To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum.e-Masaz.pl
Internetowe forum o masażach, fizjoterapii, odnowie biologicznej i spa. Forum masażu. Forum masaże. Forum masaż. Forum spa. Forum masaze. Forum rehabilitacja. Forum fizjoterapia. Forum masażystów. Forum masażysty. Fizjoterapia forum, Rehabilitacja forum

Pytania do specjalisty dotyczące fizjoterapii - Anatomia - identyfikacja nerwów

killwithme - 2012-03-06, 07:45
Temat postu: Anatomia - identyfikacja nerwów
Witam, jestem studentem 2 roku fizjoterapii i mam od jednego z profesorów do opanowania przebiegi poszczególnych nerwów. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że mam problem z identyfikacją dwóch:

- nerw odstrzałkowy
- nerw podkolanowy

Tudzież moje pytanie, o które nerwy mogło tu chodzić?

Nerw odstrzałkowy wydaje mi się będzie to nerw strzałkowy wspólny, ale podkolanowy? Bardzo bym prosił o jakąś radę. Rozmawiałem z jednym wykładowcą na uczelni i sugerował mi n. udowo-goleniowy. Czy to może być ten? Czy raczej n. międzykostny goleni lub r. popliteus?

Prosiłbym tylko o pomoc w identyfikacji...

massagewarsaw - 2012-03-06, 07:52
Temat postu: kurs masaz tajski
killwithme napisał/a:
nerw podkolanowy

nervus saphenus

"nerw odchodzący od nerwu udowego, biegnący po przyśrodkowej stronie kolana oddając gałązki nerwowe unerwiające czuciowo stronę przednio-przyśrodkową piszczeli"

killwithme - 2012-03-06, 08:00

Dziękuję.
massagewarsaw - 2012-03-06, 08:07
Temat postu: kurs masaz tajski
podziekuj google.

teraz nim posluguja sie nawet przedszkolaki, z dobrym skutkiem.

twoj profesor nie zadal ci lamiglowki na schorzenie, tylko prosty test na budowe anatomiczna.

a wykladowca na uczelni, ktory mial kilka sugestii na nazwe jednej struktury, to moze powinien nadal sie uczyc, a nie wykladac

zbyszek - 2012-03-17, 14:32
Temat postu: Re: Anatomia - identyfikacja nerwów
killwithme napisał/a:

Nerw odstrzałkowy wydaje mi się będzie to nerw strzałkowy wspólny