Hyde Park forum ogólne - Założenie gabinetu masażu.
krzychu26 - 2012-08-22, 09:42 Temat postu: Założenie gabinetu masażu. Witam serdecznie.
Strasznie dużo tekstu napisałem, być może wyśmiejecie mnie za te pomysły i powiecie że są nierealne, albo że to się nie uda bo nie mam doświadczenia, ale pomysł jest w fazie mocno wstępnej i to nic konkretnego, więc proszę o pomoc i opinie (nawet tą krytyczną).
Ostatnio zainteresowałem się tematyką gabinetów masaży i doszedłem do wniosku, że otwarcie takiego gabinetu może okazać się dochodowym interesem. Jako, że nie jestem masażystą chciałbym się zwrócić do kogoś w tym temacie o pomoc.
Jak już wspomniałem nie jestem masażystą, w zasadzie zaczynam dopiero studia, ale temat gabinetu masażu bardzo mnie zaciekawił. Po szybkim (i na razie powierzchownym) zbadaniu rynku w moim mieście doszedłem do wniosku, że jest możliwość otwarcia gabinetu masażu i przy odpowiednim marketingu, zarządzaniu i współpracy z innymi firmami np. salonami kosmetycznymi owy gabinet masażu mógłby zdobyć sporą część rynku.
Mam jednak pewne pytanie. Jako, że chciałbym zatrudnić do gabinetu masażystę (ewentualnie dwóch, ale oto później zapytam ) mam pytanie co do zarządzania czasem pracy. Ile godzin powinien być taki gabinet otwarty. Wiadomo, że czas pracy jednej osoby to max 8 godzin. Nie wiem czy np. 10-18 byłoby ok. W ciągu 8 godzin pracy uda się obsłużyć 7 osób masując ich po 60 minut i doliczając 10 min. pomiędzy klientami (tutaj pytanie czy wychodzę z dobrego założenia?) Czy jest to realne, żeby obsłużyć taką liczbę klientów w takim czasie?
Myślałem jeszcze nad nad ewentualnym zatrudnieniem dwóch osób, ale w niepełnym wymiarze, powiedzmy jeden masażysta od 9 do 15 a drugi masażysta od 15 do 21?
Jak w takim układzie powinno wyglądać wynagrodzenie masażystów.
Mam jeszcze pytanie dotyczące rejestracji pacjentów. Powinienem normalnie rejestrować ich telefonicznie i np. tworzyć codziennie listę którą będę przekazywał masażyście aby wiedział kogo i co masować?
Dodatkowo myślę nad dywersyfikacją przychodów tzn. fotele masujące oraz ewentualne przychody z reklam wyświetlanych w poczekalni.
Co o tym myślicie? Liczę na pomoc.
Pozdrawiam.
administrator - 2012-08-22, 10:32 Temat postu: Re: Założenie gabinetu masażu.
krzychu26 napisał/a: | Witam serdecznie.
Strasznie dużo tekstu napisałem, być może wyśmiejecie mnie za te pomysły i powiecie że są nierealne, albo że to się nie uda bo nie mam doświadczenia, ale pomysł jest w fazie mocno wstępnej i to nic konkretnego, więc proszę o pomoc i opinie (nawet tą krytyczną).
Ostatnio zainteresowałem się tematyką gabinetów masaży i doszedłem do wniosku, że otwarcie takiego gabinetu może okazać się dochodowym interesem. Jako, że nie jestem masażystą chciałbym się zwrócić do kogoś w tym temacie o pomoc.
Jak już wspomniałem nie jestem masażystą, w zasadzie zaczynam dopiero studia, ale temat gabinetu masażu bardzo mnie zaciekawił. Po szybkim (i na razie powierzchownym) zbadaniu rynku w moim mieście doszedłem do wniosku, że jest możliwość otwarcia gabinetu masażu i przy odpowiednim marketingu, zarządzaniu i współpracy z innymi firmami np. salonami kosmetycznymi owy gabinet masażu mógłby zdobyć sporą część rynku.
Mam jednak pewne pytanie. Jako, że chciałbym zatrudnić do gabinetu masażystę (ewentualnie dwóch, ale oto później zapytam ) mam pytanie co do zarządzania czasem pracy. Ile godzin powinien być taki gabinet otwarty. Wiadomo, że czas pracy jednej osoby to max 8 godzin. Nie wiem czy np. 10-18 byłoby ok. W ciągu 8 godzin pracy uda się obsłużyć 7 osób masując ich po 60 minut i doliczając 10 min. pomiędzy klientami (tutaj pytanie czy wychodzę z dobrego założenia?) Czy jest to realne, żeby obsłużyć taką liczbę klientów w takim czasie?
Myślałem jeszcze nad nad ewentualnym zatrudnieniem dwóch osób, ale w niepełnym wymiarze, powiedzmy jeden masażysta od 9 do 15 a drugi masażysta od 15 do 21?
Jak w takim układzie powinno wyglądać wynagrodzenie masażystów. |
Da rade obsłużyć lecz masażysta Bedzie bardzo zmęczony co może przekładać sie na zła jakość pracy. Daj boże żebyś miał 8 h pracy non stop ale sadze ze jeśli otwierasz to w mieści tak nie będzie wiec będziesz miał rożnie. No chyba ze chcesz współpracować z ośrodkiem zdrowotnym itp. wtedy co turnus możesz mięć taka ilość i wtedy zastanawiał bym sie nad dodatkowa para rak jako uzupełnienie tego pierwszego masażysty. Wynagrodzenie możesz rożnie zastosować. Stała pensja, lecz moim zdaniem będzie lepszym rozwiązaniem odpowiedni procent od zabiegu.
krzychu26 napisał/a: |
Mam jeszcze pytanie dotyczące rejestracji pacjentów. Powinienem normalnie rejestrować ich telefonicznie i np. tworzyć codziennie listę którą będę przekazywał masażyście aby wiedział kogo i co masować?
Dodatkowo myślę nad dywersyfikacją przychodów tzn. fotele masujące oraz ewentualne przychody z reklam wyświetlanych w poczekalni.
Co o tym myślicie? Liczę na pomoc.
Pozdrawiam. |
Jak najbardziej nie dość ze wiesz ile pacjentów było na zabiegu możesz skontrolować czy masażyści nie oszukują cie oraz masażysta który wykonuje zabiegi będzie wiedział kto przychodzi. Dodatkowo każdy pacjent powianiem mieć swoją kartę pacjenta. Do wglądu dla masażysty. Przykład karty zabiegowej: http://e-masaz.pl/download/masaz/karta.zip
Poszukaj na forum dużo podobnych pytań już było:
Początki własnego gabinetu
Informacje o dofinansowaniu
krzychu26 - 2012-08-22, 11:14
Przeczytałem w zasadzie wszystkie wątki na ten temat na tym forum, które dużo mi już wyjaśniły.
Mam zamiar sam iść do policealnej szkoły masażu, ewentualnie na jakiś kurs masażu, żeby odciążyć zatrudnionego masażystę.
A jak pomysł z fotelami masującymi? Cena na poziomie 15zł/h byłaby odpowiednia? Mógłbym postawić powiedzmy dwa takie fotele w gabinecie.
Wstępnie mogłoby to wszystko wyglądać tak:
-gabinet otwarty od 10-18 ew. 12-20 (aby osoby, które kończą pracę po 18 mogły skorzystać)
-zatrudniony masażysta masował by max 7 osób dziennie, aczkolwiek po zrobieniu kursu bądź szkoły przejmowałbym część zabiegów relaksacyjnych (bo po kursie nie mogę robić masaży leczniczych, tak?)
-w gabinecie stałyby dwa fotele masujące w cenie powiedzmy 15zł/h
-w poczekalni byłby postawiony duży telewizor na którym wyświetlane byłyby reklamy innych firm oraz np. filmiki na których pokazane są różne typy masaży wykonywane u mnie w gabinecie
-dodatkowo sprzedaż produktów np. żele rozgrzewające, balsamy, olejki, itd.
-fotelami, sprzedażą i rejestracją klientów zajmowałbym się ja
-nawiązanie współpracy z fryzjerami, kosmetyczkami, dietetykami
Co o tym myślicie?
|
|
|