Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Ćwiczenia na mięśnie brzucha
Autor Wiadomość
zico

Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 12
Wysłany: 2008-10-08, 18:22   Ćwiczenia na mięśnie brzucha

witam jak są najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha które pomagają utrzymać prawidłową postawę ciała podczas pracy masażysty
 
     
Linki sponsorowane
e-Masaz.pl
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3077
Wysłany: 2008-10-08, 21:55   

Dział: http://e-masaz.pl/artykuly.html#brzucha

W związku z nadchodzącym latem postanowiliśmy przedstawić dwa ćwiczenia mięśni brzucha.

1. Naszą pozycją wyjściową jest leżenie tyłem, nogi zgięte w stawach kolanowych. Kończyny górne splecione na klatce piersiowej. Różnica między tymi ćwiczeniami a tzw. “brzuszkami” jest taka, że nie wsuwamy stóp pod drabinkę. Ruch rozpoczyna się od uniesienia głowy z podłoża i przyciągnięciu jej do mostka. Następnie staramy się zbliżyć korpus do zgiętych w kolanach kończyn dolnych (jak w zwykłych “brzuszkach”) jednak z tą różnicą, że w tym samym czasie musimy “walczyć” z próbującymi się unieść stopami. Naszym zadaniem jest nie dopuścić do uniesienia się ich z podłoża. Wciskamy paluchy i pięty w podłogę, unoszenie korpusu wykonujemy powoli, co wymusza większą prace mięśni brzucha. Ruch powrotny również jest powolny,ciągle “walczymy” z próbującymi oderwać się stopami. Gdy nasze plecy osiądą na podłożu, ostatnim etapem ćwiczenia jest opuszczenie przywiedzionej do mostka głowy.Między każdym ćwiczeniem wymagana jest kilku sekundowa przerwa. Te ćwiczenia są dużo trudniejsze od “brzuszków”, ale rezultaty są dużo lepsze. Ćwiczenia zalecane są dla osób z nadmiarem tkanki tłuszczowej w obrębie brzucha oraz dla osób z pogłębioną lordozą lędźwiową.

2 Do wykonania drugiego ćwiczenia wymagana jest drabinka, lub dodatkowa osoba,która będzie trzymała kończyny dolne w stawach skokowych. Ułożenie jest identyczne jak w “brzuszkach”. Kończyny górne splecione na klatce piersiowej, stopy wsuwamy między szczeble drobinki. Ruch inicjuje uniesienie głowy do mostka. Następnie nieznacznie unosimy korpus,tak by całe plecy znalazły się nad podłogą. W tej pozycji wytrzymujemy 10-20 sekund. Napięte mięśnie brzucha przez ten czas będą utrzymywały ciężar naszego korpusu. Ruch powrotny jest powolny, ćwiczenie kończy się z chwilą opuszczenia przywiedzionej do mostka głowy. Między ćwiczeniami należy zrobić kilku sekundową przerwę

Uwagi:

-Aby uniknąć zakwaszenia mięśni można wykonać automasaż mięśni brzucha

- W czasie ćwiczeń ważny jest oddech, Wdech przez nos, i długi wydech przez prawie zamknięte usta (tak jak przy gwizdaniu). Oddech najlepiej skoordynować z ćwiczeniami Podczas opuszczania wykonujemy wdech, podczas unoszenia długo wydychamy powietrze.

Przygotował: Michał Dąbrowski
 
     
Adam P

Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 143
Wysłany: 2008-10-08, 22:09   

hmm :) zico ruszaj na siłownie i rób ogolno rozwojówke :)
 
     
e-Masaz.pl
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3077
Wysłany: 2008-10-09, 08:42   

Adam P napisał/a:
hmm :) zico ruszaj na siłownie i rób ogolno rozwojówke :)

Popieram albo wieczorne biegi i brzuszki ;)
 
     
Kondycja.info


Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 3
Wysłany: 2011-01-07, 11:59   

Polecam:

Przykłady ćwiczeń na mięśnie brzucha

1. Ćwiczenia brzucha
2. Przykłady ćwiczeń na mięśnie brzucha

Ćwiczenie 1.

W leżeniu na plecach. Wdech. Podnosimy wyprostowane nogi o 30 cm i trzymamy licząc do 5. Wydech. Opuszczamy nogi i rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy

Ćwiczenie 2.

W leżeniu na plecach. Zginamy nogi i przyciągamy do brzucha. Splecionymi rękami obejmujemy kolana. Wdech. Napieramy kolanami na splecione dłonie. Liczymy do 7. Wydech. Opuszczamy nogi rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy.

Ćwiczenie 3.

W leżeniu na plecach. Zginamy jedna nogę, chwytamy splecionymi dłońmi za kolano. Wdech, wydech i dwukrotnie pociągamy kolano w stronę tego samego barku (prawa noga do prawego barku). Następnie wdech, wydech i pociągamy dwukrotnie kolano na środek klatki piersiowej. Wdech, wydech - pociągamy dwukrotnie kolano w kierunku drugiego barku (prawe kolano do lewego barku). Zmieniamy nogę powtarzając ćwiczenie od 5 do 10 razy z każdą nogą.

Ćwiczenie 4.

W leżeniu na plecach. Nogi proste w kolanach uniesione tuż nad podłogą. Wdech, Na zmianę: 3 razy odwodzimy (rozkładamy) i przywodzimy (krzyżujemy) nogi - nożyce poziome. Wydech. Opuszczamy nogi rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 10 razy.

Ćwiczenie 5.

W leżeniu na plecach. Ręce wzdłuż tułowia. Stopy wsunięte pod szafę. Wdech. Siadamy. Wydech i powrót do leżenia. Rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 10 razy.
_________________
Kondycja.info Serwis ludzi aktywnych fizycznie. Zapraszamy!
 
     
adamm 
piast protoplasta

Wiek: 28
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 176
Wysłany: 2011-01-07, 16:08   

Dla Wytrwałych polecam 6 vaidera :) sam szczerze doszedłem tylko do połowy okresy. Ćwiczenia ciężkie wyczerpujące i z czasem zbyt długie, ale efekty widać bardzo dobrze :)
 
     
e-Masaz.pl
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3077
Wysłany: 2011-01-07, 16:56   

adamm napisał/a:
Dla Wytrwałych polecam 6 vaidera :) sam szczerze doszedłem tylko do połowy okresy. Ćwiczenia ciężkie wyczerpujące i z czasem zbyt długie, ale efekty widać bardzo dobrze :)

Jak mówisz że są efekty to trzeba będzie spróbować. ;)
 
     
me 
me

Wiek: 106
Dołączyła: 03 Lis 2010
Posty: 39
Wysłany: 2011-01-16, 11:56   

nigdy nie wsuwamy stóp ani pod szafę, ani pod drabinki. stopy muszą stać na podłodze luźno.
no chyba, że ktoś chce ćwiczyć zginacze stawu biodrowego.
 
     
ashley 


Dołączyła: 02 Wrz 2009
Posty: 56
Wysłany: 2011-01-16, 21:03   

http://www.youtube.com/wa...feature=related abs
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Kursy masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama