Polecane produkty

Stoły do masażu

Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Toksyczne klientki w twoim salonie, gabinecie.
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
leki przeciw pasozytom grzybom sprzedam apteka


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7181
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2017-06-20, 17:11   Toksyczne klientki w twoim salonie, gabinecie.

Zawody związane z branżą beauty to nie tylko umiejętności kosmetyczne czy fryzjerskie, ale także nieustanny kontakt z ludźmi. Wymagają więc rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych oraz wiele cierpliwości. Kosmetyczki i fryzjerzy codziennie spotykają się z różnymi osobami i muszą radzić sobie także z sytuacjami trudnymi.

Pretensje ze strony niezadowolonych klientek, roszczeniowość, niezdecydowanie, czy nadmierne zwierzanie się z osobistych spraw skutecznie mogą odbierać energię i satysfakcję z wykonywanej pracy, a także zwiększać ryzyko wypalenia zawodowego. Mimo powiedzenia, że "klient ma zawsze rację" pewne okoliczności wymagają zdecydowanych reakcji i zadbania także o swoje dobro.

1. Klientka agresywna

Niestety zdarzają się klientki zachowujące się w sposób wulgarny i agresywny. Swoje niezadowolenie wyrażają krzykiem, złośliwymi uwagami, a nawet obelgami. Pamiętaj, że nawet największe niezadowolenie nie daje nikomu prawa, aby Cię poniżał i przekraczał granice kultury.

Co możesz zrobić? Najważniejsze (i nierzadko trudne!) to zachować spokój - Twój podniesiony głos może tylko pogorszyć sytuacje. Przydatna może się także okazać metoda "zdartej płyty": zamiast wciągać się w dyskusję, czy reagować na zaczepki powtarzaj to co chcesz przekazać klientce "Nie będę kontynuować rozmowy, dopóki Pani na mnie krzyczy".

Jeżeli złość klientki jest spowodowana Twoim błędem - nie zaprzeczaj, ale skieruj rozmowę na szukanie rozwiązania możesz np. zaproponować zniżkę na kolejną usługę, lub zapytać o oczekiwania klientki

2. Klientka niezdecydowana

W gabinetach kosmetycznych, czy salonach fryzjerskich mamy do czynienia także z osobami, które nie wiedzą czego chcą, oczekując porady, lub podjęcia decyzji za nie. Może to wynikać z osobowości Twojego klientki, lub z braku wiedzy. Pamiętaj, że to Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i klientka ma prawo oczekiwać od Ciebie informacji np. o najnowszych trendach, czy polecanych konkretnie do jego potrzeb usługach. Postaraj się udzielić zrozumiałej informacji i zawęź proponowane usługi do kilku.

Gdy to nie pomaga, a dokonanie wyboru ciągnie się w nieskończoność - podkreśl, że to klientka najlepiej wie o swoich potrzebach i upodobaniach, a Ty postarasz się wykonać pracę najlepiej jak potrafisz jednak masz ograniczony czas na wykonanie usługi.

3. Klientka "gaduła"

Są osoby, które znajdując słuchacza nadużywają naszych granic "zalewając" opowieściami o swoim i nie swoim życiu. Po spotkaniu z taką klientką, możesz czuć skołowanie, irytację, zmęczenie, a także doświadczać objawów somatycznych tj. bóle głowy. Co poradzić na Klientkę-gadułę? Niestety, broniąc wprost swoich granic ryzykujesz jej utratę (niektórzy chodzą do kosmetyczki lub fryzjera "wygadać się").

Jeżeli kontakt z taką osobą jest dla Ciebie bardzo uciążliwy, postaraj się nie angażować w rozmowę, skupić się na swojej pracy i "wpuszczać informację jednym uchem, a wypuszczać drugim". Słuchając opowieści o cudzych problemach możesz czuć także przeciążenie - jest to zupełnie naturalne, ponieważ jesteś przygotowana do pełnienia zupełnie innej roli niż powiernik.

Jeżeli trudności Twoich klientek Cię przytłaczają i czujesz, że sobie z nimi nie radzisz skorzystaj z warsztatów psychologiczno-rozwojowych, które pomagają rozwiązać trudności związane z doświadczanymi emocjami.

Poza wymienionymi klientkami zdarzają się osoby roszczeniowe, wywyższające się lub takie, których niestety, ale chciałabyś się już pozbyć. Czasami nie musisz nic mówić. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszym gestem jest po prostu wstanie (jeżeli siedzisz) i skierowanie się w stronę drzwi. Nie ma chyba bardziej wymownego gestu komunikującego zakończenie wizyty.

Branża beauty jest bardzo wymagająca dla kosmetyczek. Powinnaś być miła i stwarzać pozytywną atmosferę w swoim salonie. Niestety klientki lubią to wykorzystywać – jeżeli masz już dosyć klientki powiedz: „bardzo mi przykro, ale nie mogę Pani poświęcić więcej czasu”.

Aleksandra Smotrycka
Magdalena Rak
Studio Psychokosmetyki
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny, Regulamin forum

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoła masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB