Masaż informacje ogólne - Gabinet masażu jako forma działalności gospodarczej
massagewarsaw - 2015-01-04, 15:41 Temat postu: Gabinet masażu jako forma działalności gospodarczej W czerwcu 2014 roku założyłam działalność gospodarczą, więc to jeszcze nadal świeża sprawa. Co trzeba zrobić? O czym warto pamiętać? Co jest przydatne? Gdzie trzeba iść, a gdzie nie? O tym wszystkim niżej.
Pewnie każdemu kto skończył fizjoterapię albo technika masażystę przeszło przez myśl, żeby założyć swój własny gabinet. Taki wyhuhany, wycackany, dopieszczony w każdym calu. Ale zaraz z drugiej strony głowy zaświeciła się czerwona lampka – „nie dam rady”, „za dużo z tym zachodu”, „nie wiem gdzie mam iść, żeby czegoś się dowiedzieć”. Nie bój nic, oto pojawiam się ja, by rozwiać wszelkie twoje wątpliwości!
W tym wpisie zajmę się stroną czysto administracyjno – urzędniczą. W kolejnych postach podpowiem jak urządzić gabinet – to już znacznie przyjemniejsza część. Zakładanie działalności gospodarczej prezentuję z punktu widzenia większości osób, czyli tych, którzy nie posiadają podpisu elektronicznego.
Jest piękny, styczniowy poranek, a ty właśnie wpadłeś na genialny pomysł i chcesz założyć własną działalność gospodarczą związaną z masażem. Nic prostszego!
Krok 1: Wypełnianie wniosku o wpis do CEIDG
Usiądź wygodnie przed komputerem, wejdź na stronę http://prod.ceidg.gov.pl/ i do dzieła! Na tej stronie znajdziesz wszystkie potrzebne ci informacje – począwszy od numerów pkd, poprzez niezbędne dokumenty aż do elektronicznego wniosku o wpis do CEIDG. Wniosek ten jest jednocześnie wnioskiem o nadanie numerów NIP oraz REGON, wybierzesz w nim formę opodatkowania swojej działalności oraz zgłosisz się jako płatnik składek ZUS. Czyli to takie w pewnym sensie allinclusive – wszystko za jednym zamachem.
Wniosek wypełniaj powoli, sprawdź wszystko dokładnie zanim wyślesz go do systemu. Wypełnienie nie jest skomplikowane, ale trzeba na nie poświęcić trochę czasu.
Po wysłaniu wniosku do systemu na monitorze wyświetli nam się numer naszego wniosku – to taki symboliczny koniec etapu 1.
Krok 2: Wizyta w Urzędzie Gminy.
Powinna trwać kilka minut, w praktyce trwa to różnie (moja trwała ponad godzinę). Czas trwanie jest zależny od humoru Pań Urzędniczek i Panów Urzędników. A to trudno przewidzieć.
Po podaniu numeru, który wcześniej został nadany naszemu wnioskowi, powinien on zostać ponownie wydrukowany w Urzędzie. Sprawdź dokładnie czy wszystkie podane w nim dane są prawidłowe, a jeśli tak to podpisuj!
W tym momencie jesteś już PRZEDSIĘBIORCĄ. Brawo, gratuluję!
Krok 3: Wizyta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.
Na wizytę w ZUS-ie mamy 7 dni od daty złożenia wniosku. Niby dużo, ale jakoś dziwnie z tym zwlekałam i załatwiałam na ostatnią chwilę. ZUS zawsze budził we mnie niepokój…
Pracownik ZUS-u powie nam jaki wniosek musimy złożyć i kiedy stawić się na kolejną wizytę.
I to by było w zasadzie na tyle, ale…
Krok 4: Pieczątka.
Niby odchodzą do lamusa, niby nie są potrzebne. Ja jednak stoję w obronie pieczątek. Fajnie jest mieć pieczątkę!
A tak poważnie może się czasami przydać, np. w przypadku ręcznego wypełniania niektórych wniosków w miejscu ‚dane firmy’ wbijemy raz dwa pieczątkę, zamiast wpisywać je długopisem.
Krok 5: Konto firmowe.
Nie ma obowiązku posiadania konta firmowego, można spokojnie korzystać z rachunku osobistego. Ja założyłam drugie konto, aby nie robić sobie bałaganu. Zaletą jest to, że konto osobiste jest tańsze od konta firmowego, można z niego robić przelewu również do ZUS-u, więc czego więcej do szczęścia potrzeba?
Krok 6: Biuro rachunkowe.
Jeśli tak jak ja boisz się wszelkich cyferek i urzędów, to musisz rozważyć usługi biura rachunkowego. Jest ich dużo do wyboru, pamiętaj, by sprawdzić czy jest rzetelne (popytaj znajomych, poszukaj informacji w internecie).
I to w zasadzie tyle. Najprostsza część za tobą! Teraz pozostaje już „tylko” utrzymać się na rynku. Powodzenia
z jestemmasazysta.blog.pl
massagewarsaw - 2015-01-07, 07:02
artykul powiazany
Zarejestrowałem działalność gospodarczą i co dalej?
http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?p=22953
|
|
|