Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
9 fizjoterapeutycznych wskazówek dla seniorów
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7161
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 09:23   9 fizjoterapeutycznych wskazówek dla seniorów

Nie możemy zatrzymać czasu. Ale możemy sprawić, by nasz organizm był długo sprawny i zdrowy. Odpowiedni rodzaj i ilość aktywności fizycznej może pomóc zażegnać wiele problemów zdrowotnych związanych z wiekiem. Fizjoterapeuci są ekspertami od ruchu i aktywności fizycznej. Zaproponowane przez nich rozwiązania mogą zdziałać prawdziwe cuda – przezwyciężyć ból, pomóc zachować niezależność, obniżyć poziom cukru we krwi czy poprawić jakość oddychania.

Oto lista 9 wskazówek, które pomogą Ci lepiej funkcjonować:

Nie pozwól aby przewlekły ból był Twoim „szefem” – każdego roku miliony ludzi cierpi z powodu przewlekłego bólu – bardzo często spowodowanego problemami z układem kostnym.

Leczenie przewlekłego bólu pochłania znaczne środki, jest długotrwałe i niestety często mało skuteczne. Prawidłowe , codzienne ćwiczenia zwiększające mobilność, siłę mięśni oraz ich elastyczność wpłyną nie tylko na złagodzenie objawów bólu podczas poruszania się ale także na ogólną poprawę sprawności. Nie rezygnuj z aktywności nawet przy przewlekłych bólach narządu ruchu.

Nawet jeśli jesteś osobą w starszym wieku, możesz zwiększyć siłę swoich mięśni – badania pokazują, że nawet u osób po 70 roku życia systematyczna aktywność fizyczna wpływa na poprawę siły mięśniowej. Silniejsze mięśnie to większa sprawność na co dzień i większe możliwości samoobsługi. Pamiętaj jednak, że nie każde ćwiczenie jest dla Ciebie wskazane – skonsultuj się z fizjoterapeutą lub trenerem personalnym.

Być może wcale nie potrzebujesz operacji i garści leków aby zmniejszyć ból kręgosłupa – wciąż – pomimo licznych dowodów naukowych na skuteczność rehabilitacji w tej dziedzinie- ból pleców jest leczony jedynie farmakologicznie lub operacyjnie. Zanim zdecydujesz się na operację lub sięgniesz po kolejny proszek przeciwbólowy skonsultuj się z dobrym fizjoterapeutą. Być może systematyczna terapia uchroni Cię przed interwencją chirurgiczną i stosem połykanych co dzień tabletek.

Ćwicząc możesz obniżyć ryzyko cukrzycy – szacuje się, że ok. ¼ populacji ma cukrzycę – rozpoznaną bądź tez nie, a ryzyko jej wystąpienia wzrasta wraz z wiekiem. Otyłość i brak aktywności fizycznej może narazić Cię w większym stopniu na ryzyko tej choroby. Regularna, rutynowa aktywność fizyczna jest jednym z najlepszych sposobów zapobiegania i profilaktyki przed rozwojem tej choroby.

Ćwiczenia mogą pomóc uniknąć upadków i pomóc zachować niezależność – jedna na trzy dorosłe osoby po 65 roku życia upada co najmniej raz w roku. Ponad połowa osób po 65 roku życia ma problemy z poruszaniem się, w tym z przejściem nawet krótkich dystansów. Ćwiczenia z fizjoterapeutą zmniejszają ryzyko upadków, zwiększają koordynację i równowagę. Profilaktyka upadków to przede wszystkim profilaktyka ich następstw a więc złamań kończyn, urazów głowy itp.

Ćwicz dla swoich kości – osteoporoza i słaby, łamliwy kościec to kolejny problem zdrowotny dotykający ludzi w starszym i podeszłym wieku – ćwiczenia równoważne, chodzenia, jogging, taniec a nawet delikatne ćwiczenia oporowe wykonywane pod okiem fizjoterapeuty wpłyną na poprawę jakości kośćca i zmniejszenie utraty masy kostnej.

Twoje serce chce ćwiczyć – choroby serca to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów. Jednym z najskuteczniejszych (obok farmakoterapii) sposobów zapobiegania im jest oczywiście ruch.

Zarówno badania naukowe jak i sami pacjenci są zgodni co do tego, że aktywność fizyczna pozwala poprawić jakość życia, samopoczucie i spowalnia rozwój choroby. A więc ćwicz dla swojego serca.

Twój mózg chce ćwiczyć – nasz mózg potrzebuje stymulacji aby się rozwijać i podtrzymać swoją sprawność. Udowodniono, że osoby aktywnie fizyczne nawet w starszym wieku są w mniejszym stopniu narażone na rozwój problemów z pamięcią a także na wystąpienie choroby Alzheimera.

Nie jesteś skazany z życie z nietrzymaniem moczu – odpowiednio dobrane ćwiczenia mięśni zwieraczy cewki moczowej mogą zredukować problem nietrzymania moczu. Nie słyszałeś o takiej możliwości? Koniecznie skontaktuj się z jednym z naszych fizjoterapeutów. I zwiększ komfort swojego życia.

dr Tomasz Chomiuk
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoły masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+