Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Ukojenie nerwów, czyli 5 skutecznych sposobów na stres
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7177
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2016-01-29, 13:11   Ukojenie nerwów, czyli 5 skutecznych sposobów na stres

Codzienność często nie szczędzi nam stresujących sytuacji i zmartwień. Gdy spada na nas ogrom pracy, dziecko ma problemy w szkole, stoimy w ogromnym korku, trzeba w pewnym momencie powiedzieć stop. Nie daj się stresowi! Długotrwały, utrzymujący się stres może stać się przyczyną różnych chorób i obniżenia odporności, a nawet pogorszenia sprawności seksualnej. Dlatego warto poznać kilka prostych trików, które szybko rozładują napięcie i ułatwią codzienne funkcjonowanie!

Ruszaj się – szczególnie na świeżym powietrzu. Nie jest tajemnicą, że aktywność fizyczna zwiększa wydzielanie hormonów szczęścia, czyli endorfin. Wydziela się ich więcej, gdy ćwiczysz w otoczeniu przyrody. Dobry będzie zarówno park, własne podwórko, las, jak i zwykły spacer.

Samo przebywanie na łonie natury ma działanie antystresowe – dlatego właśnie osobom bardzo przemęczonym zaleca się wyjazd w góry, nad morze, lub nad jezioro. Pozwala to na obcowanie z naturą, która jest naszym naturalnym środowiskiem. Korzystaj ze świeżego powietrza zarówno zimą (zimowe spacery poprawiają odporność i poprawiają nastrój), jak i w letnie, wiosenne dni, gdy mamy do czynienia z łagodnym słońcem. Organizm wytwarza wówczas witaminę D, która wzmacnia mięśnie i polepsza humor. Z ćwiczeń wybieraj te najbardziej relaksacyjne, jak np. jogę, która będzie idealna na zmniejszenie napięcia w mięśniach, naukę odpowiedniego oddychania, a także stanowi świetny sposób na zniwelowanie stresu.

Ćwiczenie „pogromca zmartwień” – polega ono na zapisaniu na kartce sytuacji, która cię stresuje i dopisaniu do niej najgorszego możliwego scenariusza. Zwizualizowanie sobie takiego wydarzenia, pozwoli na wyobrażenie sobie swoich reakcji, zastanowieniu się, co właściwie poczujesz w tym momencie. Wyobraź sobie, że to się wydarzyło, a następnie skoncentruj się na tym, aby tą sytuację zaakceptować. Gdy już się z tym pogodzisz, podejmij działania mające na celu uniknięcie tego rezultatu. Wykonuj takie ćwiczenie tak często, aż nauczysz się akceptować złe sytuacje i sobie z nimi radzić.

Dowiedz się, co właściwie cię stresuje – stresory to wszystkie czynniki, które wywołują u ciebie emocjonalne napięcie. Spotykamy się z nimi wszędzie, niemal na każdym kroku, trudno jest je wyeliminować. Możesz jednak zmienić sposób ich postrzegania. Pamiętaj, że jesteś odpowiedzialny za swoje reakcje, które kształtują też twoje samopoczucie. Samokontrola jest kluczem do osiągnięcia spokoju. Przykładowo – stojąc w korku możesz się denerwować, trąbić, przeklinać. Jednak pomyśl, że na sam korek nie będzie to miało żadnego wpływu. Poziom stresu zacznie niepotrzebnie wzrastać, gdy zaczniesz dawać upust swoim emocjom.

Prowadź dziennik przyjemności – załóż dziennik, w którym zaczniesz spisywać każdą przyjemną rzecz, która ci się wydarzy. Może to być na przykład pozytywna sytuacja, osiągnięcie, a nawet drobnostki. Nieważne, czy będą to rozbudowane, czyli skrótowe notatki – wybierz taką formę, która najbardziej ci odpowiada. Czytaj swój dziennik za każdym razem, gdy poczujesz się sfrustrowany lub masz gorszy dzień. Może się to wydać nieco banalne, jednak jest bardzo skuteczne.

Planuj – jedną z najbardziej stresujących rzeczy w życiu, jest upływający czas. Gdy masz wiele obowiązków, najlepiej jest nauczyć się umiejętnego zarządzania czasem. Nie twórz jednak sztywnych planów dnia, które są trudne do zrealizowania. Zawsze staraj się elastycznie zarządzać czasem – gdy wydarzy się coś niespodziewanego, nie będziesz się denerwować. Skup się tylko na kilku najważniejszych punktach, które na pewno jesteś w stanie zrealizować. Jeśli weźmiesz na siebie za dużo, szybko się zniechęcisz.
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja Fotele masujące
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoły masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+