Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Savoir vivre w Spa, czyli jak zachować się przed i po
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7231
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2013-08-01, 23:33   Savoir vivre w Spa, czyli jak zachować się przed i po

Savoir vivre to zawiła sztuka zachowywania się według zasad grzecznościowych, obowiązujących w danym środowisku. Prawnicy, lekarze, artyści – niektóre środowiska maja swoje odrębne protokoły. W salonie Spa także powinniśmy przestrzegać pewnych zasad. Dzięki nim będziemy czuć się komfortowo podczas wykonywanych zabiegów, a nasza obecność będzie tam mile widziana.

Poznanie nowych zwyczajów zajmuje często sporo czasu i wymaga wsparcia przedstawiciela nowego środowiska. W Polsce salony Spa nie są tak popularne jak w innych krajach, ale z roku na rok liczba odwiedzających je osób stale rośnie. Warto wiedzieć jak powinniśmy zachowywać się w takim miejscu, bo ono także wiąże się z określonymi pożądanymi zwyczajami. Jak zatem powinniśmy się zachowywać i o czym mamy pamiętać idąc do gabinetu?

W wypadku odwiedzin w Spa klient dla którego jest to nowe doświadczenie, powinien otrzymać pomoc od pracowników ośrodka, do którego się udaje. Ale czy cały personel centrum Spa wie jaka obowiązuje tam etykieta? International SPA Association (ISPA), organizacja skupiająca najlepsze ośrodki Spa na całym świecie, opracowała Kodeks Postępowania w Spa, który obowiązywać powinien we wszystkich centrach niezależnie od położenia geograficznego.

Kodeks ten obejmuje najważniejsze elementy etykiety i podaje 7 zasad, którymi powinien kierować się klient:

Komunikować swoje potrzeby, oczekiwania i wątpliwości,
Przekazać właściwe informacje na temat swojego zdrowia i powodu wizyty,
Odnosić się z szacunkiem wobec personelu i innych gości,
Używać produktów, sprzętu i terapii zgodnie z zaleceniami,
Pytać personel w przypadku jakichkolwiek niejasności,
Angażować się w działania przyjazne środowisku,
Przestrzegać pewnych procedur i postępowania w Spa.

Kodeks przedstawia także 7 najważniejszych praw klienta Spa:

Czystego, bezpiecznego i wygodnego otoczenia,
Możliwości zaprzestania zabiegu w każdym momencie z jakiejkolwiek przyczyny,
Bycia traktowanym z szacunkiem,
Traktowania poufnego informacji dotyczących zdrowia,
Wyszkolonego personelu, który będzie przeprowadzał zabiegi zgodnie z protokołami oraz procedurami,
Zadawania pytań dotyczących odczuć,
Informacji na temat szkoleń personelu, licencji i certyfikatów.
Powyższe założenia przekładają się na rzeczywiste zachowania podczas usług wykonywanych w Spa. Choć pracownikom i stałym bywalcom mogą wydać się oczywiste, osobom korzystającym po raz pierwszy ze Spa, lub takich, które pojawiają się tam sporadycznie, warto wyjaśnić niektóre elementy etykiety, aby w pełni mogły rozkoszować się przeprowadzanymi zabiegami.

„Warto rozpocząć już od uwag wstępnych przy ustalaniu terminu zabiegu. Klient powinien wiedzieć, że powinien zgłosić się na miejsce około 10 minut przed wizytą. Dzięki temu będzie mógł ochłonąć lub skorzystać z prysznica, wypełnić ewentualne formularze dotyczące stanu swojego zdrowia (niektóre zabiegi mogą być niewskazane przy pewnych dolegliwościach) lub zadać pytania dotyczące planowanego zabiegu. Już wtedy klient powinien być także poinformowany o ewentualnych wymogach dotyczących odstępu czasowego od posiłku.

Szczególnie w wypadku masażu ważna może być płeć osoby go przeprowadzającej. Jeżeli istnieje taka możliwość należy zapytać klienta o jego preferencje w tej kwestii” – podkreśla Rafał Bielawa – Dyrektor ds. Marketingu i PR w Nova Group, który od ok20 lat pracuje w branży Wellness &SPA, doradzając i nadzorując szkolenia personelu SPA.

Klient musi mieć także świadomość, że podczas zabiegu tylko on sam jest w stanie określić, czy pewne czynności nie są bolesne, czy nie jest mu za ciepło lub za zimno. Trzeba mu uzmysłowić, że zawsze powinien przekazywać chęć zmiany nasilenia zabiegu, podniesienia temperatury w pomieszczeniu lub pytać o szczegóły terapii. Jednak poza rozmowami na temat prowadzonych czynności, regułą jest, że podczas zabiegu się nie rozmawia. Jeśli klient ma ochotę porozmawiać, personel może się do tego dostosować i podjąć rozpoczęty temat, jednak z pewnością nie powinien sam rozpoczynać dyskusji, szczególnie na tematy osobiste lub drażliwe. Wszystkie rozmowy w Spa prowadzone być powinny przyciszonym głosem.

Także rozmowy przez telefon komórkowy na terenie całego Spa nie są wskazane. Należy uczulić klientów, że dla ich własnego relaksu, powinni wyłączyć telefony lub w ogóle nie zabierać ich ze sobą. Dzięki temu unikną też konieczności przerywania zabiegu i nie będą zakłócać spokoju innych ludzi.

Jeśli więcej osób znajduje się w tym samym pomieszczeniu, co ty (na przykład w saunie), nie wypada rozglądać się wśród ludzi i przypatrywać im. To samo dotyczy osób prowadzących zabieg. Choć figura czy wygląd klienta mogą być różne, personel nie powinien w żaden sposób dawać klientowi odczuć, że niedoskonałości jego fizyczności są zauważane. Klient przychodzi na zabieg, aby się zrelaksować albo by poprawić swój wygląd. Podobnie rzecz się ma w odwrotnej sytuacji.

„Wiele klientów nie jest jasne do których zabiegów trzeba zdjąć bieliznę. Szczególnie w kwestii masaży ciała możemy mieć taki dylemat. Masażysta z własnej woli powinien polecić zmianę bielizny bądź pozostawienie swojej, a podczas zabiegu poinstruować, aby klient był zrelaksowany” – dodaje Pan Rafał.

W wielu krajach zwyczajowo daje się napiwek osobie prowadzącej zabieg. Pamiętajmy, że czasem napiwek stanowi jedyną zapłatę dla masażystki, która nie dostaje stałej pensji, ale tylko procent z zarobku oraz napiwki. Polacy za granicą hojniej dzielą się napiwkami niż w naszym kraju. W Polsce obcokrajowcy rozumieją napiwek jako formę dodatkowej nagrody dla pracownika. Pracownik natomiast napiwek przyjmuje z zadowoleniem, ale jego brak nie może rzutować na traktowanie klienta podczas następnej wizyty.

Spa to wspaniałe miejsce do odprężenia, a zatem zaleca się nie przyprowadzać tam dzieci (chyba że w SPA jest specjalny kącik i generowana osoba do opieki nad nimi). Niektóre SPA mają także wyznaczone godziny, w których taka opiekunka jest gotowa do zajęcia się ich pociechami podczas gdy one mogą korzystać z zabiegów. Większość ośrodków oferuje zabiegi jedynie dla gości powyżej 16 roku życia. Chcąc się wybrać do SPA z dzieckiem, warto wspomnieć o tym podczas umawiania się na wizytę szczególnie. Dla właściciela takiego miejsca biegająca gromadka nie wpłynie korzystnie na ukojenie, którego oczekują inni odwiedzający.

To jak spędzimy czas w SPA zależy od naszego nastawienia ale także i naszego przygotowania przed wizytą. Nie zostawiajmy zapisów na ostatnią chwilę, nie spóźniajmy się, gdyż wiąże się to ze skróceniem wizyty lub przesunięciem u kolejnej osoby, a przede wszystkim zrelaksujmy się i w pełni odprężmy. O to chodzi przecież w SPA.
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Kursy masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama