Forum informacje ogólne - Czy warto oszczędzać na reklamie gabinetu kosmetycznego?
massagewarsaw - 2015-10-20, 03:50 Temat postu: Czy warto oszczędzać na reklamie gabinetu kosmetycznego? Każdy właściciel gabinetu kosmetycznego szuka oszczędności, które pomogą zredukować i tak już zbyt wysokie koszty. Czy można skutecznie reklamować usługi kosmetyczne, nie wydając na to ogromnych pieniędzy? Czy warto oszczędzać na reklamie?
Najważniejszy jest cel i kontrola
Kluczem do rozsądnego gospodarowania budżetem reklamowym jest planowanie i weryfikacja efektów. Nie ma nic gorszego niż podejmowanie doraźnych, nieskoordynowanych działań reklamowych. Dlaczego? Działając doraźnie podejmujemy emocjonalne decyzje. Zazwyczaj wygląda to tak, że dostajemy ofertę reklamy, która zbiega się w czasie z gorszym okresem w gabinecie.
Nie zastanawiając się specjalnie nad sensownością planowanych działań, decydujemy się np. na wykupienie reklamy w lokalnej gazecie. Nie ma w tym nic złego dopóki nie uświadomimy sobie, że praktycznie za darmo mogłybyśmy zdobyć dużo bardziej efektywną reklamę w tej samej gazecie. Jak to możliwe? Gazeta płaci autorom publikowanych tekstów. Skąd ma na to pieniądze?
Oczywiście z Twojej kieszeni! W sytuacji, w której gazeta otrzyma ciekawy, ekspercki materiał Twojego autorstwa, zwykle chętnie go opublikuje. O ile Twoja wypowiedź nie będzie nasycona reklamami, masz szansę zaistnieć zupełnie za darmo. Taka taktyka sprawdza się zwykle w przypadku bardzo małych, lokalnych gazet, które tak jak Ty szukają oszczędności. Niemniej jednak jest to doskonały przykład na to, jak odrobina refleksji może wpłynąć na Twój budżet reklamowy. Takie pomysły można mnożyć w nieskończoność…
Drugą bardzo istotną kwestią jest sprawdzanie efektywności wszystkich prowadzonych działań reklamowych. Wyobraź sobie, że kupujesz nową linię kosmetyków i nie sprawdzasz ich jakości. Niemożliwe! Niestety, wielu właścicieli gabinetów właśnie w taki sposób podchodzi do kwestii reklamy…
Istnieją naprawdę skuteczne sposoby sprawdzania efektywności wszelkich realizowanych przez Ciebie kampanii reklamowych. Jeśli nie masz czasu zgłębiać tajników marketingu, skorzystaj z profesjonalnej pomocy, ale nie wydawaj pieniędzy w ciemno! Nikt, nawet specjalista, nie zagwarantuje Ci, że wybrany kanał komunikacji z potencjalnymi klientami przyniesie 100-procentowy sukces. Nie chodzi o to, żeby zawsze trafiać w przysłowiową 10-tkę, ale żeby na bieżąco monitorować sytuację, wyciągać wnioski i wdrażać nowe rozwiązania. Tylko w takiej konfiguracji masz szanse pozyskać nowych klientów na stałe!
Nie oszczędzaj na osobie, która zajmuje się marketingiem
Jeśli reklamę gabinetu traktujesz jako kolejny uciążliwy obowiązek, masz marne szanse na osiągnięcie spektakularnego sukcesu. Chociaż tylko część gabinetów może sobie pozwolić na zatrudnienie własnego managera, to niestety trzeba pamiętać o tym, że zajmowanie się reklamą między nakładaniem henny i maseczki rzadko kiedy przynosi oczekiwane rezultaty.
Dobry pomysł, chwila refleksji nad sposobem jego zrealizowania – to wszystko wymaga spokoju – choćby kilku wolnych godzin w tygodniu. Jeśli nie jesteś w stanie ich wygospodarować (u siebie lub u pracownika), wszelkie inwestycje w reklamę, będą się wiązały z ogromnym ryzykiem.
Tutaj również pomocne może okazać się wsparcie zewnętrznej firmy, która zrealizuje za Ciebie mniejszą lub większą część działań reklamowych. W takiej sytuacji zaoszczędzisz mnóstwo czasu niezbędnego na wykonanie pewnych czynności, ale przede wszystkim czasu, który jest konieczny do przyswojenia ogromnej ilości wiadomości! Skuteczna reklama w dzisiejszych czasach wymaga bardzo rozległej wiedzy z wielu dziedzin, nieustannego śledzenia trendów oraz poszukiwania nowych, coraz skuteczniejszych narzędzi.
Wiesz już na czym nie warto oszczędzać. Teraz pora pomyśleć nad bardziej namacalnymi sposobami obcinania wydatków na reklamę.
Zrezygnuj z perfekcjonizmu!
Zamieszczę reklamę, jak tylko… Poczekam aż kupimy nowy sprzęt… To pułapki, w które bardzo często wpadają perfekcjonistki. Słyszałaś, że lepsze jest wrogiem dobrego? Nigdy nie doczekasz się idealnego momentu, w którym wszystko będzie dopięte na ostatni guzik. Im szybciej ruszysz z reklamą, tym więcej klientek zdobędziesz i tym bardziej zbliżysz się do realizacji swoich celów. Pamiętaj, że cały czas masz stałe koszty. Im szybciej zaczniesz na nie zarabiać, tym szybciej inwestycja się zwróci.
Kolejna pułapka perfekcjonizmu to próba stworzenia idealnych materiałów reklamowych, które z resztą jak wszystko co idealne, po prostu nie istnieją.
PRZYKŁAD
Za druk dwustronnej, kolorowej ulotki formatu A5 (nakład: 5000 szt.) możesz zapłacić od 100 do nawet 400 zł. Do tego dochodzi koszt projektu graficznego i tekstu reklamowego. To, co interesuje Twoją potencjalną klientkę to wygląd i treść ulotki. Oczywiście grubość papieru i jakość wydruku również jest ważna, ale moim zdaniem nie aż tak, żeby prawie trzykrotnie przepłacać.
Naprawdę myślisz, że klientka zrezygnuje z Twoich usług z powodu minimalnie jaśniejszego koloru lub cieńszego papieru? Prowadzisz sama takie analizy, przeglądając ulotki ze skrzynki pocztowej? Oczywiście jeśli stawiasz na naprawdę luksusowe zabiegi, musisz dostosować do formę kontaktu z klientem do wyższego poziomu usług, jednak w większości przypadków tańszy druk sprawdza się równie dobrze, a w kieszeni zostaje kilkaset złotych.
Pamiętaj! Im większy nakład, tym tańszy druk. Stwórz takie ulotki, które będziesz mogła wykorzystać do kilku kolejnych kampanii. Wystarczy zaprojektować specjalne pola do samodzielnego uzupełniania.
Wykorzystaj możliwości darmowej reklamy!
Nie ma czegoś takiego jak darmowa reklama. Zapłacić musisz zawsze, pytanie tylko w jakiej walucie? Jeśli nie masz ruchu w gabinecie, zaangażuj do promocji swoich pracowników. I tak wydajesz pieniądze na ich wynagrodzenie – tylko od Ciebie zależy jak efektywnie spożytkujesz ten czas.
Nawiązuj współpracę z lokalnymi firmami, np. klubami fitness. Nie chodzi o zwykłe zostawienie ulotek (mało osób się nimi interesuje), ale o organizowanie ciekawych spotkań, wydarzeń. Zaoferowanie potencjalnym klientkom nie tylko suchego przekazu marketingowego, ale również pewnej wartości dodanej – wiedzy, emocji, ciekawych doświadczeń. Tylko w taki sposób możesz wyróżnić się na tle nieustannie rosnącej konkurencji.
Obecnie bardzo duży potencjał drzemie w rozmaitych kobiecych inicjatywach. Sama widzisz jak bardzo jesteś zapracowana. Gabinet – dom – gabinet – dom, a życie przecieka przez palce…
Coraz więcej kobiet buntuje się przeciwko stylowi życia, który zakłada wyłącznie wypełnianie zawodowych i domowych obowiązków. Dużą popularnością cieszą się kobiece spotkania, na których można choćby na chwilę oderwać się od szarej codzienności, poznać inne kobiety i popracować nad własnym rozwojem, realizacją pasji i marzeń. To świetna odskocznia, ale również doskonała okazja do praktycznie darmowej reklamy Twojego kosmetycznego biznesu.
Skuteczna i ekonomiczna reklama gabinetu kosmetycznego wymaga solidnego przygotowania. Nie chodzi o to, żeby wydać mało lub dużo, ale o to, żeby kwota, którą przeznaczysz na realizację kampanii reklamowej, przyniosła wymierne efekty w postaci odpowiedniej liczby nowych klientek!
z gabinetodzaplecza.pl
MartynaW - 2018-04-12, 14:31
Moim zdaniem nie warto przynajmniej na początku kiedy jeszcze nie ma się stałych klientów i nie może się utrzymać z poleceń. Niestety jest to też najgorszy czas finansowo i ciężko znaleźć na to kasę
mirek7 - 2018-05-23, 09:22
Również uważam, że nie warto.
|
|
|