Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Czy powinniśmy rozciągać się po treningu?
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7236
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2016-12-29, 07:08   Czy powinniśmy rozciągać się po treningu?

Wśród osób uprawiających sport panuje przekonanie, że rozciąganie po treningu jest konieczne. To ono ma gwarantować nam większą elastyczność i zmniejszać bolesność mięśniową kolejnego dnia. Jakie rodzaje rozciągania wyróżniamy? Kiedy powinniśmy się rozciągać? Czy rozciąganie bezpośrednio po treningu to dobry pomysł?

Wyróżniamy stretching statyczny oraz stretching dynamiczny.

Bardziej znany jest ten pierwszy. Rozciąganie statyczne opiera się na utrzymaniu jednej pozycji przez 20-30 sekund. Na stretching statyczny mogą składać się skłony w przód, przyciąganie głowy do klatki piersiowej czy wypady, szerokie rozkroki i słony do nóg.

W powszechnej opinii panuje przekonanie, że rozciąganie zwiększa elastyczność i zapobiega kontuzjom. Proces aktywuje organy ścięgniste Golgiego (GTO), które znajdują się we włóknach mięśni szkieletowych oraz jego ścięgnach. W celu skutecznego rozluźnienia rozciąganych partii mięśniowych, ważne jest, aby utrzymywać daną pozycję przez jakiś czas. (około 30 sekund).

Kiedy warto rozciągać się statycznie?

Naukowcy są zdania, że sportowcy nie powinni wykonywać przedłużonego statycznego rozciągania przed ważnymi zawodami lub kluczowymi sesjami treningowymi, ponieważ spowalnia to aktywację mięśni przez następną godzinę.

Rozciąganie statyczne może wpływać na zmniejszenie siły i szybkości mięśni. Ponad to wykonane przed treningiem, może zwiększać ryzyko kontuzji. Dosłownie stretching statyczny sprawia, że mięśnie są mniej aktywne.

Przeprowadzono eksperyment, który dowiódł, że zawodnicy, którzy rozciągali się statycznie przed sprawdzianem biegu na 20 metrów (pomiar elektroniczny) uzyskiwali czasy o 5% gorsze niż ci, którzy tego nie robili.

Wykonywanie rozciągania statycznego po treningu może wydłużyć czas regeneracji powysiłkowej, a także narazić nas na większe ryzyko kontuzje. Przy zmęczonych mięśniach i układzie nerwowym łatwo doprowadzić do uszkodzenia i przeciążenia włókien mięśniowych utrzymując je w napięciu po 30 i więcej sekund.

Najlepsze korzyści dla naszego organizmu przyniesie rozciąganie statyczne zastosowane jako osobna jednostka treningowa.

Drugim rodzajem rozciągania jest stretching dynamiczny. W przeciwieństwie do poprzedniego wykonywany jest z pełnym zakresem ruchu.

Stretching dynamiczny wykorzystuje aktywny ruch danych części ciała w zakresie jego ruchomości. Stosowany jest aby obudzić i rozgrzać ciało wraz z jego rozciągnięciem.

W zakres tej metody rozciągania wchodzą ćwiczenia wykonywane w seriach po około 10 powtórzeń. Ruchy mają być szybkie i krótkie, ale płynne i wykonywanie w pełnym zakresie ruchu. Mogą to być na przykład długie wykroki ze skrętami tułowia do nogi wykrocznej.

Dynamiczne rozciąganie wpływa na polepszenie stabilności postawy. Sprawdza się bardzo dobrze przed treningiem jako przygotowanie i rozgrzanie do dalszego wysiłku. Dokładne rozgrzanie całego ciała zmniejsza ryzyko kontuzji. Wydajności sprintów, skoków, jak i treningu siłowego jest zdecydowanie lepsza po zastosowaniu rozgrzewki dynamicznej.

Podsumowując, mimo obiegowej opinii propagującej rozciąganie po treningu, stretching statyczny zarówno przed treningiem, jak i zaraz po nim, nie jest wskazany.

Najlepsze korzyści dla naszego organizmu przyniesie rozciąganie statyczne zastosowane jako osobna jednostka treningowa. Przed treningiem właściwym warto natomiast zastosować rozciąganie dynamiczne.

KINGA ŻURALSKA
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Kursy masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama