Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Kręgosłup lubi pływać!
Autor Wiadomość
e-Masaz.pl
Site Admin


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 3077
Wysłany: 2011-09-30, 14:34   Kręgosłup lubi pływać!

Gdyby nasz kręgosłup mógł wybrać sport, który chciałby uprawiać, to zapewne byłoby to pływanie. Sport idealny dla niego. Nieobciążający oraz wspomagający jego mięśnie. Pamiętajmy także, że i nasze stawy świetnie się czują w wodzie – mówi Jacek Jordan, specjalista reumatolog z Scanmed Universum w Krakowie.
Pływanie to przysłowiowe połączenie przyjemnego z pożytecznym. Daje nam radość i pozwala się odprężyć. Z drugiej strony poprawia kondycję, rzeźbi sylwetkę oraz wzmacnia kręgosłup i mięśnie. Sport ten, pomimo że jest wymagający dla organizmu, jest łagodny dla stawów i kości ze względu na fakt, iż człowiek porusza się w wodzie.

Poczucie lekkości i ciężka praca
Sporty uprawiane na lądzie obciążają stawy. Brak ruchu z kolei szkodzi naszym mięśniom oraz układowi kostno-szkieletowemu. Oczywiście rekreacyjna aktywność fizyczna jest wskazana, jednak najlepiej uprawiać sporty w wodzie... Mówi specjalista reumatolog z Scanmed Universum: aktywność fizyczna jest nieodłącznym elementem higienicznego trybu życia. Zalecam jednak pływanie, jako najlepszą formę aktywnego wypoczynku, który niesie wiele dobrego dla ogólnego zdrowia. Terapia ruchowa w wodzie jest od lat ważnym elementem rehabilitacji po urazach. Jest też ważna w leczeniu schorzeń stawów. Nie przypadkowo właśnie woda została wybrana, daje ona bowiem poczucie lekkości, ale i łagodny opór. Umożliwia to efektywne ćwiczenia osobom cierpiącym na różnego rodzaju bóle. Podczas pływania, aerobiku czy innych ćwiczeń wykonywanych w wodzie nasze stawy w ogóle nie są obciążane! Woda skutecznie amortyzuje ruchy ciała oraz wypiera je do góry, a w tym samym czasie zmusza ciało do intensywnej pracy.

Mocny kręgów słup!
Spędzanie czasu na pływaniu jest szczególnie ważne dla osób mających problemy z kręgosłupem. Dla nich trening w wodzie to prawdziwe dobrodziejstwo. Każdy styl pływania aktywizuje i ćwiczy mięśnie. Pływanie na plecach wpływa korzystnie na mięśnie grzbietu sprawiając, że stają się one mocniejsze. Jest to kluczowa sprawa dla kręgosłupa, który jest wspomagany przez mięśnie. O wzmacnianiu pleców powinny pamiętać przede wszystkim te osoby, które ze względu na pracę prowadzą siedzący tryb życia. Brak ruchu oraz długotrwałe siedzenie powodują osłabienie i wiotczenie mięśni pleców – komentuje reumatolog Jacek Jordan. Pływanie jest zalecane także młodym ludziom, ponieważ rosnące kości potrzebują wsparcia ze strony mięśni. Bezpieczny jest trening w wodzie, który chroni wrażliwy i nie w pełni wykształcony układ kostny. Zabawa w wodzie zapewnia również delikatny wysiłek rozwijającym się mięśniom.

Mocne kości!
Wysiłek w wodzie bardzo dobrze wpływa także na nasze kości. Ćwiczenia dzięki zwiększonemu oporowi pozwalają wzmocnić gęstość tkanki kostnej. Udowodniły to badania japońskich lekarzy, którzy obserwowali kobiety w wieku przedmenopauzalnym. Te z nich, które ćwiczyły w wodzie raz w tygodniu przez 45 minut, zdecydowanie poprawiły swoje zdrowie. Już kilka tygodni treningu wystarczyło, by stan ich kości uległ dużej poprawie i znacznie wzmocnił się kręgosłup.

Wodne środowisko dobre na wszystko
Pływanie jest wskazane dla każdego. W wodzie świetnie czują się wszyscy: dzieci, młodzież, dorośli, osoby starsze oraz kobiety ciężarne. Nawet ludzie, którzy mają problemy ze zdrowiem mogą pływać i wykonywać ćwiczenia w wodzie. Nie są przeszkodą do tego typu aktywności fizycznej nadwaga, osteoporoza, choroby serca czy kłopoty z kręgosłupem. Taki nieobciążający trening to same korzyści dla organizmu – mówi lek. med. Jacek Jordan.

Ćwiczenia w wodzie oraz pływanie świetnie działają na serce i znakomicie poprawiają kondycję, a także urodę. Kobiety walczące z cellulitem powinny wybrać się na wodny aerobik, który zapewnia wytężoną pracę mięśni, poprawia krążenie, a masaż wodny poprawia ukrwienie skóry i tkanki podskórnej. Ćwiczenia w wodzie wymagają także więcej energii niż na lądzie – opór wody jest większy niż powietrza. Są one zatem bardziej wymagające dla organizmu, który spala w krótszym czasie więcej kalorii. Regularne wizyty na pływalni są doskonałym sposobem na zrzucenie nadprogramowych kilogramów przed zbliżającym się okresem letnim.
_________________
Polecam: Blog masażysty pisany przez masażystę w którym opisane są techniki masażu. Zapraszam! Wyposażenie gabinetów.
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Kursy masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama