Polecane produkty

Stoły do masażu

Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Błędy na stronach internetowych gabinetów
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2015-10-20, 03:29   Błędy na stronach internetowych gabinetów

Ten artykuł to pierwsza część cyklu, w którym przekażę Ci najważniejsze informacje związane z tworzeniem i administrowaniem stroną internetową gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego i SPA! Dzisiaj zajmiemy się pozornie prostym tematem – zakładką KONTAKT. Sprawdź, czy nie popełniasz podstawowych błędów, które mogą odstraszać nowe klientki!

Na początek kilka słów o samym cyklu. W kolejnych artykułach dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby stworzyć naprawdę perfekcyjną i efektywną stronę internetową gabinetu. Będziemy mówić zarówno o sprawach technicznych (bez obaw – w bardzo zjadliwej formie!), jak i merytorycznych. Jeśli masz własne propozycje tematów – napisz w komentarzu. Jeśli nie chcesz przegapić żadnego artykułu – zapisz się do newslettera (po prawej stronie).

Tyle formalności – przejdźmy do meritum :)

Prościzna!

Pewnie uważasz mnie za wariatkę – o czym tu się rozpisywać – numer telefonu, adres i wsio! Ot cały kontakt! Z jednej strony masz rację – to wystarczy, ale dlaczego nie podejść do sprawy ambitnie i zakładkę kontakt zaprojektować lepiej niż inni? Informacje o których napiszę są naprawdę przydatne – może nie dla każdego i nie zawsze, ale bardzo często sprawiają, że tracisz klientki, nawet o tym nie wiedząc! Co powinno znaleźć się w zakładce kontakt w wersji dla ambitnych?

1) Nazwa gabinetu, adres i dojazd

Adres pewnie masz, ale czy zamieściłaś dodatkowe informacje, które ułatwią nowym klientkom dojazd do gabinetu? Co to może być?

informacja o budynku, w którym masz gabinet – np. „pierwsze piętro”, „biurowiec Stokrotka”, „obok przychodni”,

informacje o wejściu, jeśli jest nietypowe – np. „wejście od ulicy Złotej”, możesz dodatkowo umieścić (ładne!) zdjęcie wejścia/witryny – zdjęcia zdobią stronę, poza tym znajomy widok pozytywniej nastroi klientki wchodzące do Twojego gabinetu,

w przypadku nietypowego wejścia, kompleksu budynków itd. doskonale sprawdzają się schematyczne „mapki ze strzałką” – oczywiście wykonane przez grafika, a nie przez Ciebie w paincie, no chyba, że masz zdolności w tym zakresie,

informacje, które na pierwszy rzut oka podpowiedzą klientce z daleka gdzie się mniej więcej znajdujesz – nie każdy zna topografię miasta niczym taksówkarz – podpowiedź w stylu „osiedle Nad Rzeką” albo „blisko ZUSu” pozwoli orientacyjnie zlokalizować Twój gabinet i uruchomić w myślach klientki proces „aha – to jest po drodze do cioci – muszę do niej jechać we wtorek – mogę wstąpić jak będę wracać” – naprawdę nie każdemu chce się odpalić mapę i sprawdzać,

informacje o nietypowym dojeździe – sporo Twoich klientek myli się i wjeżdża w złą ulicę, a może GPS prowadzi je nie tak jak trzeba – jeśli docierają do Ciebie takie informacje, koniecznie wspomnij o nich na stronie,

ogólne informacje dojazdowe – np. odległość od większych miast, dużych i znanych dróg dojazdowych – to niezbędne w przypadku większych ośrodków SPA (z bazą noclegową), szczególnie tych zlokalizowanych w mniejszych lub większych ośrodkach turystycznych.

2) Realne formy kontaktu

W skrócie e-mail, telefon komórkowy i/lub stacjonarny. Bardzo ważne, szczególnie w przypadku adresu mailowego, jest regularne sprawdzanie skrzynki. Jeśli wchodzisz na maila raz na tydzień, nie licz na to, że sprostasz oczekiwaniom klientek, które preferują właśnie taką formę kontaktu – jest sporo takich osób.

Jeśli masz duży salon, ośrodek SPA itd. podaj namiary na różne osoby i miejsca, np. recepcję, dział marketingu itp.

Pod danymi kontaktowymi powinno się znaleźć wezwanie do działania, np. „Zapraszamy do kontaktu”.

3) Godziny otwarcia gabinetu

O tym zapomina niestety wiele obiektów. Nie wszyscy kończą pracę w normalnych godzinach. Obecnie rośnie grono kobiet, które pracują do późnego wieczora – np. takich jak Ty. Jeśli jutro wybieram się na imprezę urodzinową i w ostatniej chwili przypomniało mi się, że miałam umówić się na manicure, zadzwonię do salonu, który umieści informację, że jest otwarty do późna. Nie musisz pracować do nocy, po prostu poinformuj klientki w jakich godzinach jesteś dostępna, a jednocześnie ograniczysz problem z osobami, które dzwonią poza godzinami Twojej pracy.

4) Informacja o akceptowanych sposobach płatności

Nie lubisz płacić kartą? Papierowe pieniądze ułatwiają Ci zachowanie kontroli nad finansami? Super! Pamiętaj jednak, że są osoby, które mają zupełnie inne podejście. Ja praktycznie nigdy nie mam przy sobie większej gotówki – za wszystko płacę kartą. W przypadku gdy chcę skorzystać z usług innej firmy zazwyczaj dopytuję, czy mogę zapłacić kartą. Jeśli nie – podjeżdżam do bankomatu.

Są jednak osoby, które nie mają czasu na takie ceregiele i oczekują jasnej informacji. Jeśli wybiera się do Ciebie zapracowana businesswoman, być może właśnie informacja o możliwości dokonania płatności kartą lub zapłacenia za zabieg online skłoni ją do tego, żeby zadzwonić właśnie do Ciebie. Jeśli nie masz terminala – trudno, jeśli masz – napisz o tym koniecznie!

Opcjonalnie możesz umieścić w zakładce kontakt dane swojej firmy, numer konta – nie jest to rozwiązanie dla każdego, ale jeśli np. często współpracujesz z innymi firmami, sprawdza się doskonale. Dla mnie moja strona internetowa jest doskonałym źródłem danych do faktury – często ktoś o nie prosi, a ja niestety opornie przyswajam informacje typu własny NIP :)

5) Gadżety

Mapa Google – instalujesz ją na stronie kilkoma kliknięciami (napiszę kiedyś jak to zrobić) i załatwiasz wiele problemów związanych z dojazdem i lokalizacją gabinetu – nawet jeśli masz mapę nie zaszkodzi wspomnieć o tym, że gabinet jest np. obok basenu.

Formularz kontaktowy – nie przepadam za tą formą komunikacji – sama mam non stop odpalony program pocztowy (to niezbędne w mojej pracy) i nie jest dla mnie problemem napisanie maila – pamiętaj jednak, że nie wolno Ci myśleć wyłącznie z własnej perspektywy.

Większość osób, żeby wysłać maila musi odpalić pocztę – wpisać hasło, którego nie pamięta itd. Żeby zadowolić obie grupy zamieść i adres mailowy, i formularz. W przeciwnym razie możesz stracić klientkę, która nie pamięta hasła do swojej poczty.

Gdzie umieścić zakładkę kontakt?

Prawy górny róg strony lub prawa krawędź menu głównego to zdecydowanie najlepsza lokalizacja zakładki kontakt. To właśnie tutaj intuicyjnie szukamy podstawowych informacji o gabinecie. Nie polecam przenoszenia kontaktu w inne miejsce – to zupełnie niepotrzebne i bardzo irytujące!

Uwaga na błędy!

Wiesz już o wszystkim, co powinno znaleźć się w zakładce kontakt na stronie internetowej Twojego gabinetu. Na koniec kilka rad, które pomogą Ci ustrzec się błędów:

nie zamieszczaj ważnych informacji na grafikach – to bardzo uciążliwe jeśli ktoś chcę skopiować maila do wiadomości i okazuje się, że został on „napisany” na grafice – „bo tak jest ładnie” – ma być przede wszystkim wygodnie,

im ważniejsza informacja – tym wyżej na stronie – wiele kobiet będzie szukało adresu np. na telefonie – jeśli Twoja strona nie jest przystosowana do czytania na urządzeniach mobilnych, przewijanie może być bardzo kłopotliwe,

zadbaj o to, żeby informacja o „ciasteczkach” nie zasłaniała kontaktu – to również w kontekście wyświetlania na urządzeniach mobilnych – można się wściec stojąc w korku i podejmując nierówną walkę z uciekającym krzyżykiem,

informacji do przekazania jest sporo – zadbaj o przejrzystą formę – np. kluczowe informacje po lewej stronie, dodatkowe po prawej i pod spodem, a na dole mapka dojazdowa.

z gabinetodzaplecza.pl
 
     
Linki sponsorowane
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2015-10-20, 03:34   

Na dźwięk słowa domena przechodzą Cię ciarki? Na samą myśl o serwerze dzwonisz w panice do informatyka? To normalne, ale uleczalne. Musisz wiedzieć pewne rzeczy, żeby nie dać się naciągnąć! Przeczytaj drugą część prostego poradnika dla właścicieli i managerów gabinetów kosmetycznych, fryzjerskich i SPA! Nie musisz zmieniać zawodu i stawać się informatykiem, po prostu bądź świadoma – dzięki temu wiele zaoszczędzisz i unikniesz karygodnych błędów!

Jaką domenę wybrać?

Najlepszym momentem na wybór domeny jest czas, w którym zastanawiamy się nad nazwą gabinetu. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję co do nazwy salonu kosmetycznego, sprawdź, czy domena o tej samej nazwie jest wolna. Jeśli jest, natychmiast ją wykup.

Przykład: Twój salon kosmetyczny od dziś nazywa się Studio Afrodyta. Sprawdzasz, czy taka domena jest wolna. Jeśli jest – rejestrujesz ją. Jeśli domena studioafrodyta.pl jest zajęta, szukaj dalej. Możesz wybrać inną kombinację, np. afrodyta.pl, afrodyta-kraków.pl, studio-afrodyta.pl, kosmetyka-afrodyta.pl, kosmetykaafrodyta.pl, sa.pl itd…

Szukając właściwej domeny trzeba wykazać się dużą ostrożnością. Nie warto wybierać domeny:

zbyt długiej, np. salon-afrodyta-kraków.pl,

zbyt skomplikowanej np. studiokosmetykiafrodyta.pl,

narzucającej błędy w zapisie, tu dobrym przykładem jest właśnie ta nieszczęsna, eksploatowana przeze mnie afrodyta, np.: kosmetykaafrodyta.pl – pierwszy i ostatni wyraz ma wspólną literkę, którą klientki mogą pomijać – pisać jedno, zamiast dwóch „a”,

takiej, która „nie wpada w ucho” lub obcojęzycznej – brzmi może górnolotnie, ale nikt tego nie zapamięta i nie będzie w stanie zapisać,

mało związanej z działalnością, takiej, która nie kojarzy się z działalnością – chodzi o nazwy, które nie kojarzą się z kosmetyką, a nawet narzucają zupełnie odmienne skojarzenia,
łudząco podobnej do innej, która jest już zajęta – np. kosmetykaafrodyta.pl i kosmetologiaafrodyta.pl (dla Twoich klientek różnica może być mało istotna), podobnie sprawy mają się w przypadku tych samych nazw z myślnikiem i bez.
.com, .pl, a może .com.pl?

O rozszerzeniach domen można napisać osobny artykuł, ale nie będę tego robić, bo w przy tworzeniu strony internetowej salonu kosmetycznego ma znaczenie tak naprawdę tylko kilka rozszerzeń:

.pl, .com, .com.pl,
rozszerzenia regionalne, np. waw.pl,
.eu, .info.

Domeną pierwszego wyboru jest na pewno domena z rozszerzeniem .pl – zdecydowanie najpopularniejsza. Dla własnego spokoju sumienia, dodatkowo powinniśmy rejestrować również pozostałe opcje .com i com.pl – to doskonałe zabezpieczenie przed „kradzieżą” nazwy. Co w przypadku gdy domena afrodyta.pl jest zajęta, a afrodyta.com.pl wolna? Decyzja należy do Ciebie.

Jeśli jesteś na etapie wymyślania nazwy, nie idź na kompromis – poszukaj innej. Jeśli prowadzisz gabinet od dawna sprawdź, kto jest właścicielem zajętej domeny. Salon na drugim końcu Polski – możesz podjąć ryzyko, salon w Twoim mieście – absolutnie odradzam. Dlaczego ryzyko? Twoja klientka wpisując nazwę może się zwyczajnie pomylić. Jeśli trafi na stronę innego salonu, może już do Ciebie nie wrócić. Czasami jednak naprawdę nie masz wyjścia i takie rozwiązanie jest lepsze niż tworzenie nowego bytu, który zupełnie nie kojarzy się z Twoją działalnością.

W przypadku zupełnego braku dostępnych opcji pewną alternatywą mogą być domeny regionalne, chociaż generują one podobne ryzyko, jak rejestracja pojedynczych domen, przy zajętych innych rozszerzeniach.

Rozszerzeń .eu i .info lepiej unikać. Pierwsza stwarza wrażenie nadawanej sobie na siłę „światowości” – .eu to dobra domena dla dużych międzynarodowych korporacji. Z kolei domena .info przypisana jest raczej do stron o charakterze informacyjnym.

Warto dodać, że od jakiegoś czasu istnieje możliwość rejestracji domeny z polskimi znakami. Nie polecam takiego działania jako jedynej opcji. Internauci są przyzwyczajeni do domen bez polskich znaków i intuicyjnie właśnie tak wpisują adresy. Domenę z polskimi znakami można zarejestrować jako dodatkową, co uchroni nas przed przejęciem nazwy przez nieuczciwą konkurencję.

Podsumowując – jeśli możesz zarejestruj wszystkie rozszerzenia swojej domeny, również te z polskimi znakami. Wszystkie powinny kierować na stronę Twojego gabinetu – musisz wiedzieć, że jedna domena może kierować tylko na jedną stroną, ale do jednej strony może prowadzić kilka domen.

Zdecydowaną wadą takiego rozwiązania jest konieczność ponoszenia corocznej opłaty za każdą z zarejestrowanych domen.

Dlaczego warto być właścicielem domeny?

Skoro kupuje, to przecież jestem właścicielką – o co chodzi? Chodzi o to, że wielu właścicieli gabinetów nie jest jednocześnie właścicielami swoich domen, mimo, że uważa, że jest :) Żeby nie przynudzać podam przykład – nie jeden – w swojej praktyce zawodowej przerabiałam już dziesiątki identycznych sytuacji 😉

Pani Kasia ma gabinet kosmetyczny Diament (nazwa przypadkowa), no i oczywiście stronę internetową pod adresem, np.: www.diament.pl. Stronę robił informatyk Grzesiek – dobry kumpel z liceum. Jako, że Grzesiek nie był najlepszym informatykiem, spakował się i wyjechał na zmywak do Anglii 😉 Kasia stwierdziła, że jej brzydka strona odstrasza klientki i niezwłocznie należy ją unowocześnić. Właśnie w tym miejscu zwykle pojawia się problem, bo:

Grzesiek kupił domenę ze swojego konta i to on jest właścicielem domeny, mimo, że Kasia za nią regularnie płaciła Grześkowi (więcej niż Grzesiek płacił rejestratorowi, ale nie czepiajmy się, to była przecież część pracy Grześka, za którą pobierał wynagrodzenie), nikogo nie interesuje, że Kasia zapłaciła, bo pieniądze nie trafiły tam gdzie powinny,

Grzesiek nie zapłacił za domenę, bo nie czyta maila (przypomnień o płatności), domena przepadła,

Kasia nie dostała od Grześka przypomnienia o płatności, więc też nie zapłaciła – domena przepadła,

Grzesiek jest ok i wysłał przypomnienie, ale, że Kasia nie miała w tej chwili czasu, a Grzesiek nie miał czasu jej o tym przypominać, nie zapłacili i domena przepadła,

Kasia zgubiła hasło do domeny, a Grzesiek nie odbiera telefonu,

Kasia chce stworzyć nową stronę i musi przekierować domenę w związku z czym potrzebuje hasła, którego Grzesiek jej nigdy nie podał – Kasia jest w kropce,
lub dowolna konfiguracja wyżej wymienionych opcji.

Domenę traktuj jak swoje dziecko, którego nigdy nie zostawisz pod okiem może i sympatycznej, ale jednak obcej osoby. Nie potrafisz kupić domeny? Poproś kogoś o pomoc, ale to Ty musisz widnieć w dokumentach jako jej właściciel.

Dlaczego warto regularnie opłacać faktury za domenę?

Wyobraź sobie sytuację, w której przestajesz płacić czynsz za lokal. Nie trudno się domyślić co w tej sytuacji zrobi jego właściciel. Niepłacenie za czynsz stawia Cię w o tyle lepszej sytuacji, że otrzymasz wyraźną informację, że ktoś Cię za chwilę wyrzuci. Powiadomienie o płatności za domenę można przeoczyć w natłoku codziennej korespondencji…

Dlaczego porównuję płacenie za domenę do płacenia za czynsz? Przecież domena to taka drobnostka… Musisz wiedzieć, że domena to wbrew pozorom całkiem istotna sprawa. Poniżej kilka przykładów, w których skleroza i bałagan może Cię dużo kosztować:

zapomniałaś zapłacić za domenę, w związku z czym ponownie można ją kupić – kupuje ją Twoja była pracownica i na niej buduje stronę internetową swojego nowego gabinetu – klientki wchodzą na Twoją stronę internetową i widzą ofertę innego gabinetu w okolicy – ryzyko, że wybiorą się właśnie do niego jest spore,

zapomniałaś zapłacić za domenę i Twoja strona internetowa zniknęła – można ją oczywiście odzyskać, ale wszystkie klientki, które dawno u Ciebie nie były lub dopiero właśnie miały przyjść myślą, że zwinęłaś interes,

zapomniałaś zapłacić za domenę i kupiła ją inna firma – zajmująca się wykładaniem kostki brukowej lub o zgrozo, kręceniem filmów dla dorosłych – możesz kupić nową, możesz zmienić nazwę gabinetu i wydać masę pieniędzy, możesz do końca życia tłumaczyć się, że nie wykonujesz masaży erotycznych, ale po co?

To mocno katastroficzne i może mało realne wizje, ale chcę Ci uświadomić, że domena internetowa jest ważną częścią identyfikacji Twojego gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego lub SPA. Utratę domeny można porównać do utraty nazwy czy logo. Bardzo trudno zastąpić domenę. Bardzo trudno odzyskać klientów, którzy nie trafią do Ciebie z powodu niedostępności strony internetowej salonu kosmetycznego.

Im dłużej istnieje Twoja strona internetowa, tym lepsza jej pozycja w wyszukiwarce i większa widoczność dla potencjalnych klientów. Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływa oczywiście także wiele innych czynników, niemniej jednak historia domeny również ma spore znaczenie.

z gabinetodzaplecza.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny, Regulamin forum

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoła masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB