To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum.e-Masaz.pl
Internetowe forum o masażach, fizjoterapii, odnowie biologicznej i spa. Forum masażu. Forum masaże. Forum masaż. Forum spa. Forum masaze. Forum rehabilitacja. Forum fizjoterapia. Forum masażystów. Forum masażysty. Fizjoterapia forum, Rehabilitacja forum

Masaż informacje ogólne - Masaż a urazy palców

Tricky - 2012-04-04, 08:58
Temat postu: Masaż a urazy palców
Witam

Interesuję się masażem raczej amatorsko (jestem po kursie), ale zastanawiam się czy i na ile może on być przydatny przy urazach palców. Jestem wspinaczem i palce mam często bardzo obciążone. Jak wiadomo w palcach zasadniczo nie ma mięśni, natomiast są ścięgna, przyczepy ścięgien, wiązadła i pochewki. Te struktury są słabo ukrwione. Czy masaż jest w stanie pomóc w ich regeneracji? Jeśli jest na forum jakiś link do artykułu dotyczącego masowania tych struktur, to bardzo proszę o namiar.

I kolejne pytanie: mam kontuzję łokcia. Prawdopodobnie wiązadło lub przyczep mięśnia. Stosuję automasaż. Czy jeśli po masażu odczuwam na drugi dzień troszkę większy ból, to jest po powód do zmartwienia? Masaż jest raczej lekki. Trochę szukałem i u Magiery dokopałem się do takiego zdania: "Bóle są wynikiem naciągania tkanek, rozluźnienia zrostów, zwiększonego przekrwienia części masowanej, podrażnienia zakończeń nerwowych oraz wrażliwości mięśni na ugniatanie pobudzające tkankę mięśniową do skurczu." Tylko, że w łokciu masuję przyczepy i wiązadła, a nie mięśnie. Czy te struktury również mogą reagować bólem? Czy może, jeśli boli, to powinienem przestać masować, czy raczej masować regularnie a ból powinien ustąpić? Kontuzja jest niewielka i w zasadzie nie przeszkadza w funkcjonowaniu i wspinaniu. To raczej takie lekko nieprzyjemne odczucie, a nie jakiś wielki ból. Podczas masowania nie boli. Czuję to głównie rano po obudzeniu.

Bardzo proszę o odpowiedź.

pozdr
Tomek

massagewarsaw - 2012-04-04, 11:35