To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum.e-Masaz.pl
Internetowe forum o masażach, fizjoterapii, odnowie biologicznej i spa. Forum masażu. Forum masaże. Forum masaż. Forum spa. Forum masaze. Forum rehabilitacja. Forum fizjoterapia. Forum masażystów. Forum masażysty. Fizjoterapia forum, Rehabilitacja forum

Hyde Park forum ogólne - Niesmialy/niekomunikatywny masażysta

paprotnik2 - 2016-02-21, 19:11
Temat postu: Niesmialy/niekomunikatywny masażysta
Witam forumowiczów,

Od 2013 roku jestem technikiem masażysta. Nie pracowałam jeszcze w tym zawodzie i zastanawiam się czy w ogóle się do tego nadaje. Z jednej strony lubię masować, jestem cierpliwa i empatyczna. Z drugiej strony jestem nieśmiała i nie lubię rozmawiać o sobie. Najchętniej zalozylabym sklep internetowy lub została kosmonauta żeby mieć pracę bez kontaktów międzyludzkich ;-) . A tak poważnie czy ja siędo tego zawodu nie nadaje? Czy znacie takich masazystow? Jak sobie tradzą? proszę o opinie

massagewarsaw - 2016-02-22, 06:48

masazysta nie musi rozmawiac o sobie, wedlug mnie nie powinien - oprocz dawania przykladow z w wlasnego zycia o poprawnym, zdrowym stylu zycia. Wlasne przyklady lepiej sa przyjmowane przez pacjenta (np wiesz, mam taki sam bol i najlepiej pomaga mi to), niz sucha wiedza nabyta z ksiazek (np bo w podreczniku szkolnym bylo napisane, ze ...) czy nawet historie swoich pacjentow (oczywiscie, z zachowaniem anonimowosci i z wyczuciem).

natomiast powinien zyczliwie sluchac, jesli pacjent ma potrzebe pogadania/wygadania sie - t.j. nie inicjujesz rozmowy i odpowiadasz zdawkowo, nie koniecznie potrzymujac rozmowe, jesli donikad nie zmierza.

rzuc okiem na watek
Etyka plotkowania dla masażystów
http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=1876

ale podobne dylematy przewijaly sie rowniez w innych watkach.