobudzająco (np. zapach jaśminu).

Odpowiedni nastrój zapewni także spokojna muzyka i świece, np. o zapachu wanilii działają odprężająco, a cytryny i eukaliptusa pobudzająco.
Głowę opieramy na poduszce kąpielowej lub złożonym ręczniku i zamykamy oczy.
Uwagę należy skoncentrować na oddychaniu.

Medytacje, joga, tai chi
Medytacje
Znana od tysięcy lat sztuka medytacji dziś przeżywa swój renesans.
Świadome "wyłączenie się" pozwala na przejście ze stanu świadomości do podświadomości.
Medytacje relaksują, redukują stres.
Badania dowiodły, że obniżają ciśnienie krwi, łagodzą bóle.
Podczas medytacji o 35% zwiększa się dopływ krwi do mózgu, co poprawia jego funkcjonowanie.
Joga
Znana jest od tysięcy lat.
Joga poprawia krążenie, sprawność fizyczną, metabolizm, uelastycznia ciało.
Wpływa na dobre samopoczucie, redukuje stres i obniża ciśnienie.
Tai Chi
Starożytna chińska sztuka, która ma na celu wzmocnienie organizmu i zapobieganie chorobom.
Powolne i pełne wdzięku ruchy ułatwiają przepływ uniwersalnej energii (Chi), prowadzą do harmonii duszy i ciała.
Badania wykazały, że Tai Chi obniża ciśnienie krwi, zmniejsza napięcie nerwowe.
Ponadto poprawia koncentrację, krążenie krwi, wzmacnia i uelastycznia ciało, poprawia krążenie.

Fitness
Głównym zadaniem treningu jest pobudzenie mięśni do pracy, dzięki temu dotleniamy komórki i przyspieszamy spalanie tkanki tłuszczowej.
Gimnastyka wzmacnia serce, usprawnia pracę płuc i krwioobiegu.
Dzięki niej stajemy się silniejsi, sprawniejsi i wytrzymalsi.
Poprawia wygląd i sylwetkę, a tym samym humor.
Jeżeli nie mamy czasu na regularne wizyty w klubie fitness, nie zapomnijmy o gimnastyce w domu.
Po całym dniu spędzonym w biurze warto jest rozciągnąć mięśnie.
Ćwiczenia rozciągające zmniejszają napięcie i likwidują stres.

Orzeźwiający prysznic
Jeżeli nie masz czasu na kąpiel, weź orzeźwiający prysznic.
Puść strumień ciepłej wody bezpośrednio na kark.
To rozluźnia mięśnie pleców, pomaga pozbyć się bólu głowy, relaksuje i dodaje energii.
Natomiast strumień chłodnej lub zimnej wody działa pobudzająco, orzeźwiająco, wzmaga napięcie mięśni i poprawia ukrwienie skóry (pod wpływem zimnej wody naczynia krwionośne się kurczą, a po wyjściu z wody rozszerzają).
Zmienny strumień ciepłej i zimnej wody działa pobudzająco i wyszczuplająco.
Rozpoczynamy jak zwykle od ciepłej wody, a chwilę później zmieniamy ją na zimną.
Strumień przesuwamy po zewnętrznej stronie nóg, zaczynając od stóp, a kończąc na udach.
Taki wodny masaż pomoże nam pozbyć się cellulitisu.
Na koniec wodę kierujemy na ramiona i klatkę piersiową.

Zielona herbata
Dla Chińczyków picie zielonej herbaty jest jednym za sposobów na osiągnięcie harmonii duszy i ciała.
Dziś wiemy, że jest ona skarbnicą cennych dla zdrowia składników, przede wszystkim mikroelementów, witaminy C i flawonoidów.
Japończycy twierdzą, że w zielonej herbacie tkwi tajemnica długiego życia.
Jak zaparzyć zieloną herbatę?

Woda, którą zaparzamy herbatę powinna przestygnąć ok. 5 min.
Jeżeli herbata ma działać pobudzająco zaparzamy ją przez 2-3 min., jeżeli odprężająco 3-8 min.
Aby herbata nie była gorzka napar przelewamy do dzbanka.

na podstawie mat. prasowych firmy Schwarzkopf & Henkel
 
 
Linki sponsorowane
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7231
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2008-02-12, 18:06   http://massagethai.info kursy masazu tajskiego warszawa

pewnie warto by tu dodac pilates (podobne do jogi), nordik walking, plywanie, taniec, ale przede wszystkim obcowanie z natura (spacery, bieganie, gimnastyka, sporty przelajowe).

wysilek fizyczny po dniu pracy biurowej nie tylko nas rozrusza, ale spali hormony stresu zgromadzone w ciagu dnia w naszym ustroju.

zielona herbata nie zastapi tez duzej ilosci wody, ktora trzeba obficie pic nie tylko w czasie zajec fizycznych
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
 
kulturystka1

Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-11, 12:29   

Bardzo fajny artykuł :) Ja od niedawna kieruje się stylem życia Wellness . Od początku zauważyłam ciekawe efekty takie jak brak zmęczenia i większą chęć życia :) Polecam wszystkim
pozdrowienia
 
     
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7231
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2009-08-11, 12:39   masaz tajski kurs

[quote="kulturystka1"]Bardzo fajny artykuł :) Ja od niedawna kieruje się stylem życia [URL=http://e-masaz.pl]Wellness[/URL] . Od początku zauważyłam ciekawe efekty takie jak brak zmęczenia i większą chęć życia :) Polecam wszystkim
pozdrowienia[/quote]
jesli chcesz sie reklamowac na forum, to wstaw sobie stopke, raczej niz pisz malo wartosciowe wypowiedzi ("fajny artykul", "polecam wszystkim" etc), tylko w celu promocji swojej strony
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
  
 
     
e-Masaz.pl
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3082
Wysłany: 2009-08-11, 14:42   

Przywitac sie na forum tez jest warto : http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=6 ;)
_________________
Polecam: Blog masażysty pisany przez masażystę w którym opisane są techniki masażu. Zapraszam! Wyposażenie gabinetów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Kursy masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama