Polecane produkty



Linki sponsorowane




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak walczyć z reumatyzmem?
Autor Wiadomość
massagewarsaw 
kurs masaz tajski


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7208
Skąd: bangkok warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 10:18   Jak walczyć z reumatyzmem?

Jeżeli chcesz aktywnie przeciwstawić się schorzeniom reumatycznym, prawdopodobnie musisz zmienić swój styl życia. Odżywianie odgrywa ważna rolę przy łagodzeniu objawów reumatyzmu. Do poprawy swojego samopoczucia możesz z powodzeniem przyczynić się , zmuszając organizm do większej aktywności fizycznej. W poniższym artykule postaramy się przedstawić kilka sposobów na aktywny program walki z reumatyzmem.

Przede wszystkim odżywianie. Leczenie chorób reumatycznych przez zmianę nawyków odżywiania jest prawie tak stare, jak historia ludzkości. Już w starożytności zauważono, że po kilku dniach głodówki, stosując dietę ubogą w mięso, pacjenci skarżący się na bóle reumatyczne odczuwali poprawę. Dlatego osoba pragnąca zachować lepsze samopoczucie powinna jeść mięso 1-2 razy w tygodniu oraz zachować powściągliwość w jedzeniu wędlin, żółtka jaj, tłustych serów i masła. Natomiast swój jadłospis powinna wzbogacić o 2 posiłki z ryb morskich.

Ponadto zaleca się pewne zmiany dietetyczne przy zapalnych schorzeniach stawów:

W swoim odżywianiu zastosuj oleje jadalne, które zawierają dużą ilość kwasów tłuszczowych omega-3
Zredukuj posiłki mięsne, a jeżeli spożywasz mięso to wybieraj jagnięcinę, drób, wołowinę
Zaplanuj 2 posiłki rybne w tygodniu
Zredukuj spożycie cukru
Jedz dużo warzyw i owoców
Ogranicz spożycie alkoholu

Kolejną ważna rzeczą, której wymaga się od osoby cierpiącej na choroby stawów jest zredukowanie nadwagi. Stawy pacjentów z nadwagą dźwigające nadmiar masy ciała, podlegają szybszemu zużyciu, a także narażone są na zwyrodnienia i dlatego pacjenci Ci powinni zrzucić zbędne kilogramy. Kto chce długoterminowo zwalczać nadwagę, powinien zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe.

Zmiana przyzwyczajeń i zadbanie o odpowiednią dietę jest kluczowe w walce z osteoporozą i reumatyzmem. Na plan pierwszy w odżywianiu wysuwają się witaminy, pierwiastki śladowe oraz sole mineralne. Czasami zdarza się,że same pokarmy jakie spożywamy nie są wytaczające i wtedy należy uzupełnić braki przez przyjmowanie tych substancji w lekach. Oto substancje odżywcze, które powinniśmy przyjmować :

Witamina A:

Jest ona rozpuszczalna w tłuszczach. Ma ona szczególne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania oczu, skóry i naszego systemu odpornościowego. Zalecana dawka przy zapalnym reumatyzmie to 1 miligram.

Witamina B1:

Przede wszystkim ma duże znaczenie dla przemiany węglowodanów. Witamina B1 znajduje się głównie w produktach z pełnego przemiału.

Witamina B6:

Ma duże znaczenie dla naszej skóry i układu nerwowego. Jej spore ilości znajdują się w wątróbce, warzywach, zbożu pełnoziarnistym, orzechach czy bananach. W wypadku tej witaminy, jej przedawkowanie może doprowadzić do zaburzeń przewodu pokarmowego.

Witamina D:

Witamina D wspiera gospodarkę wapniową w organizmie oraz budowę kości, a jednocześnie hamuje rozpad tkanki kostnej. W wypadku jej niedoboru lekarz przepisuje 1000 jednostek tej witaminy.

Witamina E:

Przede wszystkim chroni ścianki komórek. Ponieważ witamina ta występuje w wielu produktach żywnościowych, zwykle nie brakuje jej w organizmie. Występuje ona w dużych dawkach w olejach roślinnych, warzywach.

Kwas foliowy:

Odgrywa on ważną rolę w procesie wzrostu i podziału komórek i dlatego jest niezbędny do życia. W wyniku szybkiego odnawiania się komórek błon śluzowych i krwionośnych, to właśnie w nich daje się zauważyć niedobór kwasu foliowego. Według najnowszych badań niedobór kwasu foliowego może sprzyjać powstaniu stwardnienia tętnic. Kwas foliowy znajduje się w zielonych warzywach, fasoli, orzechach oraz wątróbce.

Wapń:

Zazwyczaj dzienne zapotrzebowanie na wapń jest w dużej mierze zaspokajane przez 1 litr mleka lub 150 miligramów twardego sera. Przy zapobieganiu osteoporozie największą role odgrywa odpowiednia dawka ruchu, ponieważ tylko w ten sposób wapń może przedostać się do kości.

Magnez:

Jest pomocny przy skurczach łydek, które są udręką wielu chorych na reumatyzm. W postaci naturalnej magnez występuje w warzywach i zbożu z pełnego przemiału.

Kto odpoczywa ten rdzewieje

Powinniśmy starać się dostarczać naszemu organizmowi ruchu. Inaczej z braku ruchu rozpocznie się zanik kości, chrząstek i masy mięśniowej. Ponadto niedostatek ruchu czyni nas podatnymi na inne choroby cywilizacyjne. Nie zabieraj się od razu za bieg maratoński, ale zaczynaj powoli. Potem możesz stopniowo – tak jak uważasz zwiększyć dawkę. Przy wyborze programu aktywności fizycznej kieruj się własnymi upodobaniami. Jeżeli wolisz jeździć na rowerze to wybierz właśnie taka formę ruchu, jeśli czujesz się niepewnie w czasie chodzenia, to weź ze sobą laskę lub kij.

Jeżeli cierpisz na chorobę reumatyczną szczególnie ważny dla Ciebie jest niewyczerpujący ruch. Kilka ćwiczeń rozgrzewających uchroni Cię przed przeciążeniem i urazami i będzie również efektywnym treningiem.

W przypadku osób powyżej 40 roku życia, która dawno nie uprawiała żadnego sportu lub choruje na choroby układu krążenia , powinien się poddać badaniom lekarskim, zanim zacznie uprawiać jakiś rodzaj sportu. Sam wiek nie jest jednak przeciwwskazaniem do regularnego ruchu.

Innym ważnym czynnikiem wpływającym na powstawanie reumatyzmu jest stres. Jeżeli stres występuje często lub stale, człowiek zaczyna chorować. Ciagle napięcie prowadzi do skurczu mięśni, złej postawy i innych naprężeń w ciele. Skutkiem czego są bóle narządów ruchu, szczególnie kręgosłupa i napięciowe bóle głowy. Gdy jesteśmy nagle narażeni na ostry stres powinniśmy na przykład skierować swoje myśli i uwagę na inny, weselszy temat. Ponadto wykonaj jakiś ruch, zacznij krzyczeć , płakać lub wykonaj czynność która umożliwi Ci wyładowanie emocji.

Istnieje szereg metod relaksacyjnych, które uaktywnia siły samoleczące przy licznych schorzeniach i stanach napięć. Jeżeli nie masz doświadczenia w metodach relaksacyjnych poszukaj pomocy u specjalisty. Szkoły Jogi, Ośrodki Zdrowia czy twój lekarz rodzinny powinny ułatwić Ci dobranie odpowiedniej metody dla Ciebie.
_________________
http://massagethai.info kurs masaż tajski od 400zl, indonezyjski od 300zl, tajskimi stemplami ziołowymi, tajskiego masażu stop, na krzesle od 200zl warszawa lublin kielce http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1324 Orientalne olejki eteryczne, stemple i balsamy ziolowe, stroje do masazu z Tajlandii http://forum.e-masaz.pl/v...p?t=2&start=150 , peeling z drzewa sandalowego, Pueraria Mirifica i Butea Superba - fitohormony Moj blog http://tajski.e-masaz.pl
 
     
Linki sponsorowane
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl zmodyfikowany dla e-Masaz.pl, Mapa witryny

Wyszukiwanie w Google

Partnerzy forum
Gabinety masażu Kurs masaż tajski Fizjoterapia Rehabilitacja
Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kopiowanie materiałów bez zgody administracji zabronione. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi użytkowników oraz materiały przez nich przesłane. Witryna ma charakter informacyjny. Redakcja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane wykorzystaniem przez użytkownika informacji zawartych na forum.
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Reklamy

Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoły masażu

Masaż




Ostatnio na forum



Zapraszamy na FB



Zapraszamy na G+



Zapraszamy na Instagrama